تاریخ انتشار: دوشنبه 1399/12/04 - 13:08
کد خبر: 386798

صندوق حمایت مالی از دانشجویان کم‌تر برخوردار تشکیل شود

جمعی از نمایندگان نهادهای دانشجویی علوم پزشکی کرمانشاه خواستار توجه به حقوق دانشجویان و راه‌اندازی صندوق حمایت مالی از دانشجویان کم‌تر برخوردار شدند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ به نقل از معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت (مفدا‏)، نشست فعالان نهادهای دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت و مدیران این حوزه برگزار شد.

در این دیدار جمعی از نمایندگان نهادهای دانشجویی از جمله کانون‌های فرهنگی، انجمن‌های علمی‌دانشجویی، نشریات دانشجویی، شوراهای صنفی، تشکل‌های اسلامی‏ انجمن‌های ورزشی‏، دانشجویان فعال در پایگاه خبری مفدا کرمانشاه در مدت زمان مشخص به بیان مطالبات، نیازها و خواسته‌های صنفی خود پرداختند.

در نظر گرفتن امتیازاتی ویژه فعالان نهادهای دانشجویی به ویژه انجمن‌های علمی‌دانشجویی‏، کمبود شدید منابع مالی مرتبط با انجمن‌های علمی‏ و اختصاص کار دانشجویی به فعالان نهادهای دانشجویی‏، لزوم تسریع در پرداخت جوایز جشنواره‌های کشوری‏ از جمله موضوعات مطرح شده از سوی دانشجویان بود.

همچنین کمبود امکانات فرهنگی نظیر کتابخانه در خوابگاه‌های دانشجویی‏، لزوم تجهیز کانون‌های جهادی و خیریه‏، حمایت از نشریات دانشجویی‏، مشخص شدن سهم هر یک از نهادهای دانشجویی از بودجه فرهنگی دانشگاه‏، لزوم راه‌اندازی اپلیکشن ویژه خانه نشریات دانشجویی از سوی دانشجویان مطرح شد.

از دیگر مباحث مطرح شده از سوی دانشجویان فعالان فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه می‌توان به کمبود فضاهای اختصاصی به نهادهای دانشجویی‏، توجه ویژه به عدم دور زدن کنکور از طریق تبدیل به داخل کردن دانشجویان علوم پزشکی کشور شاغل به تحصیل در خارج کشور اشاره کرد.

همچنین کمبود شدید حقوق دانشجویان اینترن و رزیدنت‏‏، حمایت از دانشجویان فعال در پایگاه خبری مفدا‏،  افزایش وام‌ها دانشجویی، تسریع در روند ساخت خوابگاه بوستان، دانشکده‌های پردیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و لزوم راه‌اندازی از صندوق حمایت مالی از دانشجویان کم‌تر برخوردار از سوی دانشجویان مطرح شد.

در پایان این نشست نمایندگان شورای صنفی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به پاس قدردانی و تلاش‌های مسؤولان دانشگاه و همچنین دکتر لاری معاون وزیر بهداشت نسبت به امور فرهنگی و دانشجویی این دانشگاه، لوح‌های تقدیری به رئیس و معاون دانشگاه و همچنین معاون فرهنگی و دانشجویی وزیر بهداشت اهداء کردند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
زیباترین بازی سال / خداحافظی پرسپولیس با جام حذفی
دانشگاه‌های آمریکا یکپارچه بر علیه رژیم صهیونیستی +فیلم
دفتر بن‌گویر بیانیه داد
لحظه تصادف و واژگونی خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل +فیلم
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
وضعیت وزیر امنیت داخلی اسرائیل وخیم است +جزئیات
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top