تاریخ انتشار: جمعه 1399/11/10 - 12:12
کد خبر: 384153

نامه ۱۳ تشکل دانشجویی به رئیس صداوسیما در حمایت از برنامه «زاویه»:

به دلیل بستن راه گفتگو در رسانه ملی از مردم ایران عذرخواهی کنید

به دلیل بستن راه گفتگو در رسانه ملی از مردم ایران عذرخواهی کنید

در قسمتی از این نامه آمده است: در پی عذرخواهی جنابعالی از رییس جمهور به دلیل اظهار نظر حجت‌الاسلام احمد جهان‌بزرگی، پیشنهاد می‌شود چند عذرخواهی دیگر را نیز به فهرست معذرت‌خواهی‌هایتان اضافه فرمایید؛ عذرخواهی از جمهوری اسلامی به دلیل پشت کردن به آرمان‌های انقلاب و بستن راه گفتگو، عذرخواهی از مردم ایران به دلیل عملکرد ضعیف و سلب اعتماد آنان به رسانه متبوع‌تان...

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در پی حواشی پس از انتقاد مهمان برنامه «زاویه» شبکه چهارم سیما از دولت، ۱۲ تشکل دانشجویی نامه‌ای خطاب به عبدالعلی علی عسگری رئیس صدا و سیما نوشتند.

متن این نامه به شرح زیر است:

جناب آقای مهندس علی‌عسگری
ریاست محترم سازمان صدا و سیما

سلام علیکم

در پی اظهارات جنجالی مهمان برنامه زاویه به ریاست جمهور، جناب آقای حسن روحانی، دانشجویان و اهالی فرهنگ، زبان به انتقاد از چنین سخنانی گشودند و آن را خارج از اصول یک گفت‌وگوی آزاد علمی دانستند. اما با کمال تعجب شاهد بودیم که شما، تصمیم بر اقدامی خارج از انصاف و اصول مدیریت یک رسانه گرفتید.

همان طور که خود مستحضرید مباحث مطرح شده‌ی مهمان برنامه هیچ ارتباطی به مجری و سردبیر برنامه زاویه ندارد و هیچ قصور یا تقصیری متوجه حبیب رحیم‌پور ازغدی نیست، و اخراج او از سردبیری و اجرا این برنامه کاری به دور از انصاف است.

سازمان صداوسیما طی سالیان گذشته، نه تنها در تربیت نیرو‌های انقلابی درمانده شده، بلکه همان معدود نیرو‌های انقلابی خود را، از خود می‌راند. صداوسیما به کجا می‌رود آقای علی‌عسکری؟ فاین تذهبون؟!

می‌دانیم که سیاستمداران طرفدار دولت، رسانه ملی را به جناحی بودن و مخالفت با دولت متهم می‌کنند و توهین کارشناس برنامه زاویه، بهانه به دست‌شان داده‌است. اما عجیب است که چطور تصور می‌کنید با قربانی کردن سردبیر برنامه زاویه می‌توانید دل دولت را به دست آورید. اگر به دنبال رفع چنین اتهامی از تلویزیون هستید باید رویکرد برنامه‌ها و اخبار را در طولانی‌مدت مرور کرده و با الگو‌های اشتباه مبارزه کنید؛ نه اینکه دست به اقدامی نابخردانه زده و باری دیگر بخشی از مخاطبان‌تان را که اتفاقا این‌بار از فرهیختگان جامعه هستند ناامید کنید.

هر چه امروز بر سر حبیب رحیم‌پور ازغدی و امثالهم آمده، ناشی از تفکرات غلطی است که سرمایه را بودجه‌ی مصوب دولت می‌داند و بجای اینکه خود را وام‌دار مردم بداند، خود را مدیون دولت به‌حساب می‌آورد.

خروجی عملکرد فعلی سازمان به حاشیه رفتن برنامه‌سازان دغدغه‌مند، تولید برنامه‌های بی"زاویه" و سپرده شدن عرصه تولید به کسانی است که دغدغه‌ای برای حفظ ارزش‌ها و آرمان‌ها ندارند.

خروجی عملکرد فعلی سازمان کاهش اعتماد مخاطبان، کاهش اثرگذاری، عدم جریان‌سازی، فقدان نشاط سیاسی، کاهش درصد مخاطبان و تغییر فرهنگ مصرفی آنان است.

در پی عذرخواهی جنابعالی از رییس جمهور به دلیل اظهار نظر حجت‌الاسلام احمد جهان‌بزرگی، پیشنهاد می‌شود چند عذرخواهی دیگر را نیز به فهرست معذرت‌خواهی‌هایتان اضافه فرمایید؛ عذرخواهی از جمهوری اسلامی به دلیل پشت کردن به آرمان‌های انقلاب و بستن راه گفتگو، عذرخواهی از مردم ایران به دلیل عملکرد ضعیف و سلب اعتماد آنان به رسانه متبوع‌تان، عذرخواهی به دلیل عدم طرح‌ریزی قانون مدون در خصوص دعوی‌های حقوقی علیه رسانه ملی و اعمال تصمیمات غیر حرفه‌ای که گاهی منجر به تغییر مجری برنامه می‌شود (اخراج آقای حبیب رحیم پور ازغدی از برنامه زاویه به دلیل توهین مدعو به رییس‌جمهور). امید است که جنابعالی در فرصت باقی مانده از زعامت‌تان بر رسانه ملی دیگر عذرخواهی‌های خود را به سمع و نظر مردم برسانید.

تشکل‌های دانشجویی امضا کننده‌ی این نامه، به عنوان بخشی از جامعه‌ی علمی، حمایت خود را از برنامه زاویه و مجری آن اعلام کرده و خواستار آن اند که ریاست سازمان صداوسیما به برنامه‌های ارزشمندی مانند زاویه و شوکران بها دهد و از تهیه‌کنندگانش حمایت و تقدیر کند تا بیش از پیش فرصت برقراری "مناظرات آزادانه علمی" که امروزه گم گشته فضای فرهنگی کشور است فراهم شود.

همچنین لازم دانسته میشود پس از گذشت نزدیک به ۵ سال از مسئولیت جنابعالی در صدا و سیما در قبال کارنامه خود پاسخگو سوالات متعدد جنبش دانشجویی و افکار عمومی باشید. هر چند که با شناختی که از جنابتان داریم و با توجه به دعوت‌های مکرر جریانات مختلف دانشجویی در سالیان گذشته و جواب‌های منفی همیشگی حضرتعالی امیدی به این پاسخگویی و حضور در میان منتقدین رویکرد فعلی صدا و سیما نداریم.

اما با این وجود و برای آخرین بار و از باب اتمام حجت ما تشکل‌های دانشجویی امضاکننده، از شما جهت حضور در جمع دانشجویان به منظور پاسخ‌گویی نسبت به عملکرد دوره ریاست جنابتان بر صدا و سیما دعوت می‌نماییم.

بسیج دانشجویی دانشگاه تهران
بسیج دانشجویی دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی
بسیج دانشجویی دانشگاه امیر کبیر
بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف
بسیج دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی
بسیج دانشجویی دانشگاه سهند تبریز
بسیج دانشجویی دانشگاه الزهرا (س)
مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه تهران
مجمع دانشجویان حزب الله دانشگاه علم و صنعت
مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه صنعتی اصفهان
مجمع دانشجومعلمان عدالتخواه فرهنگیان کرمان
مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه قوچان
مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه یاسوج

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
رئیس جمهور «قانون ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها» را ابلاغ کرد
گزینه‌های ریاست مجلس چه کسانی هستند؟
رئیسی: گلایه مردم در حوزه اینترنت با حساسیت دنبال شود
تاکید مخبر بر عملیاتی شدن قراردادهای سفرهای خارجی رئیس‌جمهور
نروژ: اوضاع در غزه غیرقابل تحمل است
سازمان‌ملل: تشدید تنش نظامی در رفح وحشتناک است
پذیرش قرارداد پیمانکاری به عنوان وثیقه به بانک‌ها ابلاغ می‌شود
افزایش ۵.۳ دلاری قیمت نفت ایران
اعلام نتایج اولیه آزمون اختصاصی تربیت معلم تا ۳ هفته دیگر
رئیس پلیس راهور: فریاد می‌زنیم که خودروها باید ایمن باشد اما اتفاقی نمی‌افتد!
تدوین و اجرایی شدن سند حمایت از سالمندان
۴۰ هزار کودک در بغلان افغانستان بر اثر سیلاب بی‌خانمان شدند
تیراندازی پلیس در خیابان شهید مدنی تهران +جزئیات
اصابت صاعقه جان مرد ۵۰ ساله را در جلفا گرفت
۵۰ میلیارد مترمکعب آب را می‌توان در بستر آبخیزداری ذخیره کرد
کشف ۲۲ میلیارد ریال کالای قاچاق توسط پلیس راه‌آهن
طرح‌ نور در سه محور در آذربایجان غربی اجرا می شود
اسرائیل در آمریکا با شکست روبرو شده است
توقف تبادل زندانیان افغانستانی به یک دلیل عجیب ؛ آنها پس از بازگشت، آزاد می شدند!
بزن بغل ماشینت رو صاف کنم !
جاده میامی چهاربانده می‌شود
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top