تاریخ انتشار: شنبه 1399/11/11 - 13:18
کد خبر: 384236

واریز ۱۰۰ درصدی اعتبارات پژوهشی دستگاه ها به خزانه

مسئول امور پژوهش فناوری تقاضا محور دبیرخانه شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری از واریز ۱۰۰ درصدی اعتبارات پژوهشی دستگاه های اجرایی به خزانه در سال ۹۹ خبر داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ پیام چینی فروشان در گفتگو با خبرنگار مهر براساس بند قانونی تبصره ۹ قانون بودجه کشور، شرکت‌ها و مؤسسات و بانک‌های دولتی موظف هستند، ۴۰ درصد از اعتبارات امور پژوهشی خود را در راستای حل مشکلات فناورانه از طریق انعقاد قرارداد با دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عادی دولتی و غیر دولتی هزینه کنند و به حساب خزانه واریز شود.

مسئول امور پژوهش فناوری تقاضا محور دبیرخانه شورای عالی عتف افزود: این قراردادها می‌تواند در قالب پروژه‌های پژوهش کاربردی و هم در قالب حمایت از پایان نامه‌ها و رساله‌های تحصیلات تکمیلی منعقد شود.

وی ادامه داد: سال گذشته این اعتبار پژوهشی که دستگاه‌ها باید پرداخت می‌کردند، در مجموع ۱۸۰ میلیارد تومان بود که ۱۴۰ میلیارد تومان آن به حساب خزانه واریز شد و این یعنی شاهد تحقق ۷۵ درصدی هزینه کرد اعتبارات دستگاه‌ها در زمینه پژوهشی بودیم. امسال این اعتبار ۱۲۲ میلیارد بود که خوشبختانه ۱۰۰ درصد این اعتبار به حساب خزانه واریز شده است و این ظرفیت برای دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی برای عقد قرارداد وجود دارد.

چینی فروشان ضمن بیان این مطلب که امسال شرکت‌های تابعه دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها به خوبی به تعهداتشان عمل کرده اند، خاطرنشان کرد: البته امسال در بخش حجم قراردادها کمی کاهش داشتیم و علت هم آن بود که تعهدات شرکت‌ها از سال قبل هنوز به اتمام نرسیده بود و تمایل داشتند آن‌ها را به اتمام برسانند و پس از آن قرارداد جدیدی را منعقد کنند.

مسئول امور پژوهش فناوری تقاضا محور دبیرخانه شورای عالی عتف بیان کرد: حجم قراردادها در سال گذشته ۱۱۰ میلیارد تومان بود و امسال به ۷۰ میلیارد تومان کاهش یافته است. اتمام یک پروژه به طور متوسط یکی دو سال طول می‌کشد.

وی با اعلام اینکه از سال ۹۷ تا کنون ۸۰ پروژه پژوهشی و فناورانه خاتمه یافته است، گفت: سال گذشته ۳۰۰ قرارداد منعقد شد و امسال تعداد قراردادهای منعقد شده، ۲۰۰ مورد بوده است.

وی در ادامه تصریح کرد: از ابتدای سال تاکنون بابت عقد قرارداد ۳۰ میلیارد تومان به دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی پول پرداخت شده است که پیش بینی می‌کنیم تا پایان سال پرداختی‌ها افزایش یابد چرا که ۳ ماهه آخر سال دوره پیک ما است و پرداختی‌ها افزایش قابل ملاحظه‌ای دارد.

چینی فروشان با تاکید بر اینکه دبیرخانه شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری بر ثبت و فرایند عقد قراردادها نظارت دارد، گفت: ما هم در مرحله عقد قرارداد و هم در مرحله پرداختی‌ها نظارت داریم البته عتف سعی دارد دخالتی در رابطه بین کارفرما و مجری نداشته باشد. اما حتماً نظارت خواهیم کرد که پروپوزال‌هایی که از سوی دانشگاه‌ها به شرکت‌ها داده می‌شود، در اسرع وقت پاسخ داده شود.

مسئول امور پژوهش فناوری تقاضا محور دبیرخانه شورای عالی عتف در پایان اعلام کرد شرکت‌های تابعه وزارت دفاع، وزارت نفت و وزارت نیرو بیشترین حجم قرارداد را در طول یکسال اخیر داشته اند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top