تاریخ انتشار: جمعه 1399/12/01 - 13:29
کد خبر: 386403

تلاش وزارت بهداشت برای رشد متوازن نهادهای دانشجویی

معاون فرهنگی وزاررت بهداشت با اشاره به تلاش این وزارتخانه برای رشد متوازن نهادهای دانشجویی، تاکید کرد: ما هیچگاه سیاست رشد کاریکاتوری نهادهای دانشجویی در دانشگاه ها را دنبال نکرده‌ایم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایسنا، سیماسادات لاری در نشست پرسش و پاسخ نهادهای دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی همدان با تاکید بر انجام فعالیت‌های فرهنگی دانشجویان در شرایط کنونی شیوع کرونا ویروس اظهار کرد: خوشبختانه در دوران شیوع کرونا هیچ کدام از جشنواره‌های فرهنگی و دانشجویی تعطیل نشد و علاوه بر آن پویش‌های بسیار خوبی نیز از جمله پویش "زندگی دست یاریگر توست" با مشارکت بالای دانشجویان برگزار شد و دانشجویان در طول این مدت در مسیر مبارزه با کرونا مستندسازی و حتی در  تهیه و تولید ملزومات بهداشتی در کنار ما بودند، به نحوی که امروز بسته‌های ملزومات بهداشتی مبارزه با کرونا را می‌توانیم به کشورهای منطقه صادر کنیم.

معاون فرهنگی وزیر بهداشت با اشاره به کمبود بودجه فرهنگی که از موضوعات مورد تاکید بسیاری از دانشجویان در این نشست بود، خاطر نشان کرد: اگر سرمایه‌گذاری درستی در صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت صورت گیرد، می‌تواند امکانات خوبی در اختیار ما قرار دهد.

وی گفت: روزی که معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت در اختیار ما قرار گرفت، بودجه ستادی مبلغ ۴۰ میلیارد ریال بود که به لطف خدا اکنون رشدی چند برابری پیدا کرده است و دغدغه‌های ما را در حوزه‌های مختلف مرتفع کرده است.

لاری تاکید کرد: زمانی که ردیف بودجه مناسبی نباشد، تخصیص درستی نیز نخواهیم داشت و باید تمام زمان و انرژی خود را برای کسب منابع بگذاریم. امروز به جایی رسیده‌ایم که کمک‌های بی‌سابقه‌ای از حوزه‌ بودجه‌های ستادی به دانشگاه‌ها ارائه داده‌ایم و تیم وزارت بهداشت در این مسیر خالصانه تلاش کرده است.

وی با بیان اینکه در گذشته هیچ محاسبه‌ای در حوزه غذای دانشجویان وزارت بهداشت صورت نمی‌گرفت، بیان کرد: نگرش  ما در خارج از وزارت بهداشت، پررنگ بودن حوزه‌های بهداشت و درمان و ندیده شدن حوزه‌های فرهنگی و دانشجویی بوده است که خوشبختانه به لطف خدا این نوع نگاه را تغییر داده‌ایم.

لاری با بیان اینکه ۴۱ طرح نیمه تمام خوابگاهی با تزریق منابع از طریق تفاهمنامه میان صندوق رفاه دانشجویان و بانک‌های کشور در مسیر تکمیل قرار گرفته‌اند، افزود: صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت برای تامین این وام‌ها برای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور تلاش زیادی کرده است و همین امروز نیز برای تکمیل خوابگاه ریحانه دو در دانشگاه علوم پزشکی همدان از این طریق جهت تأمین منابع در حال پیگیری هستیم.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت گفت: سیاست ما در دانشگاه رشد کاریکاتوری نهادهای دانشجویی نبوده است و  در تلاشیم همه نهادهای دانشجویی رشد متوازن داشته باشند. به طوریکه امروز رتبه‌بندی نشریات دانشجویی در حال انجام است و با این اتفاق، نشریات کپی شده از مسیر راه رشد نشریات وزین کنار خواهند رفت.

وی در خصوص جایگاه همتایاران سلامت‌روان نیزافزود:‌ امروز همتایاران در محیط‌های مختلف، در حال ظهور و بروز خود هستند و از طرفی تشکل‌های دانشجویی، انجمن‌های علمی، مجامع کانون‌های فرهنگی و شوراهای صنفی نیز ظرفیت‌های خود را ارتقاء می‌دهند.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت با تاکید بر این که امروز توانسته‌ایم در این معاونت داده‌های مورد نظر خود را استخراج کنیم و این کمک بسیار زیادی در تصمیم گیری‌های آتی خواهد کرد، گفت: در جلسه‌ای که دیروز با حضور مسؤولان وزارت علوم و دانشگاه آزاد برگزار شد، معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت ثمره تلاش خود را که از زمان دکتر محمد رضا فراهانی آغاز شده بود، در حوزه جمع آوری اطلاعات لازم، به منصه ظهور گذاشت به طوری که امروز می‌دانیم در کلیه دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور چه تعداد آشپزخانه و چند خوابگاه دانشجویی وجود دارد و از چه کیفیتی برخوردار است.

معاون وزیر بهداشت در بخش دوم و پایانی صحبت‌های خود با اعلام خبر راه‌اندازی رتبه‌بندی علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، خاطرنشان کرد: با همکاری و مساعدت بسیار با ارزش معاون  آموزشی وزارت بهداشت، برای اولین‌بار رتبه‌بندی علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور که شامل سه حیطه آموزشی، پژوهشی و فرهنگی و دانشجویی است در حال طرح‌ریزی و اجرا است که در حوزه فرهنگی با حدود  ۱۵۰ شاخص می‌تواند برای اولین بار این حوزه را به جایگاه واقعی خود برساند به نحوی که هر بخشی بداند جایگاهش نسبت به دیگر بخش‌ها چگونه است.

به گزارش مفدا، وی در پایان ایجاد بیمه تامین اجتماعی و تکمیلی برای دانشجویان دستیاری و دکتری تخصصی را جزو اهداف خود تا پایان دولت برشمرد و بیان داشت: ما در کنار دانشجویان رزیدنتی تلاش کرده‌ایم منابع دانشجویان تحصیلات تکمیلی را ببینیم و به لطف خدا در این مسیر تا حدودی موفق عمل کرده‌ایم.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top