تاریخ انتشار: چهارشنبه 1399/11/01 - 14:19
کد خبر: 383219

با رأی نمایندگان صورت گرفت؛

مخالفت مجلس با حذف آزمون استخدامی آموزشیاران نهضت سوادآموزی

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز، با حذف آزمون استخدامی آموزشیاران و آموزش‌دهندگان نهضت سوادآموزی مخالفت کردند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر؛ در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی، گزارش کمیسیون آموزش و تحقیقات پیرامون طرح الحاق یک تبصره به ماده الحاقی قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در آموزش و پرورش در دستور کار قرار گرفت.

علی علیزاده به عنوان نماینده پیشنهاد دهنده، گفت: بیش از ۲۳ هزار نفر آموزشیار و آموزش‌دهنده نهضت سوادآموزی داریم که این افراد طی سال‌های متمادی و در سخت‌ترین شرایط کار کردند تا روزی استخدام شوند.

وی با بیان اینکه برگزاری آزمون استخدامی جهت تبعیض این افراد تبعیض نارواست، گفت: پیشنهاد بنده آن است که آزمون استخدامی برای این افراد حذف شود تا آنها در دانشگاه فرهنگیان دوره ببینند و پس از آنکه یک سال در دانشگاه فرهنگیان دوره خود را طی کردند، آزمون دهند.

در ادامه جلسه، سید مهدی طغیانی در مخالفت با این پیشنهاد، گفت: مطابق با سیاست‌های کلی نظام، جذب نیرو در آموزش و پرورش فقط باید از طریق دانشگاه فرهنگیان انجام گیرد و ما نباید حق سایر افراد را زیر پا بگذاریم.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۲۰ هزار نفر در آزمون استخدامی شرکت کردند و فقط ۴۰۰۰ نفر قبول نشدند، گفت: درست نیست که برای این ۴۰۰۰ نفر مجدداً آزمونی برگزار شود و این کار اشتباهی است.

در ادامه جلسه، علیرضا منادی سپیدان در این باره، گفت: مجلس قانونی را تصویب و دولت را مکلف کرد تا برای استخدام آموزشیاران و آموزش‌دهندگان نهضت سوادآموزی آزمون برگزار شود.

وی بیان کرد: دولت هم به همین دلیل و با وجود شرایط کرونایی، امسال آزمون را برگزار کرد که حدود ۲۴ هزار نفر در این آزمون شرکت کردند.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، گفت: اینکه ما در قانون جدیدی به دولت بگوییم که آزمون استخدامی برای این افراد را حذف کند و همه آنان استخدام شوند، درست نیست چرا که مجلس این قانون را تصویب کرده، حرمت امام‌زاده را متولی حفظ می‌کند و ما نباید در این باره احساسی رفتار کنیم.

در ادامه جلسه، این موضوع به رأی نمایندگان مجلس گذاشته شد و وکلای ملت با حذف آزمون استخدامی آموزشیاران و آموزش‌دهندگان نهضت سوادآموزی مخالفت کردند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
زیباترین بازی سال / خداحافظی پرسپولیس با جام حذفی
دانشگاه‌های آمریکا یکپارچه بر علیه رژیم صهیونیستی +فیلم
دفتر بن‌گویر بیانیه داد
لحظه تصادف و واژگونی خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل +فیلم
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
وضعیت وزیر امنیت داخلی اسرائیل وخیم است +جزئیات
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top