تاریخ انتشار: یکشنبه 1399/11/19 - 18:45
کد خبر: 385153

هزینه‌های رفاهی دانشجویان علوم پزشکی ۳ برابر شده است

معاون فرهنگی، دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در بحث‌های بودجه تلاش ما برای رخ دادن اتفاقات بنیادین بوده است و‌در این راستا میزان بودجه را از ۴ میلیارد به ۷۰ میلیارد تبدیل کردیم و بدلیل تورم هزینه صرف شده برای ۳۰ درصد دانشجویان حاضر در محیط دانشگاه برابر با هزینه کل دانشجویان در زمان قبل است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» سیما سادات لاری پیش از ظهر امروز در بازدید از طرح‌های عمرانی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اظهار کرد: برای سالن ورزشی میلاد دانشگاه علوم پزشکی، ۴میلیارد تومان بودجه اختصاص داده شده است که ۲ میلیارد به صورت اوراق و ۲ میلیارد در اختیار مسؤولان قرار گرفته شده است و از این به بعد نیز کار باید با تفاهم‌نامه پیش برود.

معاون فرهنگی، دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: دانشگاه علوم پزشکی بدنبال این است که همه بودجه را از وزارت بگیرد ولی ممکن نیست و بخشی از ان توسط وزارت تامین می‌شود؛ در حال حاضر ۳۰درصد سالن تکمیل شده و اگر هزینه داده شود در عرض ۳ ماه تکمیل می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: فضای کرونایی با فضای معمولی قابل قیاس نیست و در این دوران مشکلات جامعه در فضای دانشگاه اثر گذار است و ما نیز برای حل این مشکلات لحظه‌ای کوتاهی نکردیم.

لاری افزود: در بحث‌های بودجه تلاش ما برای رخ دادن اتفاقات بنیادین بوده است و‌در این راستا میزان بودجه را از ۴ میلیارد به ۷۰ میلیارد تبدیل کردیم و بدلیل تورم هزینه صرف شده برای ۳۰ درصد دانشجویان حاضر در محیط دانشگاه برابر با هزینه کل دانشجویان در زمان قبل است.

معاون فرهنگی، دانشجویی وزارت بهداشت درباره اقدامات فرهنگی رخ داده تصریح کرد: فضای تشکل‌ها تاثیرپذیر از فضای جامعه است و با توجه به این نکته باید به ایجاد انجمن‌ها در خطوط فکری مختلف کمک کرد و در همین راستا ۱۸ نماینده نظارت بر هیأت وزارت بهداشت تغییر پیدا کردند.

وی تاکید کرد: حیات نظام به مجوزهای دانشجویی بستگی دارد و متاسفانه در حال حاضر به فضای دانشجویی فرهنگی نسبت به فضای آموزشی کمتر توجه می‌شود و تلاش ما این است که با توحه به شرایط کنونی در بستر فضای مجازی فعالیت فرهنگی سرپا نگه داشته شود و دانشجویان فعال در تشکل‌ها  باید به مسؤولان دانشگاه در طرح ریزی برنامه‌ی فضای فرهنگی کمک کنند.

در ادامه این مراسم مسؤولان تشکل‌های مختلف دانشجویی از جمله بسیج دانشجویی، انجمن اسلامی، جامعه اسلامی، نماینده نشریات، نماینده انجمن‌های علمی و... به مشکلات خود از جمله ایجاد مجوزها برای برگزاری برنامه‌ها، میدان ندادن به دانشجویان و تشکل‌ها، نبود یک سامانه منسجم برای اطلاع رسانی مراسم‌ها و‌توجه نکردن به نقش و‌ هویت دانشجویان در دانشگاه‌ها اشاره کردند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
تمام فتنه‌های علیه کشور با حضور مردم خنثی شد
اینترنت در کنکور سراسری قطع نمی‌شود
به هدف اول خودمان رسیدیم
جذب نخبگان «کانکت» در دانشگاه‌ها
ترکیب سهامداران پرسپولیس در هیئت مدیره مشخص شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top