تاریخ انتشار: دوشنبه 1399/08/05 - 09:49
کد خبر: 374198

آئین «آب و خاک» مقاومت در جزیره هرمز برگزار می‌شود

بخشدار جزیره هرمز گفت: آئین آب و خاک مقاومت با برگزاری رژه شناوری قایق‌های مردمی و صیادان مرزنشین در صیانت از فرهنگ مقاومت در خلیج فارس هم‌زمان با 13 آبان‌ماه روز ملّی مبارزه با استکبار در جزیره هرمز برگزار می‌شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، سید مجدالدین حسینی صبح امروز در جزیره هرمز، 13 آبان را نماد استکبار ستیزی ملت ایران دانست و گفت: آمریکا امروز هم با ادامه بدعهدی‌ها، برخلاف حقوق بشر رفتار می‌کند.

آئین «آب و خاک» مقاومت در جزیره هرمز برگزار می‌شود

 

وی افزود: آمارها نشان می‌دهد آمریکا در ۱۰۰ سال گذشته با در اختیار داشتن بیشترین سلاح کشتار جمعی در اصلی‌ترین جنگ‌های جهان بصورت مستقیم نقش داشته است و تاکنون بیش از هشت میلیون  و ۵۰۰ هزار نفر از انسان‌ها را در جنگ‌ها اعم از جنگ‌هایی که مستقیم در آن شرکت داشته و چه غیر مستقیم به کشتن داده است.

بخشدار هرمز با اشاره به تلاقی سه رخداد تبعید امام(ره)، به خاک و خون کشیدن دانشجویان و جوانان و تسخیر لانه جاسوسی در روز ۱۳آبان‌ماه اظهار داشت: این روز تجلی تقابل ملت ایران با استکبار و مقاومت اسلامی است.

حسینی با بیان اینکه تلاش ۴۰ ساله استکبار جهانی برای ساقط کردن جمهوری اسلامی ایران بوده است، افزود: این تلاش‌ها، امیدواری کاذبی را برای آنها ایجاد کرده که تاکنون اشتباهات محاسباتی بزرگی راجع به ایران و مردم مقاوم این سرزمین داشته‌اند در حالی که جمهوری اسلامی طی این سال‌ها در تقویت انگیزه‌های دینی در ایران و خارج کشور موفق بوده است، مسئله‌ای که حتی مورد اعتراف بیگانگان است.

وی تاکید کرد: همبستگی مردم مسلمان و انقلابی و خروش دانش‌آموزان و دانشجویان با هوشیاری و بصیرت و پیروی از رهبری حضرت امام خمینی(ره) پاسخ دندانشکنی به توطئه‌های دشمنان بود و عظمت انقلاب اسلامی را به جهانیان نشان داد.

بخشدار هرمز درباره چگونگی برگزاری احتمالی راهپیمایی روز ۱۳آبان با توجه به شرایط ویروس کرونا در این جزیره گفت: هر چند امسال امکان حضور فیزیکی مردم در راهپیمایی ۱۳ آبان وجود ندارد، اما با اجرای رژه یگان‌های خودرویی و موتوری در شهر حضور فعال و تاثیرگذار در فضای مجازی، روز ۱۳آبان را گرامی خواهیم داشت.

حسینی با اشاره به رویداد آیین آب و خاک مقاومت گفت: هم‌زمان با ۱۳ آبان‌ماه روز استکبارستیزی این آیین با برگزاری رژه شناوری قایق‌های مردمی و نظامی و انتظامی آغاز می‌شود و تا دهه مبارک فجر با برگزاری برنامه‌های فرهنگی ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به تفاهم ننگین امارات و بحرین با رژیم غاصب اسرائیل عنوان داشت: بحران سیاسی ورود اسرائیل به کشورهای حاشیه خلیج فارس در سال جهش تولید فرصتی است برای اقتصاد مقاومتی ما در جزیره، هم‌اکنون در سال جهش تولید به تولید محتوا و کالای فرهنگی می‌پردازیم و از این تولید فرهنگی بهره‌وری اقتصادی خواهیم کرد.

حسینی با محکوم کردن اهانت پیامبر عظیم و شأن اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) گفت: در مقابل جنگ نرم فرهنگی، ما هم با تقویت فرهنگ ایرانی اسلامی و بصیرت و ایمان خود، آن‌ها را شکست خواهیم داد و با اندیشه مقاومت سهم ویژه‌ای از فرهنگ و تمدن نوین اسلامی خواهیم داشت و فرهنگ مهاجم نفوذی به‌وجود آمده و هنجارشکن در خاک مقاومت را تبدیل به اندیشه مقاومت می‌کنیم.

بخشدار هرمز به هوشیاری و بیداری مسؤولان و متولیان فرهنگی اشاره و افزود: تبیین فرهنگ مقاومت در بین جوانان همواره راهگشای برای جلوگیری از نفوذ اندیشه دشمنان اسلام در به هم زدن شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی است، تأثیری که ما می‌بینیم و موفقیتی که آنها فکر می‌کنند به‌دست آورده‌اند را با تقویت اندیشه مقاومت در بنیان خانواده با استفاده از زبان فرهنگ و هنر و بیان حقایق هنری دفاع مقدس در کنار تولید محتوای هنری به شیوه‌ای نوین، اندیشه آنها را در تقابل با شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی نقش بر آب می‌کنیم.

نماینده دولت در جزیره هرمز با تبریک فرارسیدن هفته وحدت، اظهار داشت: با توجه به تأثیری که مقاومت ایران بر بیداری اسلامی و مقاومت مسلمانان جهان گذاشته و نهایتاً شکست اسرائیل در مقابل لبنان، فلسطین و سوریه را در بر داشته است، خلیج فارس را به عنوان مرکز شکست اسرائیل و استکبار در حوزه تحریف محتوای فرهنگ مقاومت با ابزار هنر و الگوسازی برای جوانان و تولید تفکر ایستادگی و مقاومت در برابر جنگ نرم تحریف، به فرهنگ مقاوم مقاومت بدل خواهیم کرد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد
اعمال محدودیت های ترافیکی راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه
مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟
ارتباطات استان سیستان و بلوچستان پایدار است
هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است
به بهانه اختلال در کار؛ گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد
پلمب ۱۰ مؤسسه پایان نامه فروشی در روزهای آینده
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top