تاریخ انتشار: یکشنبه 1399/10/07 - 17:22
کد خبر: 380657

آغاز تست انسانی کرونا تا سه روز آینده

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام از آمادگی این ستاد برای تولید ۱۲ میلیون دوز واکسن ظرف ۶ ماه پس از تأیید نهایی آن خبر داد و گفت: ظرف دو سه روز آینده اولین تزریق واکسن کرونا برای آغاز تست انسانی انجام خواهد شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس؛ محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام صبح امروز در جریان بازدید از محل آماده شده برای تولید واکسن ایرانی کرونا اظهار کرد: در این شهرک یک مرکز جامع تولید انواع واکسن را راه‌اندازی خواهیم کرد که آمادگی تولید ۹۰ درصد واکسن‌های کشور در آن وجود خواهد داشت.

وی با اشاره به مراحل تست انسانی واکسن کرونا گفت: به‌رغم تبلیغات سوء شبکه‌های معاند و رسانه‌های ضدانقلاب تا امروز ۶۰ هزار نفر برای داوطلبی تزریق واکسن با سامانه ۴۰۳۰ تماس گرفته‌اند و ۳۶ هزار نفر پس از اطلاع از شرایط لازم، ثبت‌نام خود را قطعی کرده‌اند ، اگرچه ما بیشتر از ۵۶ نفر را نمی‌توانیم بپذیریم.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام افزود: این ۵۶ نفر از یک منطقه یا یک جنس و سن هم نخواهند بود و به صورت متنوع و پراکنده انتخاب خواهند شد و تزریق هم به طور یکجا و همزمان نخواهد بود و در یک دوره زمانی تزریق انجام خواهد شد.

مخبر درخصوص آغاز تست انسانی با بیان اینکه ظرف دو سه روز آینده اولین تزریق انجام خواهد شد، خاطرنشان کرد: جان انسان‌ها برای ما اولویت اول بوده و این کار، پیچیده و حساسی است و لذا بسیار سخت‌گیرانه‌تر از استانداردهای سازمان بهداشت جهانی تمام ملاحظات و نکات را رعایت می‌کنیم و هیچ اصراری برای جلوافتادن هیچ فرآیندی نداریم.

وی عنوان کرد: واکسن ایرانی کرونا ، هیچ چیزی کمتر از واکسن‌های ساخته شده در سایر نقاط جهان ندارد و تقریباً واکسن تولیدی توسط دانشمندان ستاد کمترین عوارض را خواهد داشت.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام با اشاره به توان  تولید واکسن در این مجموعه یادآور شد: ظرف ۴۰ روز آینده به ظرفیت تولید ماهیانه ۱.۵ میلیون دوز خواهیم رسید و از ۶ ماه دیگر این ظرفیت به ماهیانه ۱۲ میلیون دوز خواهد رسید و پس از تأمین نیاز کشور ، قادر خواهیم بود که واکسن را به خارج از کشور هم صادر کنیم.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
تصاویر ورود سیلاب شدید به گلزار شهدای کرمان
صورت‌ حساب سنگین غزه برای تل آویو
حمله پهپهادی نیروهای امنیتی ایران به خودروی تروریست‌ها
بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان
تصمیم فرهاد مجیدی برای پایان دادن به همه شایعات
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top