تاریخ انتشار: سه شنبه 1399/09/18 - 00:26
کد خبر: 378528

بیانیه شورای صنفی دانشجویان علوم پزشکی کشور به مناسب روز دانشجو

در قسمتی از این نامه آمده است: به کرات موضوعات مرتبط با زیست دانشجویان، امکانات رفاهی و زیرساخت های خوابگاهی و اموزشی به حضرتعالی اعلام شده است اما هیچگاه جوابی در این خصوص دریافت نکرده ایم بنظر میرسد جناب وزیر خود را مبری از هرگونه مشورت گرفتنی و نیز شنیدن صدای دانشجویان از نمایندگان منتخب دانشجویی می دانند.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ شوراهای صنفی دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی کشور به وزیر بهداشت به مناسبت روز دانشجو نامه نوشتند.

متن نامه به شرح ذیل است:

آذر ماه روزی نه برای ثبت در تاریخ که روزی برای یادآوری پیمان نانوشته و ناگسستنی دانشجو و تحولات عمیق و بنیادین اجتماعی سیاسی و فرهنگی جامعه است. دانشجویی که از نخستین سال های تاسیس نهاد دانشگاه در ایران کوشیده است سرآمد و سرآغاز جنبش های مدنی و اجتماعی مملکت خویش باشد و بالندگی را از دریچه ای متفاوت به سایر ارکان جامعه تزریق نماید .دانشگاه،یعنی همان جایی که که هماره تاریخ سازان این مرز و بوم در گهواره علمی و تربیتی آن مبدا و منشاء بیداری آگاهی مردمان این سرزمین بوده اند و در حیاتی ترین و ملتهب ترین بزنگاه های تاریخ سردمداران جنبش‌های عدالت طلب و آزادی خواه گشته و با استبداد و تبعیض و فساد در حد اعلای آن مبارزه نموده اند .گهواره ای که سالهاست آرمانهای انسانی را در رگ‌های جامعه تزریق می‌کند و صدای آمال و آرزوهای ملت دردمندی است که همواره در جهت حفظ استقلال و سربلندی خویش و در راه اعتلای این سرزمین بهای سنگینی را پرداخته است. بهایی که تبلور آن از آذر جاویدان ۱۳۳۲ و با خون بزرگ‌ نیا، قندچی و شریعت رضوی تقدیم این مرز و بوم گردید و زمینه‌ ساز پیوند عظیم و تاریخی آن آذر اهورایی و بهمن جاویدان ۵۷ شد.

دانشجویی به عنوان بخش مهمی از این جنبش در حال از دست دادن روح مطالبه گری خود و تبدیل شدن به نهادهایی خنثی ، وابسته ، نماینده و بازوی اجرایی دیگر نهاد ها هستند.عدم توجه  جنابعالی به معاونت فرهنگی و دانشجویی، دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور،تشکل ها و نهادهای فعال در حوزه های دانشجویی و فرهنگی و در راس آن شورای صنفی وزارت تحت الامر به عنوان نمایندگان قانونی دانشجویان و صدای رسای آمال و مطالبات جامعه دانشجویی موجب گردیده است شکاف عظیمی در بدنه فعالیت های دانشجویی پدید آید.شکافی که می تواند به سرعت تاثیرات مخرب و زیان باری در بدنه سلامت ایجاد نموده ،کاهش کیفیت و بازدهی فارغ التحصیلان این سیستم را موجب شود

الغرض درست یک سال قبل و به مناسبت روز دانشجو نامه ای خطاب به حضرت عالی منتشر نمودیم که در آن نامه به نکاتی اساسی در خصوص مجموعه تحت نظر جنابعالی و همچنین عملکرد و روند مدیریتی و نیز مشکلات ساختاری دانشگاه ها اشاره نمودیم. عدم پاسخ شما به این نامه که شامل مهمترین مطالبات دانشجویان می شد مهر تایید دیگری بر صحت ادعای آقای دکتر ملک زاده  در خصوص عدم اختصاص وقت به حوزه دانشجویی،آموزشی و پژوهشی بود.

به کرات موضوعات مرتبط با زیست دانشجویان، امکانات رفاهی و زیرساخت های خوابگاهی و اموزشی  به حضرتعالی اعلام شده است اما هیچگاه جوابی در این خصوص دریافت نکرده ایم بنظر میرسد جناب وزیر خود را مبری از هرگونه مشورت گرفتنی و نیز شنیدن صدای دانشجویان از نمایندگان منتخب دانشجویی می دانند.

در روز دانشجو خواستار تشکیل کمیته ای در خصوص ظرفیت پذیرش دانشجویان در دانشگاه شدیم اما این امر نیز با بی توجهی تمام در دوران صدارت ایشان همراه شد،به گونه ای که بدون فراهم کردن زیر ساخت های لازم، ظرفیت پذیرش دانشجویان تا ۲۰ درصد ظرفیت فعلی افزایش یافت که این امر، با توجه به عدم وجود امکانات و چارچوب های آموزشی و تربیتی لازمه از سوی دانشگاه،موجب افت کیفیت  آموزش شده است و در نهایت منجر به آسیب بر پیکره سلامت مردم خواهد شد (این مورد به کرات در نامه های پیشین شورای صنفی خطاب به حضرتعالی مورد بحث قرار گرفت و همچون سایر نامه ها در این خصوص نیز جوابی نداده اید ).قطعا حضرتعالی به عنوان عالی ترین مقام وزارت خانه تحت الامر نیز در این آسیب ها شریک خواهید بود.  

از دیگر مواردی که در تنها در حد حرف باقی مانده است و رنگی در عمل نداشت؛ سیاست های تشویقی برای مدافعان سلامت بود که متاسفانه این مورد نیز به مانند وعده های گذشته بی نتیجه ماند . کاش قبل از تصمیم گیری در خصوص اعطای امتیازات به منابع لازم جهت تامین اعتبار و اجرایی شدن آن فکر میشد.

بد نیست که در جریان جدیدترین معضلات حوزه آموزشی یعنی تقویم آزمون های آموزشی سال جاری و سال آتی (حذف آزمون های جامع میاندوره پزشکی و دندانپزشکی، برگزاری آزمون های کارشناسی ارشد 2 ماه زودتر از موعد مقرر همیشه، برگزاری آزمونی چون دستیار تخصصی پزشکی در کمتر از 6 ماه از اعلام منابع آن و...) که ریشه در ضعف  مدیریت آزمونها و این حوزه دارد نیز قرار بگیرید.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top