تاریخ انتشار: شنبه 1399/11/18 - 14:34
کد خبر: 385020

آموزش مجازی دستاورد ارزشمند دوران کرونا

وزیر علوم گفت: در طول یک سال شیوع بیماری کرونا، فعالیت‌های ارزشمندی در زمینه برگزاری کلاس‌ها، ارائه دروس، تکمیل و تقویت زیرساخت‌ها صورت گرفت و سرمایه و تجربه به دست آمد بسیار ارزشمند است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس؛ منصور غلامی پیش از ظهر امروز در حاشیه افتتاح چند طرح عمرانی در دانشگاه اصفهان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در دوره یک‌ساله‌ای که مانند تمام کشورهای دنیا گرفتار بیماری کرونا بودیم نشان دادیم که در شرایط سخت شاهد حرکت‌های علمی از طرف مراکز علمی پژوهشی هستیم که البته از قبل هم مواردی بود ولی در این شرایط دلیل وضعیت اضطراری، نمود بیشتری پیدا کرد.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری افزود: در این دوران همکاران ما بر اساس احساس تکلیف و وظیفه‌ای که داشتند از همان روز اول تلاش‌های متعددی برای تولید مواد ضدعفونی، ماسک‌ها و تجهیزات پزشکی در مراکز علمی، مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری داشتند و این موضوع نشان دهنده این است که جامعه علمی کشور به وضعیت جامعه و مردم حساس‌اند و در عرصه‌های مختلف این فعالیت‌ها صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: وزارت بهداشت مسؤول کنترل و نظارت بر مباحث استاندارد و علمی مربوط به بهداشت است اما به این کار همکاران ما در حوزه وزارت علوم هم توجه داشته و دارند.

غلامی درباره نقش شرکت‌های دانش‌بنیان در شرایط کرونا افزود: موضوع شرکت‌های دانش‌بنیان به خصوص برای ورود به تولید محصولات بهداشتی و پزشکی یک حرکت بسیار خوبی است که در آینده هم این جریان می‌تواند در تأمین نیازهای کشور خودمان و همچنین کشورهای دیگر از جمله همسایگان ما که به لحاظ نیازها به ما نزدیک‌تر هستند در اولویت قرار بگیرد؛ همکاران رسانه‌ها نیز مساعدت بیشتری کنند و سخت‌گیری‌هایی که در فضای وزارت بهداشت وجود دارد به منظور جلوگیری از این فعالیت‌ها نیست.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: آرزو داریم بخش آموزش پزشکی به آموزش عالی برگردد و تلاش ما در شرایط فعلی نزدیکی هر چه بیشتر دو مرکز به خصوص بخش‌های آموزشی و پژوهشی دو وزارتخانه بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در همه جای دنیا مراکز علمی با هم‌افزایی و کار مشترک به خصوص در بحث‌های تخصص‌های بین‌رشته‌ای می‌توانند کارهای جدید را پیش ببرند، پیشرفت‌های علمی و فناوری که الآن در دنیا در حال رخ دادن است به همین صورت است و در بسیاری از موارد نیاز نیست که وقتی کسی کار فناورانه‌ای انجام می‌دهد خودش بر همه ابعاد آن علم مسلط باشد، زمانی که چند متخصص کنار هم قرار می‌گیرند با هم‌افزایی قادر به انجام کارهای فوق‌العاده‌ای می‌شوند.

غلامی در خصوص بودجه عمرانی دانشگاه اصفهان توضیح داد: دانشگاه اصفهان پروژه‌های عمرانی مصوب را از سازمان برنامه و بودجه نداشته است و امسال هم که بودجه بسته شده ظاهراً هنوز ندارد و طبق ماده ۲۳ باید در آن کارگروه مربوطه مصوب شود و امیدواریم با توجه به فعالیت‌های خوبی که در دانشگاه اصفهان صورت گرفته نیازهای باقی مانده را از این طریق برطرف کنیم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری درباره کیفیت آموزش مجازی گفت: بیماری کرونا و شرایط پیش آمده یک اتفاق ناگهانی بود که باعث یک حرکت سریع و پرشتاب در دانشگاه‌های ما شد و اگر قبل از شیوع بیماری تصمیم به بررسی آن داشتیم بسیاری باور نداشتند که در عرض یک نیمسال بشود این حجم از زیرساخت و شرایط سخت افزاری و نرم افزاری فراهم کنیم.

وی ادامه داد: با توجه به این موضوع که شتاب و سرعت بالا بود و زمان کم بود، شرایط ایده‌آل محقق نشد اما در طول یک سال فعالیت‌های ارزشمندی در زمینه برگزاری کلاس‌ها، ارائه دروس، تکمیل و تقویت زیرساخت‌ها صورت گرفت و سرمایه و تجربه به دست آمد بسیار ارزشمند است.

غلامی با اشاره به تدوین برنامه‌ها و آئین‌نامه‌هایی که دانشگاه‌ها بتوانند هم‌زمان با حضور دانشجویان از  ظرفیت مجازی هم استفاده کنند، تصریح کرد: در این دوران ما در زمان از جا کنده شدیم و به زمانی پرتاب شدیم که نمی‌توانستیم پیش‌بینی کنیم و تا زمانی که خطر تهدید بیماری وجود دارد باید ملاحظه کنیم و در فضای مجازی این کار را پیش ببریم و پس از رفع این بیماری از این سرمایه تجربیات و ظرفیت آموزش مجازی استفاده خواهیم کرد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: در بحث آموزش مجازی از طرفی ما ناچار به تحمل شرایط فعلی هستیم و از طرفی دیگر ارزیابی‌هایی که در حال انجام است نشان دهنده این است که توانستیم در بعضی موارد و شاخص‌ها بهتر از قبل عمل کنیم، حضور دانشجویان و اساتید، رفع محدودیت‌های زمانی، دسترسی به مطالب و منابع آموزشی به عنوان مزیت‌های آموزش مجازی مطرح شده است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
زیباترین بازی سال / خداحافظی پرسپولیس با جام حذفی
دانشگاه‌های آمریکا یکپارچه بر علیه رژیم صهیونیستی +فیلم
دفتر بن‌گویر بیانیه داد
لحظه تصادف و واژگونی خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل +فیلم
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
وضعیت وزیر امنیت داخلی اسرائیل وخیم است +جزئیات
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top