تاریخ انتشار: چهارشنبه 1399/10/03 - 10:20
کد خبر: 380199

دانشگاه شهیدبهشتی یکی از بندهای تحریم را خنثی کرد

رئیس دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به اینکه تحریم دانشگاه شهید بهشتی یک آپارتاید علمی است، گفت: تا ۱۰ دی ماه لایحه دفاع خود را به اتحادیه اروپا ارائه می کنیم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در خصوص آسیب های وارده ناشی از تحریم دانشگاه شهید بهشتی بر فعالیت های علمی، گفت: ما یا باید از آرمانهایمان دفاع کنیم و ما به ازای آن هزینه بدهیم، یا اینکه رهایش کنیم که بی تردید عزم ما بر دفاع از آرمان های انقلاب است، پس هزینه‌اش را نیز می پردازیم.

یکی از بندهای تحریمی را خنثی کردیم

رئیس دانشگاه شهید بهشتی افزود: با این وجود ما به طرق گوناگون تلاش کرده ایم این تحریم ها را خنثی کنیم؛ یکی از این اقدامات، این است که هر سال، با ارائه یک لایحه حقوقی مراتب اعتراض خود را به مجامع بین المللی اعلام می کنیم که سال گذشته، از همین راه موفق شدیم یکی از بندهای تحریمی را خنثی کنیم.

لایحه دفاع را به اتحادیه اروپا ارسال می کنیم

نصیری ادامه داد: در همین ارتباط، چند روز پیش وزارت امور خارجه بار دیگر به ما اعلام کرد که فرصت تازه ای ایجاد شده تا بتوانیم امسال نیز لایحه دفاع خود را به اتحادیه اروپا ارائه کنیم. در همین راستا روز دوشنبه در نشستی با مدیر بین الملل دانشگاه، محورهایی را که باید در لایحه بیاید، تدوین کرده و انشاء الله تا زمان تعیین شده؛ یعنی ۱۰ دیماه، لایحه مذکور را ارسال خواهیم کرد.

تحریم دانشگاه شهید بهشتی یک آپارتاید علمی است

وی در ادامه تحریم های کنونی را یک «آپارتاید علمی» توصیف کرد و گفت: این گونه اقدامات، در واقع تبعیض در فضای علمی کشورها، دانشگاه ها و دانشمندان بوده و بدون شک یک انحصار گری در حوزه دانش و یافته های علمی است.

رئیس دانشگاه شهید بهشتی خاطرنشان کرد: اینکه قدرتهای بزرگ، یافته های علمی را به انحصار خود در آورند و به کشورهای دیگر زور بگویند، آپارتاید علمی است. حقیقت اما این است که ما علاقمندیم تا با انتشار یافته های علمی خود در سراسر دنیا، امکانی را ایجاد کنیم تا دانشمندان سایر کشورها از آنها بهره ببرند، همانطور که ما از یافته های سایر دانشمندان استفاده می کنیم.

تبادل علمی، حق همه مجامع علمی و دانشگاه ها است

نصیری تصریح کرد: واقعیت این است که تبادل علمی، حق همه مجامع علمی، آکادمی ها و دانشگاه های سراسر دنیا ست و نباید این حق از کسی گرفته شود که متاسفانه تحریم ها، در مغایرت و مخالف با حقوق بین الملل، مانع تحقق آن شده است.

برخی مجلات علمی مقالات ما را بر می گردانند

وی افزود: متاسفانه در این فضای تحریم، شاهدیم که برخی مجلات علمی که در انحصار مطامع کشورهای غارتگر هستند، مقالات ما را بر می گرداند که این امر، باعث آسیب به اساتید و دانشمندان ما می شود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
تصاویر ورود سیلاب شدید به گلزار شهدای کرمان
صورت‌ حساب سنگین غزه برای تل آویو
حمله پهپهادی نیروهای امنیتی ایران به خودروی تروریست‌ها
بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان
تصمیم فرهاد مجیدی برای پایان دادن به همه شایعات
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top