تاریخ انتشار: سه شنبه 1399/08/27 - 08:50
کد خبر: 376412

تقویت رزومه برای مهاجرت با مدارک بین‌المللی مدیریت

اگر هدف شما مهاجرت به شیوه تحصیلی است بیشتر باید رزومه خود را با مسائل مربوط به تحصیل تقویت کنید و در صورتی که مهاجرت شما کاری باشد، بیشتر به تجربیات کاری و مهارت‌های حرفه ای بپردازید.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» اگر قصد دارید از طریق کاری مهاجرت کنید اولین و مهمترین قدم، تقویت رزومه برای مهاجرت است. برای این امر به یک رزومه حرفه ای و استاندارد نیاز دارید. کلید موفقیت شما در استخدام و مهاجرت کاری، رزومه قدرتمند شماست. کارفرما که در ابتدا هیچ شناختی از شما و بهره وری شما ندارد تنها می تواند به رزومه شما نگاه کند. این رزومه شامل تجربیات کاری و همچنین دانش فنی است. میدانستید مدارکی بین‌المللی در زمینه مدیریت پروژه وجود دارد که هم بیانگر تجربه شماست و هم سطح دانش فنی شما؟! به عنوان مثال مدرک PMP که توسط سازمان مدیریت پروژه آمریکا (PMI) صادر میشود، در آزمون خود هم تجربیات کاری شما را میسنجد و هم دانش فنی شما را!

رزومه چیست؟

رزومه شرحی از مهارت‌ها، توانمندی‌ها، تجربیات کاری، کلیه فعالیت‌های علمی و پژوهشی، افتخارات، مدارک، گواهی‌نامه‌ها، دوره‌های آموزشی سپری شده و… نقشی تعیین کننده در جستجوی موقعیت شغلی دارد. رزومه را در واقع می‌توان نوعی تبلیغ در نظر گرفت که فرد از طریق آن می‌تواند مهارت‌های خود را در آن نشان دهد و نظر داوران و مدیران مصاحبه کننده را جذب کند.

اگر هدف شما مهاجرت به شیوه تحصیلی است بیشتر باید رزومه خود را با مسائل مربوط به تحصیل تقویت کنید و در صورتی که مهاجرت شما کاری باشد، بیشتر به تجربیات کاری و مهارت‌های حرفه ای بپردازید.

تقویت رزومه برای مهاجرت کاری

در جهان موسسات مختلفی وجود دارند که گواهینامه‌های مختلفی در زمینه مدیریت پروژه صادر می‌کنند ولی بدون شک معتبرترین و شناخته‌ترین آنها موسسه مدیریت پروژه آمریکاست. مؤسسه مدیریت پروژه آمریکا  (PMI) یک سازمان غیرانتفاعی آمریکایی است که در زمینه برگزاری کنفرانس‌ها، صدور مدارک، انتشار مطلب، مقاله و استانداردهای رشته مدیریت پروژه فعالیت می‌کند.

از مهمترین خدمات PMI می‌توان از تدوین و انتشار کتاب راهنمای کلیت دانش مدیریت پروژه که به اختصار پم‌باک (PMBOK) نامیده می‌شود، و محتوای آن امروزه به منزله استاندارد دانش روز مدیریت پروژه به حساب می‌آید، نام برد. فعالیتهای اصلی این سازمان در حال حاضر را می‌توان به این صورت دسته‌بندی نمود.

  • تدوین استانداردهای مدیریت پروژه، برنامه، پورتفولیو و مقولات مرتبط با آنها
  • اعطای مدارک بین‌المللی حرفه‌ای در مدیریت پروژه

تقویت رزومه برای مهاجرت با مدارک بین‌المللی مدیریت

ارزش این مدارک در تمام دنیا به قدری بالاست که باعث راحتی استخدام میشود و مهاجرت با وجود داشتن این مدرک آسان تر می شود.

در ضمن این مدارک نشان میدهند شما با استانداردها آشنا هستید و تفاوت در موقعیتی که تاکنون بوده اید، نمیتواند مانع همکاری شما با سایر افراد دخیل در پروژه شود. به عبارت دیگر با داشتن این مدارک با سایر همکاران خود "زبان مشترک" دارید.

در ادامه به معرفی محبوب‌ترین گواهینامه بین المللی حرفه‌ای مدیریت پروژه می‌پردازیم و سپس به دلیل اهمیت کسب این مدارک می‌پردازیم.

مدرک مدیریت پروژه حرفه‌ای PMP (Project Management Professional)

مدرک PMP که به خوبی شناخته شده و قابل احترام است و از بین مدارک مدیریت پروژه این مدرک از همه محبوب تر است. میتوان گفت دریافت مدرک PMP برای کسانی که مایل هستند درحرفه خود گامی رو به جلو بردارند و پیشرفت کنند، ضروری است. شما با شرکت در آزمون PMP می‌توانید مدرک PMP را اخذ کنید. این آزمون بسیار سخت و وقت‌گیر است و افرادی هستند که بارها در آزمون شرکت می‌کنند ولی موفق به دریافت این مدرک نمی‌شوند. همین ویژگیست که به مدرک PMP اعتبار زیادی می‌دهد زیرا متقاضیان را از هر لحاظ مورد آزمایش قرار می‌دهد.

متقاضیان این مدرک می‌توانند با شرکت در دوره آماده سازی آزمون PMP، خود را برای دریافت این مدرک آماده کنند.

در این آزمون بدنه دانش مدیریت پروژه (PMBOK) ، با استانداردهای صنعت، به عنوان راهنما برای آزمایش متقاضی‌ها استفاده می شود. امتحان PMP عملکرد متقاضیان را در پنج حوزه زیر آزمایش می‌کند:

  • شروع پروژه (13٪)
  • برنامه ریزی پروژه (24٪)
  • اجرای پروژه (31٪)
  • نظارت و کنترل پروژه (25٪)
  • بسته شدن پروژه (7٪)

 

مدرک تحلیل‌گر حرفه‌ای کسب و کار PMI-PBA

وجود یک تحلیلگر کسب و کار امکان شکست پروژه و سازمان را کاهش میدهد و این اصلی ترین دلیلی است که تحلیل کسب و کار روز به روز مهمتر از گذشته می شود.

گواهینامه PBA دارای سطح بالایی از اعتبار حرفه‌ای در زمینه تحلیل کسب و کار است زیرا تخصص فردی را در تجزیه و تحلیل کسب و کارها و همچنین ابزارها و تکنیک های مورد استفاده برای بهبود موفقیت کلی پروژه ها به رسمیت می‌شناسد.

در ایران موسسات مختلفی آموزش های لازم و حرفه ای را برای کسب این مدارک ارائه میدهند. به عنوان مثال میتوان به موسسه PMPiran به عنوان یکی از مشهورترین آن ها اشاره کرد که طبق آمار، اغلب قبولی‌های ایران دانش پذیر این موسسه بوده اند. این موسسه در زمینه تمام مدارک حرفه ای مدیریت پروژه دوره‌های حرفه ای برگزار میکند.

تقویت رزومه برای مهاجرت با مدارک بین‌المللی مدیریت

مدرک PMI-ACP

رویکرد چابک در مدیریت پروژه روزبه روز پیشرفت میکند. به خصوص استارتاپ ها و شرکت های نوپا از این رویکردها استفاده می کنند. شما هم احتمالا از این سبک مدیریت پروژه شنیده اید. به عنوان مثال اسکرام یکی از چارچوب های مدیریت پروژه چابک است!

این گواهینامه توسط موسسه مدیریت پروژه (PMI) برای مدیران پروژه چابک ساخته شده است. در سال های گذشته بعد از مدرک PMP این مدرک جز مدارک محبوب PMI  بوده است.

آزمون PMI Agile Certified Practitioner طیف گسترده ای از متدولوژی‌ها مانند اسکرام، Lean، Kanban، XP  و ... را شامل می‌شود.

هدف از این مدرک و قرار گرفتن آن در رزومه این است که به کارفرمایان نشان داده شود که فرد توانایی استفاده از شیوه های چابک در کسب و کار را دارد. علاوه بر این ، (PMI-ACP) ® همچنین به معنای فراهم کردن چارچوبی برای پیشرفت این حرفه است. با توجه به فراگیری این شیوه نوین، اگر میخواهید رزومه ای قدرتمند داشته باشید این مدرک را از دست ندهید!

برای این آزمون نیز مانند سایر آزمون هایی که در این مطلب میکنیم، دوره هایی در ایران برگزار میشوند که بازهم میتوان موسسه PMPiran را مثال زد.

 

مدرک مدیریت حرفه‌ای ریسک PMI-RMP

کسب و کار و پروژه همواره با اتفاقاتی نامعلوم مواجه هستند. گاهی مثبت، گاهی منفی! در این زمینه مدیرانی که توانایی مدیریت ریسک را داشته باشند در اولویت هستند.

مدرک مدیریت حرفه‌ای ریسک PMI-RMP توانایی شما را در شناسایی و ارزیابی خطرات پروژه، کاهش تهدیدات و سرمایه گذاری در فرصت ها نشان میدهد. شما می‌توانید در این سِمَت، نیازهای سازمان خود را تقویت و محافظت کنید.

مدرک PMI-RMP شما را از سایر متخصصان جدا می کند و به سازمان شما اعتبار می بخشد. 83% از سازمانهایی که در مدیریت پروژه عملکرد بالایی دارند ، مدیریت ریسک را به طور مکرر تمرین می‌کنند.

خوشبختانه شما می‌توانید با شرکت در دوره مدیریت ریسک حرفه‌ای در آزمون این مدرک شرکت کنید، و موفق به کسب این مدرک شوید.

 

چرا گواهینامه‌های بین المللی حرفه ای در مدیریت پروژه استخدام شدن را آسان تر میکند؟

از آنجا که متقضایان برای مشاغل در پروژه ها زیاد هستند، داشتن مدارک معتبر و مفید شما را از بسیاری افراد دیگر متمایز میکند. البته گاهی اوقات میتوان گفت این مدارک در حد یک پیشنیاز ضروری هستند! این را زمانی که مهاجرت کنید و قصد استخدام در سازمانی را داشته باشید بیشتر حس میکنید. مخصوصا اگر سازمان شما پروژه محور باشد.

زیرا در صورتی که با این استانداردها آشنا نباشید، مثل این است که با سایر افراد حاضر در آن سازمان زبان مشترکی ندارید.

شرکت ها تلاش میکنند فرایند جذب نیروی خود را بهینه کنند. به همین دلیل مشاهده این مدارک در رزومه شما، خیال آن ها را راحت تر میکند و نیازی به سنجش های سخت و طولانی مدت ندارند. در حقیقت میتوان گفت با نداشتن این مدارک بین المللی، شما احتمالا در فیلتر اولیه حذف خواهید شد و در اغلب موارد حتی به مرحله مصاحبه نخواهید رسید.

اگر شما مدارک ذکر شده را داشته باشید به معنی داشتن سابقه کار است و دیگر نیاز چندانی به سابقه کار در رزومه خود ندارید، زیرا یکی از پیش نیازهای این آزمون ها داشتن سابقه کار به مدتی معین میباشد.

علاوه بر این بسیاری از شرکت ها داشتن این گواهینامه ها یا مدرک ها را اجباری می‌کنند. این بدان معناست که شما حتی نمی توانید برای برخی از موقعیت ها بدون این مدرک  اقدام کنید.

اگر خارج از ایران هستید و قصد دارید در شرکت فعلی که در آن مشغول کار هستید پیشرفت کنید ، صدور گواهینامه های ذکر شده می تواند بسیار با ارزش باشد. این امر شما را از نظر بالا رفتن از نردبان شغلی یاری می‌دهد.  البته لازم به ذکر است داشتن این مدارک حتی برای شرکت ها و سازمان های داخلی نیز بسیار مهم است و این اهمیت روز به روز فراگیرتر می شود.

همچنین، یک مدیر دارای این مدرک می تواند در مصاحبه مدیریت پروژه بسیار بهتر از یک مدیر بدون مدرک عمل کند.

وقتی به عنوان عضو در PMI ثبت نام می کنید جزئی از آن باشگاه می شوید. PMI جلسات مکرر را برای اعضایش در شهرهای بزرگ در سراسر جهان ترتیب می دهد.

مزایای این جلسات بسیار است. در طی این جلسات ، می توانید با هر فرصت شغلی جدیدی توسط افرادی که این مدارک  را ارج می نهند، آشنا شوید. جلسات PMI زمان خاصی را برای تبلیغ چنین مشاغلی اختصاص می دهد.

در مجموع توصیه میکنیم کمی بیشتر در رابطه با این مدارک تحقیق کنید و از آن ها در رزومه خود استفاده کنید.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
زیباترین بازی سال / خداحافظی پرسپولیس با جام حذفی
دانشگاه‌های آمریکا یکپارچه بر علیه رژیم صهیونیستی +فیلم
دفتر بن‌گویر بیانیه داد
لحظه تصادف و واژگونی خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل +فیلم
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
وضعیت وزیر امنیت داخلی اسرائیل وخیم است +جزئیات
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top