تاریخ انتشار: سه شنبه 1399/08/13 - 12:19
کد خبر: 374973

تبیین ویژگی‌های استکبار وظیفه اولویت‌دار جنبش دانشجویی است

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی با بیان اینکه تبیین ویژگی‌های استکبار وظیفه اولویت‌دار جنبش دانشجویی است، گفت: ۱۳ آبان نقطه عطفی در تاریخ است که پیامدها و درس‌هایی را برای ما و همه مسلمانان جهان دارد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ مقصود درودی دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های کشور در میزگردی که با عنوان « جنبش دانشجویی؛ 13 آبان و فروپاشی شیطان» از سوی این خبرگزاری برگزار شد، گفت: جنبش دانشجویی و تشکلهای دانشجویی را جوانان تشکیل می‌دهند و جوان بودن یک سری ویژگی های خاص خودش را دارد. مقام معظم رهبری هم همواره پیام‌هایی که می‌دهند ناظر به جوانان است به این دلیل که یک سری ویژگی ها را در درون جوانان می بیند. به طور مثال درباره تشکیل دولت جوان حزب اللهی هم تاکید بر جوان بودن دارند.

وی افزود:  یکی از ویژگی های که جوانان در ذات خودشان دارند و از پاک بودن آن ها بر می آید بحث استکبار ستیزی است که ناشی از استقلال جوانان و عدم وابستگی‌است که به جریانات داخل و خارج از کشور دارند که این مسئله هم باعث می شود که استکبارستیز و ظلم ستیز باشند.

درودی تصریح کرد: این روحیه موجب می‌شود جوانان و دانشجویان هر جایی از جهان ظلم را می بینند با آن به مقابله بپردازند حتی با اینکه ممکن است دستشان خالی باشد اما تمام تلاش خودشان را به کار می‌گیرند تا ظلم را از بین ببرند.

این فعال دانشجویی تصریح کرد: در نمونه جهانی همه می‌‌دانیم که نمونه مجسم ظلم و استکبار آمریکا و رژیم غاصب اسرائیل است و به این واسطه جوانان و تشکل های دانشجویی ما استکبار ستیزی را از همان روز اول با ورود به تشکل‌ها دارند.

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی در ادامه گفت: ۱۳ آبان و تسخیر لانه جاسوسی نقطه عطفی در تاریخ است که پیامدها و درس‌هایی را برای ما و همه مسلمانان جهان دارد، مهمترین پیام شاید این باشد که اگر مسلمانان با هم متحد باشند می توانند بزرگترین کارها را انجام دهند و ظلم را از خانه خودشان به زباله دان تاریخ بفرستند.

وی افزود: امام راحل فرمودند مستضعفان دنیا وارث تاریخ هستند و این وعده خداوند است. وقایع 13 آبان نشان می‌دهد اگر مومنین بتوانند در کنار همدیگر باشند مطمئناً دیوار ظلم و ستم شکستنی است.

درودی یادآور شد: استکبار ویژگی هایی دارد که می‌‌خواهد کشور را به خود و عناصر غربی وابسته کند. به نظر من وظیفه جنبش دانشجویی در قدم اول تبیین ویژگی‌های استکبار است.

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی اظهار داشت: پایمال شدن حق مظلومان، استعمار و استثمار فکری و فرهنگی،  تبعیض و بی عدالتی و در یک کلام وابستگی کشور به غرب و بیگانه از ویژگی‌های استکبار است و جنبش دانشجویی وظیفه دارد این را برای مردم تبیین کند و بعد از آن می تواند راه های مناسبی را پیش روی دانشجویان قرار دهد و آنها را به این نتیجه برساند که در استکبار ستیزی خودشان پافشاری بیشتری کنند و بدانند که هر جا عوامل نفوذ در داخل کشور ما بوده کشور ما به بیراهه رفته و این دچار انحراف و عقب ماندگی کشور شده است.

وی در ادامه با اشاره به  انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اضافه کرد: ما آمریکای خوب و آمریکا بد نداریم، برخلاف اینکه برخی در داخل کشور می خواهند این دو قطبی را از آمریکا بسازند که اگر فلان فرد در آمریکا روی کار بیاید به نفع کشور است و می توان با آن مذاکره کرد.این غلط است و فکر می‌کنم مردم هم با این مخالف باشند.

درودی ادامه داد: ما بارها دیده ایم که فرقی ندارد که در آمریکا چه کسی و چه حزبی رئیس‌جمهور باشد و همواره تهدیدها و تحریم‌ها وجود داشته است. ما با سخت ترین تهدیدها و تحریم ها علیه ایران از سوی آمریکا را در دوران اوباما داشتیم و برای مردم ما فرقی نمی کند که چه کسی در آمریکا رئیس جمهور باشد.

این فعال دانشجویی اظهار داشت: البته ممکن است به خاطر برخی تبلیغات و مسائل روانی برای مدت کوتاهی شاهد تغییراتی باشیم اما در بلند مدت هیچ اتفاقی نخواهد افتاد.

وی گفت: دانشجویان وظیفه دارند این مسئله را برای مردم شفاف کنند و این واقعیت را نشان دهند که آمریکایی‌ که ما اکنون با آن سر و کار داریم همان آمریکایی است که چهل سال پیش وجود داشته است و فرقی ندارد که ریاست جمهوری در این کشور از دموکرات ها باشد یا جمهوری خواهان.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
تصاویر ورود سیلاب شدید به گلزار شهدای کرمان
صورت‌ حساب سنگین غزه برای تل آویو
حمله پهپهادی نیروهای امنیتی ایران به خودروی تروریست‌ها
بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان
تصمیم فرهاد مجیدی برای پایان دادن به همه شایعات
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top