تاریخ انتشار: جمعه 1399/11/17 - 09:11
کد خبر: 384907

بررسی آسیب‌های اجتماعی دانشجویان پس از امتحانات ترم جاری

رییس مرکز مشاوره دانشگاه تهران از آغاز اجرای الکترونیکی طرح"سیمای زندگی" برای بررسی آسیب های اجتماعی دانشجویان این دانشگاه پس از اتمام امتحانات ترم جاری خبر داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ دکتر حمید پیروی در گفت و گو با ایسنا، ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: در خصوص آخرین وضعیت اجرای طرح "سیمای زندگی" در دانشگاه تهران نیز اظهار کرد: تمامی دانشگاه ها طرحی با عنوان "سیمای زندگی" دارند که بر اساس این طرح آسیب های اجتماعی دانشجویان مورد بررسی قرار می گیرد. البته در اسفند ۹۸ موج چهارم اجرای این طرح در دانشگاه تهران آغاز شد که بیش از ۱۰۰۰ پرسش نامه جمع آوری شد اما به دلیل قرنطینه و کاهش ارتباطات اجتماعی این طرح متوقف شد.

رییس مرکز مشاوره دانشگاه تهران ادامه داد: در حال حاضر نسخه الکترونیکی طرح "سیمای زندگی" به اتمام رسیده است و بعد از امتحانات پایان ترم برای دانشجویان دانشگاه تهران اجرایی می شود.

پیروی ادامه داد: ما هنوز در خصوص وضعیت تحصیلی دانشجویان ورودی جدید اطلاعاتی در اختیار نداریم باید ابتدا نمرات این دانشجویان در سامانه ثبت شود در نهایت می توانیم با مقایسه نمرات این دانشجویان با ورودی های سال قبل در خصوص وضعیت تحصیلی آنها اظهار نظر کنیم.

وی تاکید کرد: در نیم سال دوم گذشته به طور کلی ارتقاء میانگین معدل دانشجویان را شاهد بودیم به نحوی که مثلا اگر در گذشته معدل کلی دانشجویان عدد ۱۶ بود این عدد در نیمسال گذشته به ۱۶ و نیم رسیده است. بنابراین به نظر می رسد روند تحصیل دانشجویان در دوره آموزش مجازی یک روند معقولی بوده است و ما افت تحصیلی را برای دانشجویان شاهد نیستیم.

رییس مرکز مشاوره دانشگاه تهران از اجرای طرح همدلی برای تمامی دانشجویان این دانشگاه خبر داد و خاطرنشان کرد: در حال حاضر این طرح که به بررسی وضعیت روحی و روانی دانشجویان می پرداخت که در حال حاضر به اتمام رسیده است، اما ما طرحی دیگر به نام "خوش آمد گویی" برای دانشجویان جدیدالورود را اجرایی می کنیم و بر اساس این طرح ارتباط ما تا زمان ادامه دار شدن آموزش غیرحضوری متوقف نخواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: شرایط دانشگاه تهران از نظر آسیب های اجتماعی اعم از مصرف مواد مخدر در مقایسه با سایر دانشگاه ها شرایط متوسطی دارد و اما در برخی آسیب ها شرایط بهتری دارد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top