تاریخ انتشار: دوشنبه 1399/11/20 - 21:49
کد خبر: 385296

دست رد هند بر واکسن فایزر

هیئت متخصص DCGI به دلیل وجود گزارشاتی مانند "فلج، آنافیلاکسی و سایر موارد شدید جانبی" علیرغم تأیید واکسن توسط برخی از کشورها، درخواست خود را پس گرفت.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از The Hindu سومین روزنامه پر تیراژ هندوستان، سخنگوی شرکت DCGI روز جمعه گفت Pfizer India درخواست خود را با هماهنگی با کنترل کننده دارو در هند (DCGI)  India Drug Controller General of India پس گرفته تا اجازه دهد واکسن بومی در هند ساخته شود.

روز چهارشنبه، کمیته متخصص DCGI به دلیل وجود گزارشاتی مثل "فلج، آنافیلاکسی و سایر موارد شدید جانبی" پس از تأیید واکسن در برخی از کشورهای دیگر، از تأیید واکسن خودداری کرد و هنوز مشخص نیست که آیا به واکسیناسیون بپیوندد یا نه. این کمیته خاطرنشان کرد علاوه بر این Pfizer هند طرحی را برای تولید داده های ایمنی برای هند بیان نکرده است. Pfizer به تعامل با مرجع ادامه خواهد داد و درخواست تأیید خود را با در دسترس قرار دادن اطلاعات در آینده نزدیک، برای استفاده دولت هند مجدداً ارسال خواهد کرد. Pfizer مسیر لازم برای به دست آوردن مجوز استفاده اضطراری را طی خواهد کرد تا دسترسی به این واکسن را امکان پذیر سازد.

واکسن Pfizer-BioNTech m-RNA برای ساخت واکسن ویروس کرونا از یک فناوری جدید (به شکل پازل کوچکی از ماده ژنتیکی ویروس کرونا)  استفاده می کند که اسید ریبونوکلئیک مسنجر نامیده می شود.

پس از استفاده در ایالات متحده، انگلستان و اتحادیه اروپا، Pfizer تقاضا کرد که واکسن در هند تحت شرایط "لیست استفاده اضطراری" در دسترس همه قرار گیرد. این بندی است که طبق آن Covishield و Covaxin در هند تصویب شده اند. در حالی که مورد اخیر توسط ۴.۵ میلیون هندی اداره می شود، از اواخر دسامبر به Pfizer هند حداقل سه بار فرصت داده شد تا در کمیته متخصص موضوع (SEC) DCGI حاضر شود تا شواهد کافی را برای تأیید ارائه دهد.

وزیر بهداشت راجش بوشن در اوایل ماه گذشته گفت، با این حال Pfizer برای ارائه شواهد و مستندات خود حاضر نشد.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری مستقر در ایالات متحده که واکنش های سوء ناشی از واکسن ها را کنترل می کند، گفت تا ۱۸ ژانویه، ۵۰ مورد آنافیلاکسی اعلام شده است (یک واکنش آلرژیک قابل درمان اما شدید که بسیار نادر است و همچنین می تواند کشنده باشد) فلج بل یک بیماری قابل درمان است که باعث ضعف موقتی یا فلج یک طرف صورت می شود. سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) تجزیه و تحلیل داده های ایمنی واکسن  Pfizer/ BioNTech را در ماه دسامبر منتشر کرد. در این مطالعه ۳۸ هزار نفر شرکت کردند و چهار نفر به فلج بل مبتلا شدند. نیاز واکسن Pfizer-BioNTech یخچال های زیر صفر است که این امر منجر به افزایش هزینه ها، به ویژه در هند می شود.

یکی از افرادی که در این زمینه صاحب نظر است، گفت: "اکنون ما در هند دو واکسن موجود و ذخایر کافی در دست تولید داریم، کمیته تخمین زده است گزارشات مربوط به آنافیلاکسی مربوط به  واکسن Pfizer کاملاً قابل درک است."

منبع: هیندو

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
ایران به حزب‌الله برای پاسخ به اقدام تروریستی اسرائیل کمک می‌کند
مرگ اسرارآمیز یک دندانپزشک در ساری
نتانیاهو دنبال خریدن زمان برای آمدن ترامپ است
پس چی به شما مربوط است؟
اتهام جدید ترامپ علیه ایران
باورهای غلط درباره جراحی پروتز سینه
شناخت فرهنگ؛ کلیدی برای برنامه ریزی فرهنگی- اجتماعی
آمریکا پیشنهاد «ناتوی آسیایی» را رد کرد
سی‌ و هشتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی آغاز شد
تایوان: هیچ تبادل اطلاعاتی و امنیتی با اسرائیل نداریم
گذر زمان بر اراده ما در خونخواهی اسماعیل هنیه خللی ایجاد نخواهد کرد
هدف اسرائیل از حملات دو روز اخیر در بیروت چیست؟
تمدید مهلت انتخاب رشته در مقاطع کاردانی ناپیوسته و کارشناسی آزاد
جزئیات دسـتورالعمل وزارت علوم درباره آغاز سال تحصیلی اعلام شد
کیفیت هوای تهران قابل قبول است
شنبه برخی خطوط مترو غیر فعال می شوند
پوتین پیشنهاد مشارکت راهبردی با ایران را تأیید کرد
حماس: تروریسم تاثیری بر اراده مقاومت لبنان ندارد
رکوردهای متناقض آقای مورایس | کمی آسیایی‌تر باش محمد!
ساعت طرح ترافیک تغییر نمی‌کند
فرار دختر ۱۶ ساله از خانه مجردی یک مرد شیطان‌صفت
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top