تاریخ انتشار: دوشنبه 1399/06/31 - 18:27
کد خبر: 370968

فارغ التحصیلی 2 هزار دانشجو از دانشگاه حضرت معصومه

رئیس دانشگاه حضرت معصومه (س) گفت: دو هزار دانشجو در طول 12 سال از دانشگاه حضرت معصومه فارغ التحصیل شدند که 60 درصد آنان به اشتغال رسیدند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»به نقل از فارس ، ابراهیم عبدی پور در نشست خبری که بعد از ظهر امروز در دانشگاه حضرت معصومه (س) برگزار شد، اظهار کرد: این دانشگاه از سال 86 تاسیس شده  است و در حال حاضر دانشجویان در 10 رشته کارشناسی و 8 رشته کارشناسی ارشد دانشجویان مشغول تحصیل هستند و در تلاش هستیم تا در برنامه عملیاتی رشته های تحصیلی افزایش یابد.

فارغ التحصیلی 2 هزار دانشجو از دانشگاه حضرت معصومه

وی افزود: این دانشگاه به عنوان دانشگاه جامع دیده شده بود اما از سه سال گذشته این دانشگاه به عنوان دانشگاه علوم انسانی شناخته می شود و در رایزنی که داشتیم متذکر شدیم که این دانشگاه نباید تنها به علوم انسانی اختصاص داشته  باشد و باید رشته هایی داشته باشد که به ارتقاء نقش اجتماعی بانوان کمک کند.

رئیس دانشگاه حضرت معصومه اضافه کرد: به دنبال ایجاد رشته هایی  هستیم که توانمندی بانوان را دو چندان کند و به صورت جدی این هدف را دنبال می کنیم.

وی تصریح کرد: تعداد دانشجویان این مرکز با دانشجویانی که مهرماه پذیرش شدند به هزار و 600 دانشجو می رسد که اکثر آنان در مقطع روزانه تحصیل می کنند.

عبدی پور بیان کرد: این دانشگاه 42 عضو هیات علمی دارد که در حال جذب شماری دیگر هستیم تا این تعداد به 50 نفر برسد همچنین 80 هیات علمی حق التالیف نیز داریم.

وی به محل استقرار این دانشگاه اشاره کرد و افزود: این دانشگاه در شهرک دانشگاهی مستقر شده و تنها دانشگاه علوم پزشکی و دانشگاه حضرت معصومه در این شهرک مستقر شدند.

رئیس دانشگاه حضرت معصومه ادامه داد: در این دانشگاه سه مجموعه ورزشی وجود دارد که مهمترین آن ورزشگاه چند منظوره است و امکانات ورزشی ویژه ای برای بانوان طراحی شده است.

وی افزود: رشته های حقوق، فقه و قرآن، مدیریت بازرگانی، حسابداری، زبان شناسی و مشاوره در این دانشگاه تدریس می شود و براساس مصوبه هیات امنا 8 رشته کارشناسی و 4 رشته هنرهای کاربردی در دست تاسیس است.

عبدی پور بیان کرد: در تلاش هستیم در مقطع کارشناسی 16 رشته و در مقطع ارشد 14 رشته داشته باشیم و پذیرش دانشجویان از طریق کنکور سراسری صورت می گیرد .

وی با تاکید براینکه این دانشگاه هنوز برای دانشجویان قمی ناشناخته است، گفت: دانشجویان غیربومی از بومیان بیشتر است و 55 درصد دانشجویان این دانشگاه را غیر بومی تشکیل می دهد.

رئیس دانشگاه حضرت معصومه اضافه کرد: این دانشگاه از  بدو تاسیس تاکنون2 هزار نفر فارغ التحصیل داشتیم و از نظر اشتغال پذیری60 درصد فارغ التحصیلان  اشتغال یافتند.

وی تاکید کرد: در کشور چند دانشگاه تک جنسیتی داریم که وجود چنین مراکزی بسیار شایسته و مثبت است و یک حق انتخاب برای بانوانی است که علاقمند هستند در فضای تک جنسیتی تحصیل کنند.

رئیس دانشگاه حضرت معصومه بیان کرد: به دنبال این هستیم که دانشگاه های ما جامعه محور باشد و رویکرد آنها حل مسائل جامعه باشد و نظام آموزشی ما کاربردی شود ومهارت های لازم و تخصصی را در مقام عمل کسب کنند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سرلشکر باقری: همه سناریوها را بررسی می‌کنیم
فیلم آتش‌سوزی در یکی از کارخانه‌های قم +فیلم
سرانجام دختر فوت شده در مترو تجریش +فیلم
بازنمایی سروده رهبر انقلاب در تابلوی نقاش مطرح کشور +عکس
پایان جنجال و نگرانی بزرگ نکونام در استقلال
محدودیت تردد در دانشگاه صنعتی شریف اعلام شد
اینفوگرافیک/آمار داوطلبان نوبت اول کنکور سراسری ۱۴۰۳
هفدهمین آزمون پذیرش دانشجوی پزشکی از لیسانس تیرماه برگزار می شود
با تخلفات کنکوری و مجازات های آن آشنا شوید +فیلم
پذیرش دانشجوی دکتری به شیوه استادمحور برای اولین بار کلید خورد
جزییات حادثه حریق در انبار دارویی بیمارستان امام حسین (ع) تهران
آخرین تصمیمات درباره افزایش تعطیلات آخر هفته
نبرد بزرگ دو کشتی‌گیر ایرانی با هم در خارج از کشور
خبر خوش آسیایی برای هواداران پرسپولیس
افشاگری خبرنگار بی‌بی‌سی درباره اسرائیل +فیلم
سقف برداشت از حساب‌های بانکی کاهش یافت؟
کارگران به دیدار رهبرانقلاب می‌روند ‌
هشدار جدی امیرعبداللهیان به اتحادیه اروپا
سردار رادان:‌ برخورد با کشف حجاب با قوت ادامه دارد
صادرات گاز به پاکستان از سرگرفته می شود؟
درگیری لفظی تحلیلگران اینترنشنال در آنتن زنده +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top