تاریخ انتشار: یکشنبه 1399/08/25 - 15:27
کد خبر: 376251

شاخص بورس تهران رشد کرد!

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با افزایش ۹۷۱۷ واحد روبه‌رو شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به  نقل از دانشجو، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران که از روز گذشته روند رو به رشد آغاز کرده است، امروز هم در پایان معاملات با افزایش ۹۷۱۷ واحد به رقم یک میلیون و ۲۵۷ هزار و ۳۶۷ واحد رسید.

شاخص کل با معیار هم‌وزن ۶۶ واحد رشد کرده و به رقم ۳۶۹ هزار و ۶۰۰ واحد رسید.

ارزش بازار در بورس اوراق بهادار تهران امروز به بیش از ۴ میلیون و ۷۷۹ هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز در بورس تهران بیش از ۱۷ میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۱.۳ میلیون نوبت معامله و به ارزش ۱۲ هزار و ۶۵۹ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

اگر ارزش معاملات فرابورس در روز جاری را که به ۴ هزار و ۴۵۲ میلیارد تومان رسید را در نظر بگیریم، معامله گران امروز در دو بازار بورس اوراق و فرابورس بیش از ۱۷ هزار میلیارد تومان داد و ستد کرده‌اند.

امروز عمده شاخص‌های بورس سبزپوش بودند، به گونه‌ای که شاخص کل بورس و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی هر کدام ۰.۷۸ درصد رشد کرده‌اند.

همچنین شاخص کل بورس با معیار هموزن و شاخص قیمت با معیار هموزن هر کدام ۰.۲ درصد رشد کرده‌اند.

شاخص آزاد شناور ۱ درصد رشد کرد و شاخص بازار اول بورس ۱.۸ درصد رشد کرد. فقط شاخص بازار دوم بورس که معاملات بلوکی و عمده در آن انجام می‌شود ۰.۵۲ درصد کاهش یافت.

امروز نماد‌های ملی مس، فولاد مبارکه، سرمایه‌گذاری غدیر، پالایش نفت تهران و گل‌گهر به ترتیب بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را داشتند و نماد هلدینگ نفت و گاز و پتروشیمی تأمین و پتروشیمی خلیج‌فارس به ترتیب بیشترین اثر کاهشی در شاخص را داشته‌اند.

نماد‌های پر تراکنش امروز در بورس تهران شامل ایران‌خودور، سایپا، کشتیرانی جمهوری اسلامی، فولاد مبارکه، گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو، پتروشیمی سرمایه ایرانیان و سرمایه‌گذاری سیمان تأمین بوده‌اند.

همچنین امروز در فرابورس ایران شاخص کل در پایان معاملات ۴۴ واحد رشد کرده و به رقم ۱۶ هزار و ۳۹ واحد رسید.

ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و ۹۰ هزار میلیارد تومان رسید. امروز معامله‌گران در فرابورس بیش از ۲.۵ میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۶۳۱ هزار نوبت معامله و به ارزش ۴۴۵۰ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز همچنین نماد‌های بیمه پاسارگاد، صبا تأمین، فولاد ارفع، پتروشیمی تندگویان و هلدینگ معدنی خاورمیانه به ترتیب بیشترین اثر تقویتی در شاخص فرابورس را داشتند و سرمایه‌گذاری سپهر صادرات و نیز نیروی برق دماوند بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشته‌اند.

نماد‌های پر تراکنش در فرابورس شامل برق پیوندگستر پارس، پتروشیمی ارومیه، سرمایه‌گذاری پویا، کشاورزی و دامپروری ملارد شیر، توسعه و عمران استان کرمان، تهیه و توزیع غذای دناآفرین فدک و صنایع لاستیک یزد بوده‌اند.

با توجه به اینکه بازار بورس روند رو به رشد به خود گرفته است سرمایه‌گذاران حقیقی باید با مطالعه، تحقیق و مشاوره از افراد امین نسبت به سرمایه‌گذاری اقدام کنند و حتی‌الامکان به روش سرمایه‌گذاری غیرمستقیم یعنی از طریق صندوق‌های سرمایه‌گذاری و شرکت‌های سرمایه‌گذاری وارد بورس شوند.

همچنین با توجه به ارزنده شدن سهام از فروش سهام خود همراه با ضرر خودداری کنند و پرتفوی سرمایه‌گذاری خود را متنوع کرده تا با بیشترین بازدهی و کمترین زیان همراه شوند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
تصاویر ورود سیلاب شدید به گلزار شهدای کرمان
صورت‌ حساب سنگین غزه برای تل آویو
حمله پهپهادی نیروهای امنیتی ایران به خودروی تروریست‌ها
بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان
تصمیم فرهاد مجیدی برای پایان دادن به همه شایعات
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top