تاریخ انتشار: چهارشنبه 1399/11/15 - 13:36
کد خبر: 384788

در واکنش به توهین به امام خمینی (ره)؛

دانشجویان انقلابی اردبیلی خواستار برخورد با مسئولان انجمن اسلامی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل

دانشجویان انقلابی اردبیلی در بیانیه‌های جداگانه‌ای نسبت به توهین به امام خمینی (ره) در کانال تلگرامی انجمن اسلامی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل واکنش نشان داده و خواستار برخورد جدیدی با مسببان این توهین شدند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از خبرگزاری دانشجو؛ دانشجویان بسیجی و جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه‌های استان اردبیل نسبت به توهین یکی از تشکل‌های دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی به امام خمینی (ره) و شهید دیالمه واکنش نشان دادند.

در کانال انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل پیامی عجیب منتشر شد که مضمون آن مقایسه ورود امام خمینی (ره) با فیلم اژد‌ها وارد می‌شود به کارگردانی رابرت کلوز بود. البته این تشکل دانشجویی، این متن را از کانال تلگرامی خود پاک کرد، اما در پیام دیگری توضیح داده است که «نسبت دادن این مضمون به شخص امام رحمت الله علیه نه تنها گستاخی نیست بلکه به نوعی ورود قهرمانانه ایشان و حتی به نوعی این تشبیه نشان از مهارت ایشان در نابودی بدخواهان این مردم دارد.»

 
در متن قبلی این تشکل دانشجویی ابراز امیدواری کرده بود که یک کارگردان دیگر پیدا بشود و فیلمی با عنوان «اژد‌ها خارج می‌شود» تولید کند!
 
جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در بینیه‌ای نسبت به این توهین واکنش نشان داد. در بخشی از این بیانیه آمده است:
 
همزمان با ورود امام خمینی کبیر (ره) به میهن اسلامی تشکل به ظاهر اسلامی به یکباره تصمیم به تحلیل و بررسی فیلم یک کشور بیگانه پرداخته و با عذر بدتر از گناه سعی در جمع کردن این عمل وقیح و دور از ادب بر آمده و با بهانه‌هایی هم، چون سنت و نماد یک کشور سعی در لاپوشانی این اقدام دارند.
 
اگر بنا به پرداختن و تحلیل نماد‌های کشور در روز‌های به خصوص است نماد‌های حیوانی زیادی در جهان وجود دارد که اتفاقا با این اوضاع برآمده به دست دولت‌های شما برای هر روز یک نماد حیوانی را می‌توان برای شما و قهرمانان شما در نظر گرفت که اتفاقا بسیار زیبنده شما و قهرمانان شماست که ما بر خلاف شما شرم داریم اسم این نماد هارا به زبان بیاوریم.
 
این گونه عذرخواهی‌ها نشان از کینه و شکست تفکرات لیبرالی شماست، بریده شدن دست منافقان و خائنین به نظام و انقلاب از یک طرف و استقامت انقلابی مردم حزب اللهی ایران در برابر کدخدایتان از طرف دیگر باعث بروز چنین اهانت‌ها و گستاخی‌ها به ساحت مقدس و روح پاک شهدا و امام شهدا هست.
 
در شرایطی که ادعا دارید آزادی بیانی در کشور انقلاب اسلامی وجود ندارد پشت تمام تریبون‌ها علیه نظام و انقلاب صحبت می‌کنید و باید یاد آوری کنیم که در کشوری که به عقیده شما مهد دموکراسی و آزادی هست رئیس جمهور خود را مثل زباله به بیرون انداختند و شما هیچ پاسخی نداشتید، چون چشم دیدن حق را ندارید خَتَمَ اللَّهُ عَلی‏ قُلُوبِهِمْ وَ عَلی‏ سَمْعِهِمْ وَ عَلی‏ أَبْصارِهِمْ غِشاوَةٌ وَ لَهُمْ عَذابٌ عَظیمٌ
توهین و اهانت هم حدی دارد چه در ایران چه در هر نقطه‌ای از جهان، توهین به مقدسات توهین به شعور مردم و تمامیت ارضی است.
 
شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان اردبیل نیز در واکنش به این متن توهین آمیز بیانیه‌ای صادر کرده است.
 
در این بیانیه آمده است:
 
همزمان با آغاز دهه مبارکه فجر که گرامی داشت پیروزی اسلام ناب محمدی واراده مردم ایران اسلامی بر استکبار و استبداد بوده و همچنین یادآور مجاهدت‌های بنیانگذار کبیر نظام مقدس جمهوری اسلامی است، عده‌ای قلیل از یک تشکل اصطلاحا اسلامی در دانشگاه علوم پزشکی دارالارشاد اردبیل، که فقط نام پیشینیان خود در اوایل انقلاب را به یدک میکشد و سالهاست نه تنها دیگر مبدا و منشا خیر برای جنبش‌های انقلابی ودانشجویی نیست، بلکه با تغییر ماهیت اولیه، باعث اخلال در دانشگاه نیز شده است؛ با سو استفاده از فضای باز سیاسی در توهینی آشکار به ورود رهبر فقید جمهوری اسلامی به خاک میهنمان، باعث جریحه دار شدن خاطر دانشجویان، اساتید وکارکنان انقلابی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل شده است.
 
بسیج دانشجویی ضمن محکوم کردن این حرکت زننده و موهن اولا به مسببان آن توصیه میکند سریعا از این اشتباه آشکار خود عذر خواهی کرده و به درگاه الهی توبه کنند و ثانیا از مسئولین دانشگاه و شورای نظارت بر تشکل‌ها میخواهد قویا در مقابل این توهین آشکار ایستاده و اجازه تکرار چنین اتفاقاتی را ندهند.
 
میلاد بیغاله، دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی این استان در توییتر خود به این موضوع واکنش نشان داد و خواستار برخورد جدی مسئولان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل نسبت به این توهین شد.
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
دارایی‌های بزرگترین بانک آمریکایی در این کشور مسدود شد
۲ کمین بزرگ حزب‌الله لبنان علیه نظامیان اسرائیلی
هشدار وزارت بهداشت درباره سیگارهای الکترونیک
بازداشت ۴ کنکوری متخلف
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top