تاریخ انتشار: جمعه 1399/11/24 - 22:52
کد خبر: 385572

در نشست میان‌دوره اتحادیه دفتر تحکیم وحدت مطرح شد؛

سردار جعفری: در مواجهه با جنگ نرم به نیروهای آتش به اختیار نیازمندیم/ حدادعادل: خطر مشارکت پایین در انتخابات از «انتخاب بد» بیشتر است

سردار جعفری: در مواجهه با جنگ نرم به نیروهای آتش به اختیار نیازمندیم/ حدادعادل: خطر مشارکت پایین در انتخابات از «انتخاب بد» بیشتر است

مسئول قرارگاه فرهنگی اجتماعی بقیه الله درباره تهدیدهای پیش روی انقلاب در گام دوم انقلاب اسلامی و نقش مردم در مقابل توطئه ها افزود: انقلاب اسلامی بدون نقش آفرینی نیروهای مردمی و جوانان بی معناست و استمرار نمی یابد و اهداف آن محقق نمی شود با این وجود در این عرصه باید هر کسی با توجه به توانمندی و استعدادی که دارد به ایفای نقش بپردازد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده قرارگاه اجتماعی و فرهنگی بقیه الله طی سخنانی در سی و هفتمین نشست میاندوره دفتر تحکیم وحدت گفت: انقلاب اسلامی در گام دوم به حرکت‌های دیگری نیاز دارد که در راستای خودسازی، خودپردازی و حرکت به سمت جامعه نوین اسلامی است. 

وی اظهار داشت: اهداف انقلاب بدون نقش آفرینی نیروی مردمی و به خصوص پیشتازی نیروی جوان محقق نخواهد شد. 

سرلشکر جعفری تاکید کرد: آنچه رهبر انقلاب به عنوان راهکاری برای گسترش حضور و مشارکت مردمی در عرصه های مختلف مطرح می کنند ایجاد حلقه های میانی بین مردم و حاکمیت است که نقش ویژه ای را در افزایش نقش آفرینی مردم و حفظ سرمایه اجتماعی ایفا می کنند. 

وی اظهار داشت: درباره این جریان میانی و رویه این جریان باید فکر شود و نوع رویکرد آنها مشخص شود که کار پیچیده ای است. اما چون جنس فعالیت های این حلقه میانی خودجوش است؛ هدایت و برنامه ریزی متفاوتی را می طلبد. 

وی گفت: در حقیقت آن واحد سازمانی که باید برنامه ریزی و هدایت این جریان میانی را به عهده گیرد گروه ها و تشکل های مردمی حتی در مقیاس‌های کوچک هستند. 

مسئول قرارگاه فرهنگی اجتماعی بقیه الله گفت: امروز باید در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی انقلاب سومی صورت بگیرد.

حضور گسترده مردم در جشن انقلاب علیرغم شیوع کرونا معجزه بزرگ اسلام است

وی در ادامه با اشاره به حضور پرشور مردم در راهپیمائی روز گذشته افزود: کسی انتظار نداشت  علیرغم شیوع ویروس کرونا؛ مردم با آن شور و حال در مراسم جشن انقلاب شرکت کنند واین یک معجزه بزرگ اسلام است و می توان آن را نتیجه گوش دادن یک جامعه به حرف خدا و قرآن دانست و ما باید به ابعاد معنوی و الهی این حرکت پی ببریم.

وی اظهار داشت: پس از گذشت چهل سال ما گام اول از انقلاب اسلامی را پشت سر گذاشتیم و در حال حاضر وارد گام دوم انقلاب شده ایم. عزت، اقتدار و عظمت انقلاب در چهل سال اول مدیون ایستادگی و مقاومت در راه حق بود در این چهل سال قدرت سازی در جمهوری اسلامی به طور کامل و جامع محقق شد.

جعفری تصریح کرد: انقلاب اسلامی "نه" به تمام مستکبرین و ظالمین و نفی همه طاغوت ها و قدرت های مادی بود و ما پای تبعات این " نه" گفتن نیز ایستاده ایم.

وی اضافه کرد: ما در گام دوم انقلاب نیازمند حرکت هایی هستیم که رهبری در این گام نیز مسیرجدیدی را پیش روی انقلاب ترسیم کردند که نیروی جوان انقلابی در تحقق اهداف این گام به عنوان نیروی محوری به شمار می آیند.

مسئول قرارگاه فرهنگی اجتماعی بقیه الله درباره تهدیدهای پیش روی انقلاب در گام دوم انقلاب اسلامی و نقش مردم در مقابل توطئه ها افزود: انقلاب اسلامی بدون نقش آفرینی نیروهای مردمی و جوانان بی معناست و استمرار نمی یابد و اهداف آن محقق نمی شود با این وجود در این عرصه باید هر کسی با توجه به توانمندی و استعدادی که دارد به ایفای نقش بپردازد و البته مسئله اصلی ما نیز همین است چون امروز جوانان متعهد انقلابی تا حدودی منفعل شده اند و به نوعی همه منتظرند تا نقشی به آنها واگذار شود.

وی تصریح کرد: در چهل سال اول انقلاب هر گاه کشور از جانب دشمن مورد تهاجم قرار گرفته و در داخل با ناامنی مواجه شده ایم  مردم و جوانان انقلابی مومن در مقابله با این تهدیدات نقش خود را به خوبی ایفا کرده اند.

وی با طرح این سوال که در گام دوم انقلاب عرصه های مورد نقش افرینی جوانان چیست؟ گفت: در گام نخست بیشتر عرصه های نقش آفرینی مردم عرصه های فیزیکی مثل جنگ، سیل و زلزله و سازندگی بود اما در گام دوم موضوع خود پردازی، خودسازی، جامعه پردازی و حرکت به سمت تمدن نوین اسلامی است.

جعفری تصریح کرد: در گام دوم انقلاب و در مقابله با تهدیدات نرم نیازمند حرکت های ایجابی هستیم در واقع در گام دوم انقلاب قرار است مراحل سوم، چهارم و پنجم اهداف انقلاب اسلامی تحقق یابد. 

مسئول قرارگاه فرهنگی اجتماعی بقیه الله با اشاره به اینکه حرکت های چهل سال اول انقلاب با اقدامات چهل ساله دوم تفاوت های ماهوی دارد؛ گفت: در گام دوم ما باید در جهت جامعه سازی، پیاده کردن اهداف اسلامی در جامعه، اخلاق، سبک زندگی، اداره جامعه، مدیریت، اقتصاد، عدالت، رشد معنوی جامعه و نمونه سازی از یک جامعه اسلامی حرکت کنیم با این وجود نیروهای جوان انقلابی باید در این حوزه ها فکر کنند.

وی با بیان اینکه ما در گام دوم انقلاب و در مواجهه با جنگ نرم نیازمند نیروهای آتش به اختیار هستیم؛ اضافه کرد: در عرصه جنگ نرم ایجاد انگیزه در مردم برای نقش آفرینی در این جنگ به مراتب سخت تر و پیچیده تر است.

جعفری با بیان اینکه انقلاب اسلامی امروز در قدرت سازی به خودکفایی و اوج رسیده و در مرحله ای از بازدارندگی هستیم که هیچ دشمنی جرات حمله به ما را ندارد تصریح کرد: این قدرت سازی موجب شده تا دشمن برای ایجاد ناامنی در کشور نیز برنامه ای نداشته باشد و این بیانگر قدرت و بازدارندگی در کشور است. 

مسئول قرارگاه فرهنگی اجتماعی بقیه الله با اشاره به اینکه در گام دوم انقلاب تهدیدهای اصلی شامل تهدیدهای نرم بوده و نه تهدیدات سخت اگر چه آماده پاسخگویی به تهدیدات سخت نیز هستیم اضافه کرد: ما برای مقابله با تهدیدات نرم با مشکل مواجهیم بنابراین باید احساس ضرورت در مردم را نیز در این جنگ ایجاد کنیم.

کاهش مشارکت زنگ خطری ست که خطر آن بیشتر از انتخاب بد است

غلامعلی حداد عادل عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، در سی‌وهفتمین نشست میاندوره‌ای دفتر تحکیم وحدت گفت: مشارکت مردمی از اهمیت زیادی برخوردار است و بی اعتنایی مردم نسبت به مسائل به سود کشور نیست. این یک زنگ خطری است که حتی خطر آن بیشتر از انتخاب بد است. 

وی در باره عدم تکثر نامزدهای انتخاباتی ریاست جمهوری، اظهار داشت: تلاش بر این است که مردمی که قصد دارند به نامزد انقلابی رای بدهند، وقتی پای صندوق رای می آیند، در انتخاب بین چند نامزد خوب در این جبهه شک نکنند که باعث شکست در انتخابات بشود. 

حدادعادل تاکید کرد: در باب مجلس ممکن است چند نقطه سیاه وجود داشته باشد و درصدی از افراد مشکل دار باشند، اما در نگاه کلی مجلس کاملا بد و تماماً سیاه نیست و عملکرد مجلس باید بصورت کلی در نظر گرفته بشود. 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: هنوز زمان زیادی از روی کار آمدن مجلس نگذشته، پس می‌بایست نگاه‌های انتقادی خود را تعدیل کنیم، در مجموع کار مجلس خوب است. 

وی درباره مخالفت برخی با شفافیت آرای نمایندگان مجلس، هم افزود: این دیدگاه وجود دارد که ممکن است برخی نمایندگان از ترس برخورد بد مردم، به گزینه مدنظر خود که با بررسی به آن رسیده اند، رای ندهند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
تمام فتنه‌های علیه کشور با حضور مردم خنثی شد
اینترنت در کنکور سراسری قطع نمی‌شود
به هدف اول خودمان رسیدیم
جذب نخبگان «کانکت» در دانشگاه‌ها
ترکیب سهامداران پرسپولیس در هیئت مدیره مشخص شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top