تاریخ انتشار: یکشنبه 1399/11/12 - 15:12
کد خبر: 384413

ثبت‌نام کنکور سراسری ۱۴۰۰ از ساعت ۱۹ امروز، ۱۲ بهمن ماه آغاز می‌شود

ثبت‌نام کنکور سراسری سال ۱۴۰۰ از ساعت ۱۹ امروز، یکشنبه دوازدهم بهمن ماه در سایت سازمان سنجش آموزش کشور آغاز می‌شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ ثبت‌نام آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ در دوره‌های روزانه، نوبت دوم (شبانه)، نیمه‌حضوری، مجازی، پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، دانشگاه پیام نور (آموزش از راه دور) و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی و همچنین رشته‌های تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی از ساعت ۱۹ امروز یکشنبه دوازدهم بهمن ماه ۱۳۹۹ منحصراً از طریق درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان به نشانی www.sanjesh.org آغاز می‌شود.

متقاضیان شرکت در آزمون سراسری تا روز شنبه هجدهم بهمن ماه ۱۳۹۹ برای ثبت‌نام فرصت دارند و در این فرصت قبل از تکمیل ثبت‌نام باید دفترچه راهنمای ثبت‌نام را با دقت مطالعه کنند. دفترچه همزمان با شروع ثبت‌نام از طریق درگاه اطلاع رسانی این سازمان قابل دریافت است.

دفترچه راهنمای ثبت‌نام آزمون حاوی اطلاعات مربوط به شرایط عمومی و اختصاصی، مقررات وظیفه عمومی، مقررات مربوط به ضوابط ثبت‌نام اتباع غیر ایرانی و توضیحات مربوط به سهمیه ایثارگران و ... است، که هر متقاضی می‌بایست با مطالعه آن در صورتی که دارای شرایط مندرج در دفترچه باشد، در این آزمون ثبت‌نام نمایند.

با توجه به اینکه پرداخت هزینه ثبت‌نام منحصراً به صورت اینترنتی انجام می‌شود، متقاضیان لازم است به وسیله کارت‌های عضو شبکه بانکی شتاب که پرداخت الکترونیکی آن‌ها فعال است، با مراجعه به درگاه اطلاع‌رسانی سازمان و پرداخت مبلغ ۵۴۰.۰۰۰ (پانصدوچهل هزار) ریال به عنوان وجه ثبت‌نام شرکت در آزمون، نسبت به دریافت اطلاعات کارت اعتباری (شماره سریال ۱۲ رقمی) اقدام نمایند.

با توجه به اینکه مقرر گردیده در مراحل مختلف فرآیند این آزمون، خدماتی از طریق ارسال پیام کوتاه به متقاضیان ارائه شود، متقاضیانی که تمایل به استفاده از خدمات پیام کوتاه دارند، با انتخاب گزینه مربوط و پرداخت مبلغ ۸۵۰۰ (هشت هزارو پانصد) ریال به عنوان هزینه استفاده از خدمات پیام کوتاه، می‌توانند از این خدمات استفاده نمایند.

هر متقاضی مطابق ضوابط آزمون می‌تواند متقاضی شرکت در یکی از گروه‌های پنجگانه آزمایشی شامل گروه آزمایشی یک (علوم ریاضی و فنی)، گروه آزمایشی ۲ (علوم تجربی)، گروه آزمایشی ۳ (علوم انسانی)، گروه آزمایشی ۴ (هنر) و گروه آزمایشی ۵ (زبان‌های خارجی) گردد.

چنانچه متقاضی خواهان ثبت‌نام در ۲ یا ۳ گروه آزمایشی (با توجه به توضیحات تبصره ۴ ذیل) باشد، لازم است که به ازای هر گروه آزمایشی، مبلغ ۵۴۰.۰۰۰ (پانصدوچهل هزار) ریال دیگر نیز از همین طریق پرداخت و اطلاعات کارت اعتباری را دریافت نماید.

چنانچه متقاضی علاقه‌مند به شرکت در گزینش رشته‌های تحصیلی دانشگاه پیام‌نور باشد، لازم است که نسبت به پرداخت مبلغ یکصد و سی و هفت هزار ریال دیگر نیز از همین طریق، اقدام و اطلاعات کارت اعتباری (شماره سریال ۱۰ رقمی) را دریافت نماید.

چنانچه متقاضی علاقه‌مند به شرکت در گزینش رشته‌های تحصیلی مؤسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی باشد، لازم است که نسبت به پرداخت مبلغ یکصد و سی و هفت هزار ریال دیگر نیز از همین طریق، اقدام و اطلاعات کارت اعتباری (شماره سریال ۱۰ رقمی) را دریافت نماید.

در رابطه با نحوه اعلام علاقه‌مندی به رشته‌های دانشگاه‌های فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی تهران، به اطلاع می‌رساند که در صورت اخذ مجوز‌های قانونی توسط وزارت آموزش و پرورش از مراجع ذیصلاح برای پذیرش دانشجو در دانشگاه‌های فوق، موضوع در مرحله انتخاب رشته‌های تحصیلی (حدود دهه دوم مرداد ماه سال ۱۴۰۰) اطلاع‌رسانی خواهد شد.

شورای سنجش و پذیرش دانشجو یادآور می‌شود که سوالات آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ و بعد از آن برای همه متقاضیان اعم از نظام قدیم و نظام جدید، صرفا بر مبنای دروس نظام آموزشی جدید ۳-۳-۶ طراحی و برگزار خواهد شد.

باتوجه به عدم پذیرش حضوری متقاضیان به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و در جهت تسریع در بررسی و ثبت درخواست‌ها به صورت الکترونیکی، متقاضیان در صورت داشتن هر گونه سوال می‌توانند به سیستم پیشخوان خدمات الکترونیکی سازمان سنجش آموزش کشور به آدرس http://darkhast.sanjesh.org مراجعه و درخواست خود را به همراه مستندات لازم ثبت نمایند. پس از ثبت درخواست، برای متقاضی شماره نامه و کدرهگیری از طریق پیام کوتاه ارسال می‌شود. متقاضیان می‌توانند پس از دریافت شماره و کدرهگیری از طریق پیام کوتاه، به پورتال رهگیری الکترونیکی مکاتبات به آدرس http://rahgiri.sanjesh.org وارد و از آخرین وضعیت درخواست خود مطلع شوند.

ضمناً متقاضیان درصورت لزوم می‌توانند سوال یا سوالات خود را با بخش پاسخگویی اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور و یا در روز‌ها و ساعات اداری با شماره تلفن ۴۲۱۶۳-۰۲۱ نیز در میان بگذارند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
زیباترین بازی سال / خداحافظی پرسپولیس با جام حذفی
دانشگاه‌های آمریکا یکپارچه بر علیه رژیم صهیونیستی +فیلم
دفتر بن‌گویر بیانیه داد
لحظه تصادف و واژگونی خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل +فیلم
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
وضعیت وزیر امنیت داخلی اسرائیل وخیم است +جزئیات
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top