تاریخ انتشار: شنبه 1399/10/13 - 09:01
کد خبر: 381244

عملکرد پارافریز مقاله به چه نحوی است؟

در پارافریز تخصصی مجموعه ای از کلمات که نباید تغییر داده شوند مشخص می شود و شما اگر ایده ای در نظر دارید باید به بعدا موکول کنید. هر گونه تغییری در اصل مقاله ممکن است مفهوم آن را گنگ و بی کیفیت کند این موضوع بیشتر در مقالات تخصصی اهمیت دارد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» پارافریز مقاله یا بازنویسی متون که امروز رواج بسیاری پیدا کرده است در اصل برای جلوگیری از سرقت ادبی یا پلژریسم، تولید محتوا برای وب سایت ها و ... کاربرد دارد. اگر متنی بازنویسی شود باید مفهوم آن حفظ شود و هر دو متن اصلی و بازنویسی شده یک مفهوم را به مخاطب برسانند.

عملکرد پارافریز مقاله به چه نحوی است؟

تغییرات در ساختار متون و استفاده از کلمات هم خانواده در اصل یک بازنویسی غیر مستقیم محسوب می شود که به شما کمک می کند تا به یک مقاله با محتوای با کیفیت دست پیدا کنید. در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر با این روش و کاربردهای آن آشنا شویم.

 

پارافریز مقاله چیست؟

اگر بخواهید یک محتوای یونیک و با کیفیت تولید کنید باید تغییراتی را در قالب و ساختار مقاله اعمال کنید در واقع پارافریز مقاله هم همین کار را انجام می دهد.

عملکرد پارافریز مقاله به چه نحوی است؟

 قطعا شما هم تمایلی به خواندن مطالب تکراری ندارید و هیچ وقت در دو روزنامه یا دو محیط مجزا یک مطلب مشابه و یکنواخت را دنبال نمی کنید. به طور معمول هیچ روزنامه ی معتبری اقدام به چاپ و نشر مطالب تکراری نمی کند و مطالب ناب و با کیفیت نظر بیننده را بیشتر جلب می کند. مقالاتی که از مطالب سایر سایت ها به صورت کپی استفاده کنند و بخواهند در مجلات معتبر داخلی و خارجی مقاله را چاپ کنند داوران متوجه ناب نبودن محتوا خواهند شد و آن را ریجکت می کنند.

اگر بخواهید بازنویسی مقاله در مجلات معتبر و دانشگاه ها تایید شود حتما باید در متن آن از ایده های ناب و جدید استفاده شده باشد و نویسنده شخصا مطالب را گردآوری کند. تمام این مسائل و رعایت آن ها برای گرد آورندگان مقالات ضروری است چون کپی برداری باعث ریجکت می شود.

عملکرد پارافریز مقاله به چه نحوی است؟

نحوه انجام پارافریز

برای انجام پارافریز لازم است چندین مرحله را قدم به قدم پیش ببرید تا محتوای شما از همه لحاظ استاندارد شود. در زیر به این مراحل اشاره می کنیم.

  • مقاله ای که می خواهید پارافریز را بر روی آن انجام دهید را چند بار مطالعه کنید تا کاملا مفهوم متن را متوجه شوید.
  • قسمت های مهمی از متن را که مورد نیازتان است یادداشت کنید. در واقع از مقاله نکته برداری کنید.
  • زمانی که کاملا مفهوم متن را دریافتید می توانید شروع به نوشتن کنید در این مرحله اصلا به متن نگاه کنید.
  • بعد از نوشتن کامل مقاله آن را با متن اصلی مقایسه کنید و اگر متوجه تشابه زیاد دو متن با هم شدید حتما آن دوباره ویرایش کنید.
  • اگر متن نیاز به اصلاحات داشته باشد آن را انجام دهید در برخی موارد ممکن است نتوانید تمام جملات را تغییر دهید.
  • تمام منابعی که برای پارافریز متون از آن استفاده می کنید را در پایان مقاله درج کنید.

 

هدف از انجام پارافریز مقاله چیست؟

هدف از پارافریز مقاله در درجه ی اول جلوگیری از سرقت ادبی است. برای انتشار مقالات ISI نمی توان از مطالب سایت های دیگر  و مقالات دیگر استفاده کرد و محتوا باید کاملا یونیک و نو باشد. برای اینکه اعتبار علمی مقاله تایید شود باید از نرم افزارهای تخصصی خاصی که بدین منظور طراحی شده اند استفاده کرد و اگر شباهت مقاله زیاد باشد جز سرقت ادبی محسوب می شود و برای رفع این شباهت دانشجویان می تواند خود شخصا پارافریز متن مقاله را انجام دهند و یا اینکه از مجموعه هایی که این کار را انجام دهند کمک بگیرند.

هدف دیگری که در بازنویسی مقاله کمک می کند که مقاله از همه لحاظ برتر به نظر برسد رعایت سئو می باشد. بهینه سازی مطالب تاثیر زیادی در رتبه بندی مقاله شما در موتور جستجوی گوگل دارد و اثری مثبت به جای می گذارد. معمولا محتوا نویسان از شیوه ی پارافریز برای تولید محتوا استفاده می کنند و قادر هستند با این تکنیک محتواهای یونیک تولید کنند.

نکات مهم در خصوص پارافریز مقاله

در پارافریز مقاله باید توجه زیادی به معنا و روابط کلمات شود. توجه به کلمات سبب می شود تا ایده ها و اهداف نویسنده به صورت دقیق و واضح بیان شود.

در پارافریز هدف آن است که نویسنده آنچه را که بیان کرده مجددا بازگو کنید. پس لازم است برای متون تخصصی از مترادف کلمات استفاده شود و هیچوقت معنا و مفهوم متن تغییر پیدا نکند.

شما در بازنویسی نظرات نویسنده اصلی را به زبان خودتان بازگو می کنید و تنها نظرات را قرض می گیرید.

در ترجمه مقاله و بازنویسی هدف بازگو کردن همان مقاله است و فرد نمی تواند ایده های جدیدی به آن اضافه کند و کار پژوهشی انجام دهد.

در پارافریز تخصصی مجموعه ای از کلمات که نباید تغییر داده شوند مشخص می شود و شما اگر ایده ای در نظر دارید باید به بعدا موکول کنید.  هر گونه تغییری در اصل مقاله ممکن است مفهوم آن را گنگ و بی کیفیت کند این موضوع بیشتر در مقالات تخصصی اهمیت دارد.

در هر مقاله یک سری کلمات کلیدی اصلی و تخصصی مشخص می شوند که این کلمات در بازنویسی مقاله هم باید بدون تغییر آورده شوند و دقیقا خود کلمه بدون تغییر نوشته شود.

هر جمله را یا پاراگرافی که نوشته می شود باید با نمونه اصلی مقایسه شود تا مبادا متن ناقص بازنویسی شده باشد.

پارافریز چگونه اندازه گیری می شود؟

برای اندازه گیری پارافریز مقاله با متن اصلی معیارها و شاخص های مختلفی وجود دارد. معمولا هر مجموعه ای روش محاسبه ی خاصی را برای مقایسه در نظر می گیرد و این روش ها از نظر داوران مجموعه و مشتریان قابل قبول هستند. در زیر به دو روش مرسوم که میزان شباهت دو مقاله را بیان می کند می پردازیم.

بررسی شباهت دو متن با استفاده از نرم افزارiThenticate  دقت و بررسی این نرم افزار زبان زد خاص و عام است و درصد تشخیص سرقت ادبی آن به حدی بالا است که بیشتر ژورنال ها و نشریات به گزارشات آن کاملا اعتماد می کنند‌. وقتی بررسی دو مقاله توسط این نرم افزار تمام شد نتیجه ی آن در قالب یک گزارش ارائه می شود‌. این نرم افزار رایگان نیست و با توجه به حجم مقاله، هزینه ی مشخصی را دریافت می کند.

کاهش شباهت متن بر اساس متن اصلی با استفاده از نرم‌افزار Plagiarism Checker X: محاسبه شباهت در این نرم افزار به صورت آفلاین است. شما با ارسال متن اصلی و متن بازنویسی شده به نرم افزار می توانید نتیجه محاسبه را مشاهده کنید. این مقایسه فقط دو متن ارسالی مبنای مقایسه هستند و با مقالات دیگر یا متن های موجود در اینترنت مقایسه نمی شوند.

کاربرد پارافریز چیست؟

بیشترین مواردی که سرقت ادبی در آن ها روی می دهد مقالات علمی و پایان نامه های دانشگاهی می باشد و پارافریز مقاله تکنیکی برای رفع این سرقت ادبی می باشد. اگر بخواهید معنا و مفهوم یک مقاله حفظ شود ولی از کلمات و جملات مشابه و هم خانواده در آن استفاده شود و ترکیب و ساختار کلمات به نحوی تغییر داده شود که تاثیری بر روی مفهوم نداشته باشد و همچنین از لحاظ گرامری و رعایت اصول سئو بی نقص باشد باید از پارافریز استفاده شود که هم خانواده ی کلماتی چون نقل قول غیر مستقیم، خلاصه نویسی، سایه نویسی و مشابه نویسی و ... می باشد.

 کاربرد این تکنیک بیشتر در ترجمه متون انگلیسی و دوباره نویسی با تغییر ساختار و لغات می باشد. در تمام جهان از این تکنیک در محتوا نویسی، مقاله نویسی و ...کاربرد دارد. شاید شما بارها بدون آنکه بفهمید و متوجه شوید بازنویسی کرده باشید. زمانی که نویسنده متن اصلی را کامل درک کند می توانید حتی بهتر و دقیق تر از آن نسبت به توضیح متن اقدام کنید تا شفافیت بهتر و بیشتری برای خواننده داشته باشد.

سایت ایرنتکام به نشانی www.irnetcom.com  به عنوان اولین سایت ترجمه تخصصی ایران (تاسیس: 1380) و همچنین به عنوان نخستین موسسه ارائه خدمات پارافریز مقاله، در خدمت دانشجویان گرامی می باشد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بلینکن: تشدید تنش با ایران به نفع آمریکا و اسرائیل نیست
امیرعبداللهیان خطاب به همتای ژاپنی: پاسخ نظامی به رژیم اسرائیل صرفاً عملیاتی محدود و حداقلی بود
توضیحات تکمیلی پلیس درباره مرگ یک زندانی
اسرائیل مسئول تنش‌ها در منطقه است
جزئیات جلسه خودرویی وزیر صمت با شورای رقابت
۵ سناریوی احتمالی اسرائیل پس از دفاع مشروع ایران
پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
مردم ایران این هدیه ناقابل را از کشتی فرنگی بپذیرند
۱۰۰۰۰ زن در حملات اسرائیل به غزه کشته شده‌اند
پاسخ ایران به جنایت اسرائیل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود
واکنش مایلی‌کهن بعد از دادگاه تجدیدنظر قلعه‌نویی
پاسخ سفیر ایران به بازی تازه سفیر رژیم صهیونیستی در باکو
عملیات ایران، یکی از برترین قدرت نمایی های نظامی بود+ فیلم
قیمت هر سهم باشگاه پرسپولیس اعلام شد+جزئیات
آغاز ثبت‌نام مجدد در نوبت دوم کنکور از فردا
اعمالز جدید آمریکا علیه ایران بعید استر
قیمت محصولات ایران‌خودرو +جدول
دلار بازار غیر رسمی در سراشیبی
ترمیم معضل بزرگ پرسپولیس توسط اوسمار
پایان اختلافات سرمربی و سرپرست استقلال
فیلم/ وضعیت جوی استادیوم هزاع بن زاید امارات
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top