تاریخ انتشار: یکشنبه 1399/12/03 - 01:17
کد خبر: 386583

سرانه پزشکان خانواده با هزینه‌ها همخوانی ندارد

- ضمن مساعدت لازم در خصوص تولید واکسن داخلی باید تا زمان دسترسی همگانی، واردات واکسن استاندارد در اسرع وقت انجام شود و کادر درمان در اولویت دریافت این واکسن قرار گیرند. همچنین ضروری است مؤسسات و برخی از دیگر همکاران درگیر مقابله با کرونا به لیست اولویت بندی فعلی اضافه شوند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، چهل و هشتمین جلسه شورای عالی نظام پزشکی به صورت حضوری و مجازی (با رعایت پروتکل‌های بهداشتی) در محل سازمان نظام پزشکی برگزار و هر یک از ا عضای شورای عالی در خصوص عمده معضلات نظام سلامت و جامعه پزشکی به بحث و تبادل نظر پرداختند.

اهم مباحث مورد بحث در چهل و هشتمین جلسه شورای عالی نظام پزشکی

- با توجه به اینکه مهم‌ترین راه کنترل کووید ۱۹ واکسیناسیون است، این مهم باید به سرعت و در سطح گسترده‌ای انجام شده تا شاهد کاهش موارد بستری و مرگ و میر باشیم.

- با توجه به اینکه بسیاری از گروه‌های پزشکی از جمله آزمایشگاه‌ها، رادیولوژی‌، دندانپزشکی و…، به میزان زیادی وابسته به مواد و تجهیزات هستند، ضروری است در تعرفه‌های سال ۱۴۰۰ این گروه‌ها مورد توجه ویژه قرار گرفته تا امکان فعالیت مناسب داشته باشند.

- در حادثه زلزله سی سخت مجدداً ثابت شد که کادر درمان همواره در نخستین لحظات حوادث و بحران در کنار مردم حضور دارد، اما به دلیل عدم وجود مدیریت صحیح بحران در کشور، مردم آسیب دیده از ابعاد دیگر دچار سختی‌های بسیار هستند.

- سرانه پزشکان خانواده از ابتدا هم با هزینه‌ها همخوانی نداشت و باید در تعرفه‌های سال آینده، سرانه پزشکان خانواده به میزان قابل توجهی افزایش یابد.

- ورود ویروس انگلیسی و بروز موج چهارم کرونا شرایط را جهت برگزاری امتحانات دانشگاه‌های علوم پزشکی دشوار نموده، لذا باید برای آن چاره‌ای اندیشیده شود.

- ضروری است سازمان نظام پزشکی در بحث خرید و واردات واکسن کرونا برای کادر درمان بخش خصوصی ورود نموده تا همکاران با آرامش بیشتری به فعالیت خود ادامه دهند.

- دفاع از حقوق مردم جزو اولویت‌ها و افتخارات سازمان نظام پزشکی است و برخورد با مدعیان دروغین انواع و اقسام درمان‌ها از جمله مطالبات جدی این سازمان است.

- ضمن مساعدت لازم در خصوص تولید واکسن داخلی باید تا زمان دسترسی همگانی، واردات واکسن استاندارد در اسرع وقت انجام شود و کادر درمان در اولویت دریافت این واکسن قرار گیرند. همچنین ضروری است مؤسسات و برخی از دیگر همکاران درگیر مقابله با کرونا به لیست اولویت بندی فعلی اضافه شوند.

- آموزش‌های حوزه دندانپزشکی به ویژه آموزش‌های عملی تحت تأثیر اپیدمی کرونا قرار گرفته است.

- توجه بیش از پیش جامعه پزشکی در خصوص نحوه اطلاع رسانی و در نظر گرفتن شئونات فرهنگی و اخلاق پزشکی ضروری است.

- جامعه پزشکی در وهله اول بر اساس لزوم خدمت به فعالیت می‌پردازد نه کسب درآمد، لذا در کلیه سیاستگذاری ها و تصمیم گیری ها این مهم باید مدنظر قرار گیرد.

در این جلسه شورای عالی آئین نامه تعیین حدود صلاحیت فیزیوتراپیست ها، دستورالعمل نحوه اطلاع رسانی امور پزشکی و…، مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. همچنین کمیته‌ای جهت بررسی همه جانبه مشکلات فعالیت پزشکان در شهر دوم تعیین شد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
زیباترین بازی سال / خداحافظی پرسپولیس با جام حذفی
دانشگاه‌های آمریکا یکپارچه بر علیه رژیم صهیونیستی +فیلم
دفتر بن‌گویر بیانیه داد
لحظه تصادف و واژگونی خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل +فیلم
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
وضعیت وزیر امنیت داخلی اسرائیل وخیم است +جزئیات
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top