تاریخ انتشار: یکشنبه 1399/10/28 - 08:23
کد خبر: 382840

بلاتکلیفی برگزارکنندگان جشنواره فجر!

دبیر فرهنگی روزنامه فرهیختگان گفت: بازگشایی سینما‌ها حتی در عین وجود محدودیت‌های تردد – ساعت ۲۱ تا ۴ صبح – به نفع سینما و سینماداران است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ برنامه سینما معیار با موضوع بررسی نحوه برگزاری جشنواره فیلم فجر و حضور مردم، با حضور معین احمدیان (دبیر فرهنگی روزنامه فرهیختگان، فعال و کارشناس رسانه‌ای) از شبکه رادیویی گفتگو روی آنتن رفت.

معین احمدیان در برنامه «سینما معیار» گفت: برگزارکنندگان جشنواره فیلم فجر توضیح دقیقی درباره علت برگزاری این جشن در پاندمی کرونا ارائه نداده‌اند.

وی عنوان کرد: مدیران فعلی و دبیر جشنواره فیلم فجر در روند برگزاری این رویداد بلاتکلیف هستند و همه موضوعات و تصمیم‌ها را به آینده موکول می‌کنند.

دبیر فرهنگی روزنامه فرهیختگان افزود: در جشنواره‌ی فیلم امسال آثار شاخصی وجود ندارند و به نظر من لیست فیلم‌های این دوره کنجکاوی مردم را تحریک نمی‌کنند.

وی ادامه داد: به اعتقاد من، مردم برای دیدن فیلم‌های امسال به سینما‌ها نمی‌آیند.

معین احمدیان تاکید داشت: برگزارکنندگان جشنواره فیلم فجر باید بگویند که برگزاری رویداد در این بحران چقدر ارزش و ضرورت دارد!

وی با اشاره به تعطیلی ۱۱ ماهه‌ی سینما‌های کشور، اظهار داشت: بازگشایی سالن‌های سینما در چند ماه اخیر – به طور مقطعی – باعث نشد تا مردم از سینما استقبال کنند.

این فعال رسانه‌ای افزود: از ۱۷ دی ماه ۹۹ سینما‌های حاضر در ۱۹ استان فعالیت خود را از گرفته‌اند.

وی ادامه داد: تصور می‌کنم بسیاری از تهیه‌کننده‌ها و پخش‌کننده‌های سینمایی علاقه‌ای به حضور در اکران‌های امسال ندارند.

معین احمدیان اضافه کرد: مردم زمانی در سالن‌های سینما حضور پیدا می‌کنند که فیلم‌هایی جذاب و شاخص اکران شوند.

وی با اشاره به این که پاساژ‌ها از جمله اماکن خطرناک در شیوع کرونا هستند، عنوان کرد: متاسفانه بسیاری از پاساژ‌های تهران پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند.

این کارشناس رسانه افزود: اهالی سینما و سینماداران مدعی هستند که پروتکل‌های بهداشتی را به دقت و جدیت رعایت می‌کنند.

وی با اشاره به موضوع ورشکستی سالن‌های سینما در دوران کرونا، اظهار داشت: بازگشایی سینما‌ها حتی در عین وجود محدودیت‌های تردد – ساعت ۲۱ تا ۴ صبح – به نفع سینما و سینماداران است.

معین احمدیان تاکید داشت: تفریح و سرگرمی مردم در پاندمی کرونا به شدت کاهش پیدا کرده است و بازگشایی سینما‌ها حتی در اوج محدودیت می‌تواند این روال را بهبود ببخشد.

وی افزود: مردم در پاندمی کرونا به ناچار فقط شبکه‌های تلویزیونی و نمایش‌های خانگی را تماشا می‌کنند.

این روزنامه‌نگار فرهنگی ادامه داد: بسیاری از پخش‌کننده‌ها به اکران آنلاین تمایل نشان نمی‌دهند و بر همین اساس سینما نمی‌تواند جایگزین خوبی برای خود پیدا کند.

وی تصریح کرد: در وضعیت فعلی مخاطب حرفه‌ایِ سینما محتوای مورد نظر خود را دریافت نمی‌کند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top