تاریخ انتشار: دوشنبه 1399/10/01 - 16:39
کد خبر: 380001

بهترین کیف پول‌های اتریوم و توکن‌های آن در سال ۲۰۲۱

ابتدا کیف پول های تحت وب اتریوم و بعد کیف پول های نرم افزاری و دسکتاپ و سپس کیف پول های سخت افزاری پشتیبان کننده اتریوم و توکن های آن را بررسی می کنیم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ همیشه برای نگه داری و سرمایه گذاری اتریوم، باید به فکر کیف پولی امن و معتبر برای آن باشید چون مسئولیت نگه داری از ارزهای دیجیتال هر فردی با خود اوست. امروزه اتریوم به خاطر اینکه در رتبه دوم ارزهای رمزنگاری شده(یعنی بعد از بیت کوین) قرار گرفته، از محبوبیت خاصی در بین افراد  برخوردار است. کیف پول های مختلفی از اتریوم و توکن های اختصاصی آن(ERC20 ) پشتیبانی می کنند اما اینکه کدام یک از این کیف پولها از امنیت بیشتری برخوردار هستند و برای ایرانیان هم قابل استفاده باشند در درجه اهمیت بالایی قرار دارد که در این مقاله آن را بررسی می کنیم.

ولت های مختلفی اعم از نرم افزاری و سخت افزاری و تحت وب و دسکتاپ از اتریوم پشتیبانی می کنند که بهترین  کیف پول های تحت وب اتریوم، مای اتر ولت و متامسک می باشند. از معتبرترین انواع کیف پول های نرم افزاری اتریوم می توان به تراست ولت، کوینومی، مای سلیوم ولت، اتمیک والت،جکس ولت، انجین ولت و میست  اشاره کرد. همچنین از بهترین کیف پول های سخت افزاری پشتیبانی کننده اتریوم می توان لجرنانو اس و لجر نانو ایکس و ترزور وان و ترزور تی را نام برد ولی پیشنهاد ما خرید لجر نانو اس است چون قیمت مناسب  و از امنیت بالایی برخوردار است.

ابتدا کیف پول های تحت وب اتریوم و بعد کیف پول های نرم افزاری و دسکتاپ و سپس کیف پول های سخت افزاری پشتیبان کننده اتریوم و توکن های آن را بررسی می کنیم.

کیف پول های تحت وب پشتیبانی کننده اتریوم: که به آنها کیف پو لهای آنلاین نیز می گویند شامل:

مای اتر ولت Myetherwallet :

همان طور که از نامش پیداست مختص اتریوم و توکن های اتریوم می باشد و کار کردن با آن راحت و نصبش ساده است و امکان دسترسی به قراردادهای هوشمند را نیز دارد. در ضمن هم خیلی راحت با بلاک چین اتریوم تعامل می کند و امکان تعویض جفت ارزها را دارد و هم به کیف پول های سخت افزاری متصل می شود و با آنها سازگار است. همچنین متن باز یا  open source نیز می باشد؛ اگر کیف پولی متن باز باشد یعنی اینکه اینقدر سیستم این کیف پول شفاف است که هر فردی می تواند کدهای این کیف پول را در سایت گیت هاب ببیند و از اینکه این کدها معتبرند، مطمئن شود.

متامسک  Metamask:

هم از  اتریوم و  توکن های اتریوم را پشتیبانی می کند و هم با قراردادهای هوشمند تعامل برقرار می کند. برروی فایرفاکس و مرورگرهای دیگری مثل گوگل کروم، اپرا و Brave به صورت افزونه نصب می شود و برای اینکه بتوانید در آن ثبت نام انجام دهید نیازی به وارد کردن اطلاعات شخصی خود ندارید.

کیف پول های نرم افزاری اتریوم:

تراست ولت:

هم از اتریوم و هم از ارزها و توکن های زیادی پشتیبانی می کند و کار کردن با آن راحت و ساده است و بسیار کاربرپسند می باشد. در ضمن مالک آن بایننس است. در ضمن هم بر روی موبایل نصب می شود و هم بر روی کامپیوتر.

 

کیف پول کوینومی Coinomi:

این کیف پول نیز از اتریوم و توکن های آن پشتیبانی می کند. در ضمن کیف پولی است که هم اندروید و هم ios و هم لینوکس و مک را پشتیبانی می کند و امنیت آن هم بالاست و کیف پولی HD است. مزیت کیف پول HD این است که در این کیف پول ها، وقتی درخواست آدرس ارز دیجیتال را می دهید، هر بار به صورت خودکار یک آدرس جدید به فرد داده می شود تا فرد از آدرس قبلی استفاده کند  بدین ترتیب امنیت این کیف پول بالا می رود؛ در عین حال آدرس های قبلی کیف پول نیز معتبر هستند و وقتی بار اول برای یک آدرس از کیف پول پشتیبان گرفتید، لزومی هم ندارد مدام پشتیبان گیری انجام دهید.

کیف پول مای سلیوم Mycelium wallet  :

فقط از اتریوم و توکن های مبتنی بر آن و بیت کوین پشتیبانی می کند و امنیت فوق العاده ای دارد اما کارکردن با آن راحت نیست. البته حسن خوبی که دارد این است که به کیف پول های سخت افزاری وصل می شود.

کیف پول اتمیک Atomic wallet  :

هم از اتریوم و توکن های مبتنی بر اتریوم و هم از 300 ارز دیگر پشتیبانی می کند و همچنین در این کیف پول ارزهای دیجیتال امکان تبادل دارند. هم بر روی کامپیوتر و هم موبایل قابل نصب است و کار کردن با آن راحت و ساده است اما متأسفانه قابلیت سازگاری با کیف پول های سخت افزاری را ندارد.

کیف پول Jaxx:

کیف پولی برای موبایل و رایگان است و از اتریوم و توکن های مبتنی بر اتریوم پشتیبانی می کند. کار کردن با آن بسیار ساده است و نیاز به احراز هویت و ثبت اطلاعات شخصی شما را ندارد. بر روی گوشی های اندروید و ios و ویندوز و لینوکس قابل نصب است. همچنین بر روی گوگل کروم هم به صورت افزونه قابل نصب می باشد.

انجین ولت Enjin wallet:

این کیف پول هم از اتریوم و هم از توکن های مبتنی بر اتریوم و یکسری ارزهای دیجیتال دیگر هم پشتیبانی می کند. کار کردن با آن ساده و راحت است و برای تازه واردان به حوزه ارز دیجیتال نیز مناسب است.

کیف پول میست Mist:

کیف پول مخصوص و رسمی اتریوم و تمامی توکن های آن می باشد و از قراردادهای هوشمند نیز پشتیبانی می کند و کار کردن و ثبت نام  آن راحت و رایگان است و لازم هم نیست اطلاعات شخصی را در آن وارد کنیم.

کیف پول های سخت افزاری

 که جزو بهترین کیف پول های برای افراد هستند و امنیت منحصر به فردی برای دارایی های شما دارند از بهترین ولت های اتریوم می باشند.  اما چون بقیه کیف پول ها رایگان  می باشند و  برای این کیف پول ها باید هزینه پرداخت کرد شاید افراد کمتر از  آنها استفاده کنند. پس اگر فردی امنیت و هک نشدن یک کیف پول و محافظت از ارزها و دارایی های خود برایش خیلی مهم باشد حتما از کیف پول های سخت افزاری باید استفاده کند.

کیف پول سخت افزاری لجر:

 هر دو محصول شرکت فرانسوی لجر به نام لجر نانو اس و لجر نانو ایکس، علاوه بر  اتریوم و توکن های اتریوم، از  طیف وسیعی از ارزهای رمزنگاری شده پشتیبانی می کنند و تنها کیف پولی هستند که سازمان  امنیت ملی فرانسه آن را تأیید کرده، پس امنیت فوق العاده بالایی داشته و احتمال هک دارایی های شما صفر می باشد. این دو کیف پول از طریق کابل USB(البته مدل ایکس از طریق بلوتوث هم) به کامپیوتر وصل می شوند، دارای پین کد و 24 کلمه بازیابی کیف پول و همچنین دارای صفحه نمایش نیز هستند و در ضمن کیف پولی HD هستند و از پرطرفدارترین کیف پول ها برای ایرانیان می باشند.

کیف پول سخت افزاری ترزور:

مانند لجر علاوه بر اتریوم از توکن های مبتنی بر اتریوم و ارزهای دیگر پشتیبانی می کند و امنیت بالایی دارد اما نسبت به لجر از ارزهای کمتری پشتیبانی می کند. مدل وان ترزور از ریپل پشتیبانی نمی کند. دارای احراز هویت دو عاملی(2FA ) و پین کد و 24 کلمه بازیابی کیف پول و همچنین دارای صفحه نمایش نیز هستند و در ضمن کیف پولی HD هستند.

در مورد کیف پول ها نکات زیر را حتما رعایت کنید:

  • توجه داشته باشید برای دریافت اتریوم کافی است  آدرس کیف پول خود را به فرد فرستنده بدهید. توکن های مبتنی بر اتریوم را ERC20 می گویند همانند تتر، چین لینک، بت Bat و...
  • به یاد داشته باشید که  کارمزد انتقال توکن های اتریوم را باید با اتریوم پرداخت کنید پس همیشه در کیف پولتان باید مقداری اتریوم داشته باشید.
  • در ضمن باید از کیف پول خود بک آپ بگیرید و از کلمات بازیابی خود به خوبی مراقبت کنید.
  • برنامه یا اپلیکیشن کیف پول ها را حتما از منابع معتبر  دانلود کنید.
  • پین کدهای قوی بر روی کیف پول خود بگذارید.
  • همیشه آخرین نسخه نرم افزار را داشته باشید و نرم افزار خود را بروز کنید.
  • از یک مرورگر مخصوص بدون هیچ گونه افزونه ای برای ولت های تحت وب استفاده کنید.

جمع بندی:

بسته به اینکه برای شما امنیت، اعتبار، پشتیبانی از بقیه توکن های ERC20، پشتیبانی از سایر ارزهای رمزنگاری شده، کنترل کامل کلیدهای خصوصی، تیم پشتیبان کننده و توسعه دهنده خوب و کاربری راحت و آسان و سازگاری با موبایل، کامپیوتر و... در درجه اهمیت بیشتری قرار دارد، می توانید نوع کیف پول خود را انتخاب کنید. اما این را هم در نظر داشته باشید که بهترین گزینه برای امنیت کیف پول شما خرید کیف پول های سخت افزاری، مخصوصا خرید لجر نانو اس و لجر نانو ایکس می باشد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
برگزاری تجمع دانشگاه تهران در حمایت از دانشجویان آمریکایی
تمدید ثبت‌نام و ویرایش آزمون استخدامی فرزندان ایثارگران
حمایت بسیج اساتید از دانشگاهیان جهان علیه رژیم صهیونیستی
دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند
اینفوگرافیک/ قوانین جدید دریافت گواهینامه در سال ۱۴۰۳
دانشگاه امیرکبیر حرکت شجاعانه دانشگاهیان آمریکا و اروپا در حمایت از مردم غزه را ستود
نگرانی شدید تل‌آویو از همکاری‌های دفاعی ایران و روسیه
تصویر متفاوت از اعتراضات دانشجویی آمریکا
بازداشت‌ها در جنبش دانشجویی حامی فلسطین به روایت آمار
سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
پیام آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان درباره «طرح نور»
سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد
ورزشکاران زن ایرانی افتخار آفریدند
اکثر آمریکایی‌ها به نتانیاهو اعتماد ندارند
دستگیری عامل تیرندازی در منطقه فرحزاد
عمره‌گزاران ایرانی احرام پوشیدند
بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
قهرمان سابق جودوی آسیا درگذشت
طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد
اینجا دانشگاه است
حواشی جدید سریال «پایتخت»
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top