تاریخ انتشار: سه شنبه 1399/08/20 - 13:03
کد خبر: 375762

درخواست بسیج دانشجویی از مجلس برای اجرای طرح حمایت از خانواده و جمعیت

بسیج دانشجویی دانشگاه تهران طی نامه‌ای از نمایندگان مجلس خواست اصلاح، به‌روزسازی و پیگیری اجرای طرح "حمایت از خانواده و جوانی جمعیت" را در دستور کار قرار دهد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ بسیج دانشجویی دانشگاه تهران طی نامه‌ای به نمایندگان مجلس شورای اسلامی پیرامون طرح "حمایت از خانواده و جوانی جمعیت" نوشت: باتوجه به اهمیت قانون تسهیل ازدواج ، مصوب سال 1384، که در آن اقدامات شایان توجهی در خصوص معیشت جوانان و مسکن در نظر گرفته شده و همچنین با نظر به تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اجرایی شدن این مهم، تقاضا داریم مجلس به عنوان یک نهاد نظارتی ضمن رسیدگی و پیگیری برای اجرایی شدن هر چه سریع‌تر این قانون، اصلاح و به‌روزسازی آن را در دستور کار داشته‌باشد.

متن این نامه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

و أَنْکِحُوا الْأَیامى‌ مِنْکُمْ وَ الصَّالِحِینَ مِنْ عِبادِکُمْ وَ إِمائِکُمْ إِنْ یَکُونُوا فُقَراءَ یُغْنِهِمُ اللَّهُ مِنْ فَضْلِهِ وَ اللَّهُ واسِعٌ عَلِیمٌ

نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی

سلام علیکم؛

همان طور که مستحضر هستید اهمیت و ضرورت پرداخت به مسائل حوزه‌ خانواده و جمعیت اگر از مسائل حوزه‌ اقتصاد و معیشت بیشتر نباشد کم تر نیست؛ در سال‌های اخیر شدت کوتاهی ها در این حوزه به حدی بوده است که رهبر انقلاب شخصا وارد میدان شده و مسائل این حوزه را مورد توجه و تذکر مسئولین و مردم قرار داده اند که از آن جمله ابلاغ سیاست های کلی خانواده می‌باشد.

در این راستا ضمن تشکر از نمایندگان محترم مجلس بابت اهتمام به مسائل حوزه‌ خانواده و تصویب طرح اولیه‌ "حمایت از خانواده و جوانی جمعیت" امید است ضمن اصلاح و تدقیق بندهای مختلف این طرح، ایرادات آن رفع شده و طرح نهایی به جامعیت برسد. همچنین مشخصا برای ضمانت اجرایی این طرح تدبیر شود تا با استفاده‌ صحیح مجلس از ابزارهای نظارتی، شاهد نافرجام بودن سرنوشت این طرح بمانند قانون تسهیل ازدواج جوانان مصوب سال 1384 نباشیم.

علاوه بر درخواست پیگیری مجدانه‌ اصلاحات پیش از تصویب و نظارت‌ها پس از تصویب قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، دیگر مطالبات دانشجویان دراین حوزه بدین شرح است:

1. در جهت اجرای مصوبات این طرح برای سال 1400 ردیف بودجه ای مشخص برای این امر در نظر گرفته شود.

2. باتوجه به اهمیت قانون تسهیل ازدواج ، مصوب سال 1384، که در آن اقدامات شایان توجهی در خصوص معیشت جوانان و مسکن در نظر گرفته شده و همچنین با نظر به تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اجرایی شدن این مهم، تقاضا داریم مجلس به عنوان یک نهاد نظارتی ضمن رسیدگی و پیگیری برای اجرایی شدن هر چه سریع‌تر این قانون، اصلاح و به‌روزسازی آن را نیز در دستور کار داشته‌باشد.

3. مسائل مربوط به حوزه‌ خانواده و جمعیت، گسترده و چندجانبه است و ارتباط مستقیم و غیرمستقیمی با مسائلی نظیر آموزش، اقتصاد، مسکن، بهداشت و درمان، مسائل اجتماعی و مسائل قضایی دارد؛ در این خصوص لازم می‌دانیم متذکر شویم که عدم توجه کافی و سریع به مسائل این حوزه می‌تواند درآینده‌ای نه چندان دور تبدیل به بحران برای کشور شده و ضربات جبران ناپذیری بر حوزه‌های مهمی مانند اقتصاد و آموزش وارد آورد. بنابراین تقاضا داریم مجلس شورای اسلامی با تشکیل کمیسیون ویژه خانواده و جمعیت امکان بررسی‌های بیشتر و اقدامات تخصصی‌ را در این زمینه فراهم آورد.

4. بازتاب مناسب و حداکثری چنین طرح هایی و همچنین ملموس تر کردن نتایج آن، از جمله وظایف نمایندگان محترم می باشد که در همراه کردن مردم و مطالبه از دولت بسیار حائز اهمیت است؛ اما متاسفانه به نظر می رسد در این زمینه بسیار ضعیف عمل شده است.

در پایان لازم است یادآور ‌شویم که یازدهمین دوره‌ مجلس شورای اسلامی می‌تواند با رویکرد تحول خواهانه‌ خود نقطه‌ی امیدی در دل آحاد مردم ایجاد کند و انتظار می‌رود نمایندگان محترم با بصیرت و عمل انقلابی، درک صحیح از خواسته‌های مردم و تلاش مجاهدانه در جهت خدمت و حل مشکلات جوانان، پاسخ اعتماد مردم به خویش را بدهند.

و من الله التوفیق

بسیج دانشجویی دانشگاه تهران

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top