تاریخ انتشار: پنجشنبه 1399/09/06 - 14:50
کد خبر: 377342

معاونت گفتمان‌سازی و مطالبه‌گری بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان مطرح کرد؛

مسئولان از فشار حداکثری برای حذف دانشگاه فرهنگیان دست بردارند

فعال دانشجویی دانشگاه فرهنگیان گفت: اساسا مشکل کمبود نیروی آموزش و پرورش بخشی از آن به کم‌کاری‌های وزیر علوم بر میگردد و این مسئله را در ذهن ایجاد میکند که آیا وزیر علوم به دنبال خیانتی آشکار به تربیت معلم است.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ محمد جامه‌بزرگ معاونت گفتمان‌سازی و مطالبه‌گری بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان (مرکز شهدای مکه تهران) درپی نامه عجیب وزیر علوم به رهبر انقلاب و درخواست جذب و استخدام معلمان از طریق فارغ التحصیلان دانشگاه های تحت نظر وزارت علوم گفت: دانشگاه فرهنگیان را، به جرئت می توان یکی از مظلوم ترین دانشگاه‌های کشور دانست. به گونه‌ای که هر ماه شاهد آن هستیم، مسؤلین تصمیمی برای به چالش کشیدن دانشگاه فرهنگیان می گیرند، آنهم تصمیماتی که منجر به تضعیف دانشگاه می شود.

وی گفت: در جدیدترین اتفاق آقای دکترغلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به مقام معظم رهبری نامه ای نوشته است؛ که در آن از ایشان میخواهد که با استخدام فارغ التحصیلان دانشگاه های دیگر، مسیر جدی تامین معلم از این طریق باشد. لازم به ذکر است که این در خواست آقای غلامی بر خلاف اسناد بالادستی است و در نتیجه این اتفاق یک امر غیرقانونی می باشد.

معاونت گفتمان‌سازی و مطالبه‌گری بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان ادامه داد: قطعا خواسته ما از وزیر علوم این است که باید شفاف کنند که هدفشان از ارسال این نامه به رهبر انقلاب چه بوده است؟ چرا این نامه به رئیس هیئت امنای دانشگاه فرهنگیان که آقای رئیس جمهورهستند، زده نشده است؟ ایشان مگر به نظریات رهبر انقلاب در خصوص نیروی انسانی آپ واقف نبوده‌اند و از تاکید ایشان بر رشد دانشگاه‌های تربیت معلم آگاه نبوده اند؟ اما آنچه که تا امروز از جانب مسؤلین ذی ربط رقم خورده است، برخلاف نصایح و خواسته‌های دلسوزانه و کارشناسانه ایشان بوده است.

جامه‌بزرگ افزود: اساسا مشکل کمبود نیروی آموزش و پرورش بخشی از ان به کم کاری های وزیر علوم بر میگردد و این مسئله را در ذهن ایجاد میکند که آیا وزیر علوم به دنبال خیانتی آشکار به تربیت معلم است.

این فعال دانشجویی در پایان تصریح کرد: بارها بسیج دانشجویی مشکلات جذب از مسیرهایی غیر از دوره کارشناسی را به مسؤلین گوشزد کرده است. اما ظاهرا مسولین به جای اینکه به فکر پیشرفت دانشگاه فرهنگیان باشند و ظرفیت آن را بالا ببرند تا بتوان نیازهای معلمی کشور را از این طریق جبران کنند، به فکر حذف آن هستند. امیدواریم مسئولین از فشار حداکثری برای حذف دانشگاه فرهنگیان به تلاش حداکثری برای رشد دانشگاه فرهنگیان روی بیاورند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top