تاریخ انتشار: سه شنبه 1399/11/21 - 14:54
کد خبر: 385403

شکایت از دانشجو به دلیل مطالبه‌گری و انتقاد محکوم است

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان آذربایجان شرقی طی بیانیه‌ای اعلام کرد: هرگونه شکایت از دانشجو به دلیل مطالبه‌گری محکوم است و از حراست دانشگاه می‌خواهیم به فضای خفقان در دانشگاه پایان دهد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان پردیس علامه امینی آذربایجان شرقی طی بیانیه‌ای در واکنش به شکایت مسئولان این دانشگاه از تعدادی از دانشجویان انقلابی اعلام کرد: هر گونه شکایت از دانشجو به دلیل مطالبه‌گری و انتقاد محکوم است و از حراست دانشگاه می‌خواهیم به فضای خفقان در دانشگاه فرهنگیان پردیس علامه امینی آذربایجان شرقی پایان دهد.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

چهل و سه سال پیش خمینی کبیر (ره) در چنین روز‌هایی پس از سال‌ها مجاهدت، مهاجرت و تبعید به ایران بازگشت تا بذر عدالت را تا عمق جان ایرانیان و در پی آن جهانیان نهادینه سازد. رهبر انقلاب نیز پس از رحلت جانسوز حضرت امام، علم عدالت را رها نکردند و هر جا مظلومی بود، صریح و واضح از ایشان حمایت کردند.

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان پردیس علامه امینی آذربایجان شرقی نیز به تاسی از امامین انقلاب هر جا ظلمی بوده است، آشکارا و صریح پرچم دار عدالت بوده است.

بهار امسال تعدادی از دانشجومعلمان و فرهنگیان در پی شکایت دانشگاه فرهنگیان آذربایجان شرقی، به دلیل مطالبات صنفی و انتقادات از ناکارآمدی‌ها در ظلمی آشکار به دادسرا خوانده شدند.

این جمع شامل مسئولین و شورای مرکزی تشکل بسیج دانشجویی و جامعه اسلامی دانشجویان و شورای صنفی دانشگاه می‌باشند که مورد شکایت قرار گرفته اند.

این شکایت با پیگیری جامعه اسلامی و دانشجویان انقلابی پس گرفته شد. اما اخیرا زوایای جدیدی از این شکایت و همچنین پرونده سازی‌های پس از آن برای جمع متشاکی به گوش می‌رسد.

در نامه‌ای که از مدیر استانی دانشگاه، جناب آقای دکتر اسدالله خدیوی در رسانه‌ها منتشر گردیده است، دانشجویان تحت عنوان " منتشر کننده مطالب علیه امنیت ملی و مسئولین کشوری و استانی دانشگاه فرهنگیان" به دادسرا معرفی شده اند. این اتهام مضحک با نگارش معیوب نشان از شتاب بیش از حد در بستن زبان منتقدان دارد.

جامعه اسلامی دانشجویان در راستای مطالبه گری به عنوان روح حاکم بر هر تشکل دانشجویی، اظهار می‌دارد:

۱- مطالبه را فراتر از حقوق دانشجویی، به عنوان تکلیف برای دانشجو می‌دانیم و خاتمه دادن به فضای خفقان در دانشگاه فرهنگیان را از سرپرست دفتر مرکزی حراست دانشگاه فرهنگیان، جناب آقای حوری مطالبه می‌نماییم.

۲- بعنوان تشکل مستقل از جریانات داخلی دانشگاه، هر گونه شکایت از دانشجو را به دلیل مطالبه‌گری و انتقاد محکوم می‌نماییم.

۳- مدیر استانی دانشگاه باید از این کار خود اظهار ندامت کرده و به صورت رسمی و علنی در وهله نخست از جامعه بزرگ فرهیختگان، دانشجویان و معلمان عذرخواهی کند و در ادامه به دلیل ظلم علنی که در حق دانشجو شده است از جایگاه خود استعفا دهد.

۴- پرونده‌ها و گزارشاتی که از دانشجومعلمان در طی مدیریت ایشان به نهاد‌های نظارتی، حراستی و گزینش ارسال شده، بررسی مجدد گردد و در صورت عدم تایید گزارشات، بلااثر گردند.

۵- رئیس دانشگاه فرهنگیان کشور، جناب آقای دکتر خنیفر در انتصابات مدیران استانی، با پرهیز از هر گونه دخیل کردن سلایق صرف سیاسی، تخصص و تعهد و سعه صدر را سر لوحه نصب مدیران استان‌ها قرار دهند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
ارتش اسرائیل مدعی تسلط بر گذرگاه رفح شد
اقساط مالیاتی اصناف بیشتر می‌شود
مهلت تغییر محل آزمون دانشجویان پیام نور تمدید شد
بازگشت پر ابهام کاپیتان کشتی ایران به اردوی المپیک
صرفه جویی کنید، خودرو جایزه بگیرید
۲ شرط مهم برای حضور زنان در استادیوم
دهمین گفتگوی زنده تلویزیونی رئیسی با مردم
آغاز ثبت‌نام از داوطلبان کنکور متقاضی ترمیم نمره
نتایج آزمون کارشناسی ارشد اواخر خرداد اعلام می‌شود
دستورالعمل اجرای اعطای پایه‌های استحقاقی اعضای هیات علمی
کاهش شدید دانشجو در موسسات غیرانتفاعی
قهرمان وزنه‌برداری اوکراین در جنگ کشته شد
طلب ۱۰۰ میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی از دولت
جریمه به‌ کارگیری اتباع غیرمجاز ۱.۲ میلیون تومان در روز شد
عبور سخت دانش‌آموزان چابهار از رودخانه +فیلم
کنایه جالب به سرپرست جدید استقلال +فیلم
شیرینی که رهبرانقلاب به مهمانانشان می‌دهند
بزرگترین غصه معلم تبریزی در آنتن زنده +فیلم
دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر (عج) در آستانه روز دختر +عکس
حکم کمیته انضباطی در خصوص افشین پیروانی اعلام شد
طرح «ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها» ‌می‌تواند موجب ثبات و برطرف کننده معضلات شود
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top