تاریخ انتشار: دوشنبه 1399/07/28 - 16:40
کد خبر: 373680

توسعه کمی و کیفی دانشگاه فرهنگیان ضروری‌تر از جذب معلمان حق‌التدریسی است

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان بیرجند در نامه‌ای خطاب به نماینده مردم قائن و زیرکوه در مجلس اعلام کرد که مجلس به جای ارائه طرح جذب معلمان حق‌التدریسی، توسعه کمی و کیفی دانشگاه فرهنگیان را مدنظر قرار دهد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از دانشجو، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان بیرجند در نامه‌ای به سلمان اسحاقی، نماینده مردم قائن و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی، اعتراض خود را به امضای طرح تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق التدریسی اعلام کردند.

در این نامه آمده است:

اخیرا مطلع شدیم جنابعالی به همراه ۶۵ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، طرح خطرناک الحاق تبصره ۱۱ به ماده ۱۷ قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق التدریسی را امضاء نموده اید. بر خود لازم می‌دانیم تا به عنوان مؤذنان جامعه نکاتی مشتمل بر موضوع مطروحه را گوشزد کنیم:

۱. با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر جذب نیرو‌های باکیفیت در وزارت آموزش و پرورش و همچنین معرفی دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی به عنوان تنها مسیر ورود معلمان، اقدام اخیر جمعی از نمایندگان را، نوعی بی اعتنایی به بیانات اخیر معظم له در اجلاسیه اخیر با وزیر و مدیران آموزش و پرورش می‌دانیم و از جنابعالی به عنوان نماینده‌ای انقلابی انتظار می‌رود در اقدام خود تجدید نظر فرمایید.

۲. باتوجه به کمبود شدید معلم در چند سال آینده و بیانات مکرر مقام معظم رهبری مبنی بر برنامه ریزی دقیق برای رفع این مسئله، از جنابعالی انتظار می‌رود تا با بررسی علمی موضوع، حمایت از توسعه کمی و کیفی دانشگاه فرهنگیان را مد نظر قرار داده و از گرفتن تصمیماتی که مضرات آن در چند سال آینده پدید خواهد آمد اجتناب کنید.

۳. استخدام ۲۰۰ هزار نیرو که به طرق مختلف (حق التدریس، آموزشیار نهضت سوادآموزی، خرید خدمات و نیرو‌های پیش دبستانی) مغایر با بند (۳-۲) سیاست‌های کلی ایجاد تحول در نظام آموزش و پرورش ابلاغی مقام معظم رهبری درخصوص بازنگری در شیوه‌های جذب، تربیت، نگه داشت و به کارگیری بهینه نیروی انسانی مورد نیاز آموزش و پرورش و بسترسازی برای جذب معلمان کارامد، دارای شایستگی‌های لازم آموزشی، تربیتی و اخلاقی و مغایر با راهکار‌های ۱-۱۱، ۲-۱۱، ۳-۱۱، ۴-۱۱ سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی درخصوص استقرار نظام ملی تربیت معلم و راه ندازی دانشگاه ویژه فرهنگیان، ارتقای نظام تربیت حرفه‌ای معلمان در آموزش و پرورش، جذب و نگه داشت استعداد‌های برتر به رشته‌های تربیت معلم است.

گفتنی است، این نامه به دفتر سیدعلیرضا عبادی، نماینده، ولی فقیه در خراسان جنوبی، حسین خسروی، مجید نصیرایی و مصطفی نخعی، نمایندگان مردم خراسان جنوبی در مجلس شورای اسلامی نیز رونوشت شده است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
احد
1399/08/06 - 16:37

سلام
جذب معلمان حق التدریس سابقه طولانی دارد به عنوان مثال سال ۱۳۸۱ دانشگاه تربیت معلم شهر ما یک نفر ظرفیت داشت ومن چون نفر دوم بودم قبول نشدم درصورتی که همان سال جذب حق التدریس بالا بود.به عبارتی بسیاری از نیروهای آموزش و پرورش و حتی مسئولان آن از راه حق التدریس و یا دانشسرای سابق با مدرک سوم راهنمایی جذب شدن ولی حالا مخالف جذب حق التدریس هستن در حالی که نیروهای حق التدریس الان اکثرا فوق لیسانس و باسواد هستن و یه سر و گردن از نیروهای رسمی بالاترند. و البته آزمون استخدامی هم معیار قابل قبولی نیست چون صرفا رشته های علوم تربیتی با میانگین درصدهای زیر ده و افتضاح قبول میشوند(کارنامه های این افراد موجود است). لذا مانع تراشی جهت استخدام نیروهای حق التدریس ظلمی آشکار به آنها می باشد با تشکر
تورهای مسافرتی آفری
از ییل تا هاروارد یک‌صدا برعلیه اسرائیل
زیباترین بازی سال / خداحافظی پرسپولیس با جام حذفی
دانشگاه‌های آمریکا یکپارچه بر علیه رژیم صهیونیستی +فیلم
دفتر بن‌گویر بیانیه داد
لحظه تصادف و واژگونی خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل +فیلم
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
وضعیت وزیر امنیت داخلی اسرائیل وخیم است +جزئیات
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top