تاریخ انتشار: سه شنبه 1399/08/20 - 12:58
کد خبر: 375761

اعطای وام به دانشجویان جدیدالورود قبل از پرداخت شهریه

معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد گفت: نودانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی که در ترم جاری در این دانشگاه ثبت‌نام کرده‌اند، دانشجوی نیمسال اول محسوب می‌شوند که بر اساس تقویم آموزشی طراحی‌ شده 16 جلسه کامل خود را در این ترم می‌گذرانند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ جواد علمائی در آیین استقبال از نودانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی که با حضور رئیس دانشگاه و به صورت مجازی برگزار شد، ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: نیمسال تحصیلی جاری تا 18 بهمن ادامه خواهد داشت و انتخاب واحد گروهی دانشجویان جدید که توسط واحدهای دانشگاهی انجام می‌شود، تا سقف مجاز خواهد بود. دانشجویان نگران انتخاب واحد و حضور در کلاس‌ها نباشند.

معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی همچنین درباره احتمال اختلال در سامانه‌های آموزش مجازی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: برای جلوگیری از افزایش بار و اختلال در سامانه‌های آموزش مجازی دو سامانه واحد الکترونیکی یکپارچه دانشگاه آزاد اسلامی «وادانا» و «دان» طراحی و به سرور و امکانات به روز تجهیز شده است. اگر دانشجویان برای اتصال به این سامانه ها دچار مشکل می شوند، این موضوع مربوط به شبکه اینترنت داخلی یا اتصال آنها به این سامانه هاست.

دکتر علمائی ادامه داد: هر دو سامانه «وادانا» و «دان» امکان ضبط کلاسهای آموزشی را دارد و دانشجویانی که به دلیل افت سرعت اینترنت یا موضوعات دیگر موفق به حضور در کلاس نمی شوند، می توانند از نسخه کلاسهای ضبط شده استفاده کنند. همچنین جلسات پرسش و پاسخ و رفع اشکال برای دانشجویان در نظر گرفته شده تا جای نگرانی برای یادگیری دانشجویان وجود نداشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: قوانین غیبت در کلاسهای مجازی دانشگاه آزاد اسلامی تدوین شده و به زودی ابلاغ خواهد شد.

در ادامه نشست پرسش و پاسخ به سؤالات دانشجویان جدیدالورود دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر سیدهادی سیدفضلی سرپرست مدیریت صندوق رفاه دانشجویان و تسهیلات اعتباری دانشگاه آزاد اسلامی نیز به سؤالات مطرح شده درباره نحوه تقسیط شهریه، وام های ارائه شده از سوی صندوق رفاه و بانک های طرف تفاهم نامه با دانشگاه آزاد اسلامی پاسخ داد و گفت: براساس برنامه ریزی های انجام شده دانشجویان جدیدالورود نیز می‌توانند از طریق سامانه ساجد و سامانه آموزشیار درخواست استفاده از تسهیلات رفاهی خود را ثبت کنند و از وامهای قرض الحسنه برای پرداخت شهریه در تمام طول مدت تحصیل برخوردار شوند.

وی ادامه داد: وام‌های در نظر گرفته شده برای دانشجویان از منابع صندوق رفاه دانشگاه آزاد اسلامی و بانک‌های ملی، صادرات، مهر ایران و رسالت به صورت قرض‌الحسنه یا حداقل کارمزد در اختیار دانشجویان قرار می گیرد تا از نظر پرداخت شهریه دغدغه و نگرانی نداشته باشند. از هفته آینده دانشجویان جدید می‌توانند قبل از پرداخت شهریه ثابت درخواست وام خود را در سامانه آموزشیار ثبت کرده و از این تسهیلات استفاده کنند.

دکتر علیرضا صامت مدیرکل امور دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی نیز به سؤالات دانشجویان درباره فعالیت خوابگاه های دانشجویی در دوران برگزاری کلاس‌های آموزشی به صورت مجازی پاسخ داد و گفت: در حال حاضر که کلاس های تئوری و نظری دانشجویان به صورت مجازی و غیرحضوری در حال برگزاری است، تنها برخی از دانشجویانی که دروس عملی دارند، نیازمند استفاده از خدمات خوابگاهی هستند که شامل دانشجویان جدیدالورود نمی شود. برای این دسته از دانشجویان که در ترم جاری دروس عملی اخذ کرده اند، بخشنامه ای پیش از آغاز سال تحصیلی به واحدهای دانشگاهی ابلاغ شد تا با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی خوابگاه ها در اختیار این دانشجویان قرار بگیرد.

وی درباره شرایط استفاده از تخفیف شهریه نیز گفت: در این رابطه بخشنامه‌ای وجود دارد که دانشجویان برتر در هر رشته گروه، دانشجویان ممتاز ورزشی، حافظان قرآن کریم، اعضای باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان، دانشجویان دارای عناوین علمی، چند دانشجو در یک خانواده و ... بتوانند از شرایط تخفیف شهریه استفاده کنند.

دکتر صامت درباره صدور کارت دانشجویی دانشجویان جدیدالورد اظهار داشت: پس از تکمیل ثبت نام و انتخاب واحد دانشجویان، کارت های دانشجویی صادر شده و حداکثر تا سه هفته آینده از طریق واحدهای دانشگاهی در اختیار دانشجویان قرار می گیرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، در پایان بخش پاسخ به سؤالات دانشجویان جدیدالورود که حدود یک ساعت به آن اختصاص یافته بود، دکتر سیدکاظم یکانی مدیرکل فرهنگی اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی نیز درباره فعالیت های فرهنگی واحدهای دانشگاهی در دوران کرونا خاطرنشان کرد: با توجه به شیوع کرونا و غیرحضوری شدن کلاسهای آموزشی، ریل گذاری های لازم برای فعالیت های دانشجویی انجام شد و بیشتر فعالیت ها همچون نشریات دانشجویی، کانون ها و تشکل ها در فضای مجازی دایر خواهد بود. تمامی دستورالعمل ها و برنامه های تدوین شده در سایت معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی اطلاع رسانی شده که دانشجویان با مراجعه به این سایت می توانند اطلاعات لازم را کسب کنند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
ترافیک سنگین در جاده چالوس
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد
اعمال محدودیت های ترافیکی راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه
مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟
ارتباطات استان سیستان و بلوچستان پایدار است
هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است
به بهانه اختلال در کار؛ گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد
پلمب ۱۰ مؤسسه پایان نامه فروشی در روزهای آینده
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top