تاریخ انتشار: شنبه 1399/10/06 - 02:11
کد خبر: 380440

درخواست صنفی دانشجویان از رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان

جمعی از اعضای جامعه دانشگاهی دانشگاه صنعتی اصفهان، در نامه‌ای خطاب به رئیس این دانشگاه، مشکلات دانشجویان را مطرح کرده و پشنهاداتی برای ترم آتی ارائه کردند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ به دنبال مشکلات آموزشی و پژوهشی‌ که هم‌اکنون بخاطر شیوع ویروس کرونا در حوزه آموزشی مدارس و دانشگاه‌ها به وجود آمده است، جمعی از دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان خطاب به رئیس این دانشگاه، نامه‌ای نوشتند و در آن با ذکر مواردی از مشکلات، درخواست‌هایی قابل اجرا برای کاستن از حجم مسائل را ارائه کردند.

در این نامه که هم‌اکنون در حال امضا از سوی دانشجویان است، تصریح شده که کاستن از حجم مشکلات، مستلزم تشکیل جلسات شوراهای آموزش، تحصیلات تکمیلی و شورای دانشگاه برای بررسی و تصمیم‌گیری در آستانه پایانِ ترم است.

به گفته دانشجویان این دانشگاه، تصمیمات اتخاذ شده و اعلام شده قبلی معاونت آموزشی دانشگاه مبنی بر ارائه فرصت حذف اضطراری درس در تحصیلات تکمیلی، با توجه به مشکلات فراوان در پیگیری فعالیت‌های درسی مقاطع تحصیلات تکمیلی نتوانسته است رضایت دانشجویان را در برداشته باشد، چراکه برخی دیگر از دانشگاه‌های کشور، اقدام به ارائه تسهیلات آموزشی بیشتری کرده‌اند و از طرفی در مورد موافقت با ارائه تسهیلات آموزشی چون تمدید مهلت دفاع از پایان‌نامه و دیگر موارد مطرح شده، فرصت و امکان بررسی و تصمیم‌گیری در اختیار دانشگاه قرار دارد.

همچنین دانشجویان بیان داشته‌اند در مقطع کارشناسی، ارائه امکان حذف دروس عملی و یا عملی- نظری در حالی اعلام شده که املا این دروس کاملاً به شکل نظری ارائه شده‌اند و از این نظر نمی‌توان آن را امکان مؤثری در جهت تسهیل امور دانشجویان دانست و ثانیاً این موضوع در حالی اطلاع‌رسانی شده که در آستانه پایان ترم، بعضی از گروه‌های آزمایشگاهی، پیش از موعد حذف اضطراری درس، اقدام به برگزاری امتحان پایانی کرده‌اند و دانشجویان به مراتب زودتر باید در جریان این تصمیم قرار می‌گرفته‌اند.

در حالی که بعضی از دانشگاه‌های مطرح کشور، در مورد حذف اضطراری درس، امکان بیشتری به وجود آورده‌اند، دانشجویان از دانشگاه صنعتی اصفهان نیز این انتظار را دارند که در این زمینه، تسهیلاتی در اختیار دانشجویان قرار دهد.

بر این اساس، تمدید مهلت دفاع از پایان‌نامه برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی، ارائه امکان حذف ترم بدون احتساب در سنوات تحصیلی برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی، ارائه امکان حذف ۲ درس برای دانشجویان کارشناسی در هنگام حذف اضطراری تا رعایت حداقل واحد ۱۲، ارائه فرصت بی اثر کردن نمره حداقل برای یک درس و تخفیف شهریه برای دانشجویان شهریه پرداز از درخواست‌های جمعی از دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان است.

دانشجویان تأیید کرده‌‌اند این درخواست‌ها با توجه به مشکلات و شرایط دانشجویان تنظیم شده و قابلیت اجرا در طی تصمیم‌گیری‌های درون دانشگاهی را دارند، پس در آستانه پایان ترم و با توجه به اجرای حداقل تعدادی از این موارد در برخی دیگر از دانشگاه‌ها، دانشگاه صنعتی اصفهان نیز با اجرای همه یا تعدادی از این موارد در جهت کاستن از مشکلات آموزشی-پژوهشی دانشجویان خود گام بر داشته است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
با الگوی جدیدی با دشمن روبرو خواهیم شد
فیلم/ انفجار و آتش سوزی یک موتور برقی در بیروت
فیلم/ انفجار گوشی‌ها در یک مغازه موبایل فروشی در لبنان
۳ شهید و بیش از ۲۰ زخمی در انفجارهای جدید لبنان
عکس/ آیفون منفجر شده در بیروت
تصویری از انفجار دستگاه حضور و غیاب!
آتش بازی سردار آزمون و سعید عزت اللهی در آسیا
چه کسانی باید واکسن آنفلونزا بزنند؟
مشهد میزبان بازی‌ آسیایی پرسپولیس شد
ستاره‌ی ملی پوش پرسپولیس غایب قطعی دربی
ببینید | ابراز همدردی مردم تهران با مردم لبنان بعد از حادثه تروریستی
دور جدید انفجارها در لبنان؛ پنل‌های خورشیدی منفجر شدند!
عکس | تصویری از وضعیت فاجعه‌بار یک خودروی سواری پس از انفجار امروز در لبنان
اولین پیام سفیر ایران پس از جراحت در حمله تروریستی رژیم صهیونیستی
چند نفر دیگر کشته شوند که حکام عرب ارتباط با اسرائیل را قطع کنند؟!
وجه مشترک بی‌سیم‌ها و پیجرهای منفجره افشا شد!
حزب‌الله سرزمین‌های اشغالی را به آتش کشید
ادامه انفجارها در لبنان؛ اینبار بی‌سیم‌ها منفجر شدند!
خبر خوش برای مستاجران
قصد ایران برای برگزاری نشست ۴جانبه با چین، پاکستان و روسیه
ثبات قیمت دلار و سکه در معاملات امروز
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top