تاریخ انتشار: سه شنبه 1399/09/25 - 10:23
کد خبر: 379311

جاذبه‌های گردشگری در اطراف شهر مشهد و راهنمای سفر به قشم

سد گوران از جمله جاذبه های این روستاست که ساخت آن به دوران هخامنشیان باز می گردد تا دوران ساسانیان نیز ادامه داشته است. و در دوران پهلوی ساخت آن به سرانجام رسیده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» شهر مشهد که اغلب گردشگران آن را بواسطه حرم مطهر امام هشتم (رضا علیه السلام ) می شناسند، دارای طبیعتی زیبا و شگفت انگیز است، که متاسفانه از نگاه بسیاری از گردشگران و مسافران دور مانده است. دور تا دور شهر مشهد را روستاهای خوش آب و هوا و ییلاقی در بر گرفته و به هر سو که بروید، با جاذبه ای منحصر بفرد و تماشایی روبرو خواهید شد. اما اغلب گردشگران به زیارت و گشت و گذار در بازار شهر بسنده می کنند و کمتر پیش می آید که رغبتی به خارج شدن از شهر داشته باشند. و چه حیف که بدون دیدن این همه زیبائی شهر مشهد را ترک می کنند.

از این رو در ادامه این مطلب شما را به گوشه و کنار شهر مشهد می بریم و گوشه ای از این طبیعت زیبا و شگفت انگیز را به شما معرفی خواهیم نمود. پی در ادامه همراهمان باشید :

 آبشار آب گرم

تور مشهد و آبشار آب گرم تنها آبشاری است که حتی به هنگام سرایز شدن دارای دمایی بالاست و از این رو یک شگفتی به حساب می آید. این ابشار در فاصله هفتاد و پنج کیلومتری از شهر مشهد در حوالی روستایی به نام «آبگرم» واقع شده است و اطراف آن را طبیعتی سرسبز در بر گرفته است. روستای ابگرم در کوهپایه‌ های هزارمسجد واقع شده و دارای تاریخ و فرهنگی غنی است. آبشار آبگرم  از چشمه ای که در بالا دست کوه هزار مسجد قرار دارد سرچشمه گرفته و به سمت پائین دست سرریز می گردد. مسیر دسترسی به این آبشار کمی سخت است و می بایست بخشی از راه را به صورت پیاده طی نمایید. این منطقه در مسیر کلات نادری قرار دارد و پنج کیلومتر از جاده اصلی فاصله دارد. با عبور از روستای آبگرم، وارد یک مسیر  خاکی می شوید و از میان باغ ها و زمین های کشاورزی عبور می کنید و مناظری زیبا را پشت سر می گذارید.  پس از آن دیگر جاده‌ای وجود نخواهد داشت و گردشگران از یک مسیر کوهستانی به پایین  آبشار می رسند.  همچنین در این منطقه یک کاروانسرای تاریخی وجود دارد که بد نیست از داخل آن دیدن کنید . آبشار آبگرم حدود هفده متر ارتفاع دارد، و با وجود چشم اندازی زیبا و شگفت انگیز مکان مناسبی برای کمپ خواهد بود. می توانید در حوضچه پایین این آبشار، تنی‌ به آب بزنید و از آب زلال با دمای حدودی سی  درجه نهایت لذت را ببرید.

جاذبه های دیدنی در جزیره زیبای قشم

غار خربس

جزیره قشم دارای غارهای متعددی است و از میان آنها غار خربس دارای بیشترین شهرت است. این غاره، از مجموعه ‌ای از حفره‌هایی کوچک که در دل کوه حفر شده اند، تشکیل شده است. و در گذشته نیز پناهگاهی امن برای زندگی بومیان محسوب می شد.  با ورود به داخل غار با فضایی باز و بدون پوشش گیاهی روبرو خواهید شد که بهتر است برای کاوش در آن با یک راهنمای با تجربه همراه شوید. بهترین زمان برای بازدید از این غار ساعات ابتدایی صبح یا هنگام غروب آفتاب است و در این زمان از تابش شدید آفتاب خبری نیست.

سد گوران قشم

روستای گوران از دیگر جاذبه های دیدنی جزیره قشم است که در غرب جزیره واقع شده است. با ورود به این روستا، با بومیان خونگرم این منطقه و شیوه زندگی آن ها آشنا خواهید شد. گفته می شود در گذشته اغلب سکنه این روستا زرتشتی بودند و از این رو به آنها گبران و بعدها گوران گفته می شد.

سد گوران از جمله جاذبه های این روستاست که ساخت آن به دوران هخامنشیان باز می گردد تا دوران ساسانیان نیز ادامه داشته است. و در دوران پهلوی ساخت آن به سرانجام رسیده است.

دره تندیس ها

به توضیح سفر باتو، دره تندیس ها شباهت زیادی به دره ستارگان دارد و متشکل از مجموعه‌ای از کوه ها و صخره ها با اشکال وهم انگیز و زیباست که همگی بر اثر فرسایش و در طی قرن ها پدید آمده اند. در کف دره  صدف‌هایی را می بینید که نشان می دهد این منطقه در طی هزاران سال پیش در زیر آب مدفون بوده است و با پس روی آب به خشکی پیوسته است .

جزیره هرمز

پیشنهاد می کنیم بازدید از جزیره زیبا و نسبتا ناشناخته هرمز را که دارای خاکی سرخ رنگ است، در الویت برنامه های خود قرار دهید. میتوانید تور بازدید از هرمز را از تمامی آژانس های گردشگری تهیه نموده و روزی به یاد ماندنی را در این جزیره تجربه کنید. معمولا اغلب تورها یا گشت‌ های هرمز صبح زود انجام می گردد و مسافران از درب ورودی هتل محل اقامت خود ب ترنسفر رایگان به اسکله قشم برده می شوند. سپس از اسکله هم با قایق‌های بزرگ راهی هرمز می گردند. جاذبه های دیدنی در جزیره هرم ز:

دره مجسمه ها

تور قشم و دره مجسمه ها یکی از جاذبه های دیدنی این منطقه است که برای رسیدن به آن می بایست بخشی از  مسیر را پیاده ‌طی کنید. در طول این مسیر صخره‌های زیبایی را می بینید که با اشکال عجیب خود شما را حیرت زده می کنندو گاه تصویری از موجودات و حیوانات را در ذهن تداعی می کند. و به همین دلیل این دره را، دره مجسمه ها می نامند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
ایجاد مراکز مشاوره فعال برای حل مشکلات دانشجویان
آخرین وضعیت سعید آقاخانی و توضیحاتی درباره ادامه «نون‌ خ»
واریز ۲ میلیون تومان به حساب معلمان در آستانه روز معلم
آشنایی با زنان عارفی که مردان دانشمند از محضرشان درس گرفتند
راه‌اندازی سامانه نظارت و شفافیت مدارس غیردولتی تا مهر
حمایت نمایندگان از دانشگاهیان آمریکایی و اروپایی حامی غزه
بیش از ۱۰ هزار نفر زیر آوارهای غزه مفقود هستند
دانش آموختگان ما وعده صادق را رقم زدند
واکنش کنعانی به دستگیری دانشجویان آمریکایی توسط پلیس
طرح انسداد مرزهای شرقی افغانستان آغاز شد
رقم هدیه روز معلم مشخص شد
شکایت خواننده معروف به پلیس فتا
دستگیری ۲۵ داوطلب کنکور
نتانیاهو: با یا بدون توافق به رفح حمله می‌کنیم
آقای اژه‌ای برای رفع هرگونه نگرانی در تضییع حق طلبه خوزستانی دستور به بررسی مجدد دهید
طباطبایی: اظهارات نصیری تکرار یک شوخی بی‌مزه است/ رسولی:حرف‌های نصیری ارتباطی به جریان اصلاحات ندارد
اسکای ویو دبی: تجربه فوق العاده سرسره شیشه ای و سکو تماشای دبی
دیزل ژنراتور؛ راهکاری قدرتمند برای تأمین برق
اصولی که هر دانشجویی باید آن را رعایت کند
تظاهرات دانشجویان دانشگاه راتگرز در نیوجرسی آمریکا +فیلم
وعده صادق ضربه مهلکی به غرب پرستان داخلی بود!
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top