تاریخ انتشار: چهارشنبه 1399/08/14 - 23:09
کد خبر: 375183

نامه بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان درپی ماجرای کسر از حقوق دانشجومعلمان

در قسمتی از این نامه آمده است: در بخش بعدی صحبت ها ایشان فرمودند که، طبق ماده 19 اساسنامه دانشگاه فرهنگیان تامین منابع مالی دانشگاه از طریق اعتبارات عمومی و درآمد های اختصاصی است؛ در حالی که طبق همین ماده از اساسنامه برای تامین منابع مالی 6 راه قرار داده شده و نه صرفا 2 راه.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان تهران درپی اظهارات معاونت دانشجویی این دانشگاه درخصوص ماجرای کسر از حقوق دانشجومعلمان خطاب به دکتر خنیفر نامه نوشت.

متن نامه به شرح ذیل است:

بسمه تعالی

جناب آقای دکتر خنیفر
ریاست محترم دانشگاه فرهنگیان

سلام علیکم

پیرو مصاحبه سرپرست معاونت دانشجویی دانشگاه فرهنگیان، جناب آقای انصاری راد، در شبکه خبر و توضیح درباره ماجرای کسر از حقوق؛ کارگروه شفافیت مالی بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان استان تهران لازم دانست نکات زیر را تذکر دهد:

1) متعدداً در صحبت های ایشان عبارت کمک هزینه تحصیلی تَکرار و این به ذهن مخاطب القا شد که پولی که دولت ماهیانه به حساب دانشجویان واریز می کند؛ از صدقه سری دولت است؛ در صورتی که در ماده 6  قانون متعهدین خدمت عبارت «حقوق و فوق العاده شغل» به کار رفته و به این معنی است که، دولت موظف است مبلغی پرداخت کند؛ نه اینکه کمک هزینه تحصیلی به دانشجومعلمان اهدا کند.

2) در بخش بعدی صحبت ها ایشان فرمودند که، طبق ماده 19 اساسنامه دانشگاه فرهنگیان تامین منابع مالی دانشگاه از طریق اعتبارات عمومی و درآمد های اختصاصی است؛ در حالی که طبق همین ماده از اساسنامه برای تامین منابع مالی 6 راه قرار داده شده و نه صرفا  2 راه.

3) ایشان همچنین به این نکته اشاره کردند که،  قانون متعدین خدمت در تاریخ 1/10/1369 به تصویب رسیده است؛ در حالی که این قانون در  جلسه علنی روز سه شنبه مورخ 8/3/1369 مجلس شورای اسلامی به ریاست مهدی کروبی تصویب ودر تاریخ 20/3/1369 به تایید شورای نگهبان رسیده است. همچنین آیین نامه اجرایی این قانون در تاریخ 25/9/1369 به تصویب هیئت وزیران رسیده است. به همین خاطر از شما خواهشمندیم که نسبت به سطح اطلاعات موثّق معاونت های زیر مجموعه خود، اهتمام جدی داشته باشید و همچنین نسبت به انتشار اطلاعات غلط توسط معاونت های زیر مجموعه ی خود، تذکر بدهید.

4) ایشان همچنین در قسمت آخر صحبت هایشان فرمودند در ایام آموزش مجازی بیشتر هزینه ها صرف ارتقای بخش های مجازی و زیر ساخت های فناورانه مثل خرید سرور و اینترنت و رایانه و برنامه های تربیتی فرهنگی به صورت فوق برنامه می شود؛ کارگروه شفافیت مالی دانشگاه فرهنگیان منکر اقدامات دانشگاه در زمینه های آموزش مجازی و فرهنگی تربیتی نیست، بلکه تنها درخواست ما شفاف شدن تمام هزینه های انجام شده در این امور است چراکه بنا به گفته مولای متقیان علی (ع) «أن لاأحتجز دونکم سراً إلا فی حرب» به غیر از مسائل نظامی شفافیت باید در تمام زمینه ها صورت بگیرد.

حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان شهر تهران

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top