تاریخ انتشار: دوشنبه 1399/11/27 - 13:23
کد خبر: 385928

مسکو: آمریکا از خود اراده سیاسی برای بازگشت به برجام نشان دهد

معاون وزیر امورخارجه روسیه در اظهاراتی خواستار خویشتنداری ایران درخصوص برجام و نشان دادن اراده سیاسی از سوی آمریکا برای بازگشت به توافق هسته ای شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امورخارجه روسیه امروز (دوشنبه) در جمع خبرنگاران خواستار پاسخگویی و خویشتن‌داری ایران درخصوص برجام شد.

بنابر گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، ریابکوف اظهار داشت: ما همکاران ایرانی خود را به مسئولیت و خویشتنداری دعوت می کنیم. بنابراین، اگر همه شرکت کنندگان در این روند تمایل و آمادگی مناسب را نشان دهند، من فکر می کنم چنین تماسی مطابق با پیشنهاد شرکای چینی ما مفید باشد و می تواند به سرعت سازماندهی شود.

وی در ادامه تاکید کرد: روسیه همچنین از ایالات متحده می خواهد اراده سیاسی نشان دهد و به ایران سیگنالی ارسال کند که آمادگی بازگشت به برنامه جامع اقدام مشترک را دارد.

ریابکوف به خبرنگاران گفت: ما از ایالات متحده می خواهیم که اراده سیاسی از خود نشان داده و به ایران و سایر اعضای جامعه جهانی آمادگی خود را برای بازگشت به برجام نشان دهد. برای این امر، مهم است که تمام تصمیمات تحریمی که بر اصل سیاست فشار حداکثری بر ایران در طول دولت ترامپ استوار بود لغو شوند.

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان امروز در پاسخ به اینکه اگر طرف های عضو برجام تا سوم اسفند به تعهدات خود عمل نکنند ایران اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی را متوقف خواهد کرد و آیا در این ارتباط برنامه ریزی مشخصی شده است خاطرنشان کرد: طبق مصوبه مجلس اگر تا آن موقع مشخص شده دیگر طرف های عضو برجام به تعهد خود عمل نکنند دولت مکلف است که اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی را متوقف کند و این زمان‌بر نیست و هر روزی فرا برسد می تواند اجرا شود.

خطیب زاده ادامه داد: بر اساس این مصوبه نظارت های فراپادمانی متوقف می شود که ما در چارچوب پروتکل الحاقی اجرای آن را به صورت داوطلبانه پذیرفته ایم.

وی خاطرنشان کرد: توقف اجرای نظارت های فراپادمانی به معنای پایان تمام نظارت ها نیست. چرا که ما عضو پادمان هستیم و بر اساس پادمان بخش عمده ای از نظارت ها ادامه خواهد داشت و اجرای پروتکل الحاقی متوقف می شود.

خطیب زاده ادامه داد: همکاری ما با آژانس ادامه خواهد داشت و ایران طی نامه ای همه موارد را به اطلاع آژانس می رساند. همانطور که پیش از این نیز این اطلاع رسانی انجام می شد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی افزود: تمام اقدامات ایران به سادگی برگشت پذیر است. به شرطی که دیگر طرف های عضو برجام به تعهداتشان عمل کنند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سهمیه سوخت تیرماه امشب شارژ می شود
مذاکره استقلال با ۳ مربی اروپایی!
تمامی اعتراضات آزمون دستیاری پیش از صدور کارنامه بررسی و اعمال شد
پرسپولیس از بیرانوند شکایت کرد +جزئیات
پریشان‌حالیِ اصلاح‌طلبان
حمایت اصلاح‌طلبان پیرو خط امام و رهبری از پورمحمدی
نشست ظریف در مشهد لغو شد
ممنوعیت برگزاری تجمع انتخاباتی در تهران بدون هماهنگی
۳ سال اعصاب مردم راحت بود +عکس
بهترین استاد و مدرس زبان آلمانی: چگونه بهترین انتخاب را داشته باشیم؟
فرش قدیمی را تعمیر کنیم یا فرش جدید بخریم؟
مشتریان بیرانوند در صورت جدایی از پرسپولیس
فرصت ویژه ستاره پرسپولیسی با یک پیراهن دیگر!
مطالبه مجلس از دولت چهاردهم برای ساخت مسکن
قیمت دلار و یورو رشد کرد
آغاز ثبت‌نام وام ۳۰ میلیون تومانی برای بازنشستگان +جزئیات
تکلیف مربی سرشناس ایتالیایی برای حضور در پرسپولیس مشخص شد
در دیدار باقری با وزیر خارجه قطر چه گذشت؟
آخرین وضعیت سلامتی مجید قناد از زبان دخترش
جذاب همیشگی؛ مصاف قهرمان‌ها در گروه مرگ یورو ۲۰۲۴
واکنش به اظهارات ظریف و جهانگیری در زیر سئوال بردن دستاوردهای دولت شهید رئیسی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top