تاریخ انتشار: جمعه 1399/12/01 - 09:04
کد خبر: 386380

بودجه سال آینده دانشکده‌ها بر اساس ارزیابی عملکرد آنها تخصیص می‌یابد

رئیس دانشگاه تربیت مدرس با اشاره به بودجه ۱۴۰۰ گفت: با توجه به تاریخچه زمانی که از عملکرد گروه ها و دانشکده ها طی ۵ سال اخیر داریم، مشخص شده برخی گروه‌های آموزشی دانشگاه‌ به طور مستمر تراز بالایی از عملکرد را دارا بودند و برخی گروه‌ها نیز عملکرد ضعیفی داشتند که این گزارش عملکرد در نحوه تخصیص سرمایه های دانشگاه در مسائل بودجه، مورد استناد قرار خواهد گرفت.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایسنا، محمدتقی احمدی در نشست شورای دانشگاه که به صورت مجازی برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مهمترین مواردی که امیدواریم تا پایان سال به اتمام برسد تشکیل پردیس ها با هویت جامع در حوزه های مختلف دانشگاهی است. ما حدود ۷ یا ۸ پردیس در دانشگاه خواهیم داشت و هر کدام دارای اختیارات گسترده هستند که از ستاد به آنها منتقل می‌شود و ستاد دانشگاه صرفا وظیفه تدوین استانداردها، اهداف کلان و نظارت بر کیفیت حرکت و فعالیت ساختار دانشگاه را بر عهده خواهد داشت و تفویض اختیار مسائل اجرایی و جزئیات و اولویت بندی های علمی، پژوهشی، مدیریتی، آموزشی و فناوری در دانشکده‌ها و پردیس ها به صورت خانواده‌های همگن انجام می شود.

دکتر احمدی تصریح کرد: تاکنون چند پردیس در این خصوص پیش قدم شده اند و اقدامات لازم را در تعامل با تیم مشاوره تعیین ساختار آغاز کرده اند.

وی خاطر نشان کرد: ما دو الگو برای پردیس های دانشگاه داریم؛ یکی پردیس هایی که دارای دانشکده های کوچک هستند مانند پردیس دانشکده های مهندسی که مجموعه دانشکده هایی هستند که با یکدیگر هم خانواده و در یک فضای مشترک هستند و با کارمندان و پرسنل مشترک، فعالیت های خود را در حوزه‌های تخصصی و بین رشته ای انجام می‌دهند. برای این پردیس ها الگوی ساختاری تهیه شده است و به صورت تاپ چارتی به آنها داده خواهد شد و رئیس پردیس و روسای دانشکده های مربوط می توانند بر اساس نیاز، ساختار های جزئی را با انعطاف پذیری در زمان و شرایط خود ایجاد نمایند.

به گفته وی، الگوی دوم مربوط به پردیس‌هایی است که انشعاب ها و تشکیل دانشکده های کوچک در آنها رخ نداده است، مانند دانشکده های پزشکی، کشاورزی، منابع طبیعی و علوم دریایی و این دانشکده‌ها انسجام اولیه خود را به صورت گروه‌های متعدد حفظ کرده‌اند و برای آنها نیز یک ساختار راحت تر و ساده تری در دست تهیه است که با ساختار فعلی آنها تفاوت چندانی ندارد اما تفویض اختیارات بیشتری برای آنها دیده شده است.

دکتر احمدی افزود: در راستای اصلاح ساختار دانشگاه، دکتر موسوی معاون توسعه منابع و سرمایه انسانی دانشگاه اقداماتی را از نظر بهینه کردن بافت اجرایی دانشگاه تدارک دیده اند از جمله اینکه نسبت تعداد کارمندان به تعداد اعضای هیئت علمی در حال حاضر حدود ۹ درصد است و این عدد باید به حدود ۷ درصد کاهش پیدا کند. برای این منظور، کارمندان توانمند و با تجربه و با کارایی بالا می توانند دو یا سه شغل را در حوزه خود بپذیرند و در این راستا پشتیبانی‌ها و مشوق های لازم برای این کارمندان در نظر گرفته خواهد شد.

رییس دانشگاه تربیت مدرس تصریح کرد: ما می خواهیم با کوچک تر نگه داشتن سازمان دانشگاه و در عین حال با کارآمد کردن افراد و پشتیبانی از کارمندانی که می‌تواند چند کار را به صورت زنجیره ای انجام داده و فعالیت خود را از حالت انتزاعی به حالت مسئله محوری تغییر دهند، ساختار و تشکیلات دانشگاه را اصلاح کنیم و این الگویی است که سالهاست در دانشگاه های موفق دنیا در حال اجرا شدن است.

رییس دانشگاه تربیت مدرس با تاکید بر اهمیت تغییر ساختار دانشگاه اظهارداشت: دانشگاه در حال تغییر ساختار است و با توجه به مصوبه تغییر چارت و ساختار که هیات امنا چندی پیش ابلاغ کرد ما موظفیم با سرعت، ساختار جدید دانشگاه را ایجاد کنیم و در این راستا کارگروه اجرایی تغییر ساختار در دانشگاه تشکیل شد تا مسائل متنوعی که با ادغام، کاهش و یا افزایش ادارات، معاونت‌ها و مدیریت ها صورت می‌گیرد را برنامه ریزی و اجرا نمایند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
زیباترین بازی سال / خداحافظی پرسپولیس با جام حذفی
دانشگاه‌های آمریکا یکپارچه بر علیه رژیم صهیونیستی +فیلم
دفتر بن‌گویر بیانیه داد
لحظه تصادف و واژگونی خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل +فیلم
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
وضعیت وزیر امنیت داخلی اسرائیل وخیم است +جزئیات
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top