تاریخ انتشار: چهارشنبه 1399/07/30 - 14:21
کد خبر: 373905

در جلسه اعضای انجمن اسلامی دانشجویان ۱۳۴۸ با عضو کمیسیون آموزش مجلس مطرح شد؛

بررسی شرایط جذب دختر رئیس‌جمهور بعنوان عضو هیئت علمی/ وزیر بهداشت درباره بودجه ۱۲۰ میلیاردی باید شفاف‌سازی کند +فیلم

بررسی شرایط جذب دختر رئیس‌جمهور بعنوان عضو هیئت علمی/ وزیر بهداشت درباره بودجه ۱۲۰ میلیاردی باید شفاف‌سازی کند +فیلم

یکی از سوالات و ابهامات جدی که سازمان برنامه و بودجه باید شفاف‌سازی کند؛ ضرورت پرداخت ۱۲۰ میلیارد تومان نقد در شرایط کمبود و کسری شدید بودجه در شرایط تحریم اقتصادی و فشار معیشتی چیست، درحالی که اولویت‌های جدی و مهمتری در نظام درمان وجود دارد؟

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ ۱۹ مهرماه یکی از نمایندگان مجلس موضوع اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان به دانشکده فناوری های نوین دانشگاه شهید بهشتی برای خرید یک ملک آنهم از محل منابع صندوق توسعه ملی را افشا کرد. علیرضا نظری نماینده مردم خمین در مجلس نسبت به روابط و نسبت‌های فامیلی در دولت واکنش نشان داد و به مسئله‌ای پر ابهام در دانشکده مذکور اشاره کرد.

درپی حواشی رخ داده، اعضای شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان ۱۳۴۸ دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی جلسه‌ای را با احمد نادری عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس یازدهم پیرامون بحث هیئت علمی شدن مریم روحانی (دختر رئیس جمهور) در دانشکده فناوری‌های نوین این دانشگاه و اختصاص بودجه ۱۲۰ میلیارد تومانی ستاد ملی مبارزه با کرونا به ساخت و تجهیز آن برگزار کردند.

*اقدام غیرقانونی تخصیص اعتبارات کرونا به خرید ساختمان برای دانشکده فناوری‌های نوین

نادری در این جلسه با بیان این موضوع که برخی دانشجویان با وجود دارا بودن مدرک از بهترین دانشگاه‌های ایران و جهان در مقاطع دکتری و پسادکتری با درِ بسته جذب هیئت علمی مواجه می‌شوند خاطر نشان کرد: باید شفاف سازی شود که این شخص چگونه و با چه پروسه‌ای جذب شده است و اینکه آیا این جذب در شرایط عادلانه صورت گرفته است یا خیر!

عضو کمیسیون آموزش ادامه داد: در جایی دیگر در خصوص تخصیص اعتبارات ستاد ملی مبارزه با کرونا به خرید ساختمان دانشکده فناوری‌های نوین دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی خاطر نشان کرد: این کار (تخصیص اعتبارات) غلط بوده، غیرقانونی بوده و من تعجب می‌کنم از جناب آقای دکتر زالی و دکتر نمکی که چرا این کار صورت گرفته و باید این پروسه شفاف سازی شود.

این نماینده مجلس درباره اظهارات واعظی رییس دفتر ریاست جمهوری پیرامون تخصیص اعتبار گفت: ایشان جوری صحبت کردند که انگار مقام معظم رهبری دستور فرمودند برای هیئت علمی شدن دختر جناب آقای روحانی ۱۲۰ میلیارد از اعتبارات ستاد ملی کرونا را بدهند به دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، نمی‌دانم این سفسطه را (در علم منطق) چه می‌نامند. خود آقای واعظی کمک کنند تا ما این نوع سفسطه را نام گذاری کنیم.

*بودجه میلیاردی برای ساخت دانشکده چه تاثیری در مهار کرونا دارد؟!

حامد محمودی دبیر انجمن اسلامی دانشجویان ۱۳۴۸ دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: کل هزینه‌کرد کرونای دانشگاه از ابتدای کرونا تا ۲۵ مهر ۷۰ میلیارد تومان بوده است، ولی ۱۲۰ میلیارد تومان برای خرید یک ساختمان هزینه شده که مشخص نیست چه تاثیری در مهار کرونا خواهد داشت.

وی در پایان این جلسه تصریح کرد: کارانه و حقوق کادر درمان بیمارستان‌های دانشگاه ماه‌هاست پرداخت نمی‌شود. ۷۰ میلیارد تومان را طی هشت ماه و خرد خرد به دانشگاه داده اند، اما چه می‌شود که ۱۲۰ میلیارد را یک دفعه و حتی بیشتر از مبلغ درخواستی (مبلغ درخواستی ۱۰۰ میلیارد تومان بوده است) پرداخت کرده اند. این استاندارد دوگانه را کجای دلمان بگذاریم.


download

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top