تاریخ انتشار: پنجشنبه 1348/10/11 - 03:30
کد خبر: 3871

سبزهایی که فحش می دادند و فرار می کردند

جمع زیادی از دانشجویان ولایی از ساعات اولیه آغاز این مراسم با تجمع در مقابل دانشکده فنی و با سردادن شعارهایی نظیر ، "مرگ بر اسرائیل "، "مرگ بر منافق "، "دانشجو بیدار است، از آمریکا بیزار است "، به سمت مسجد دانشگاه تهران حرکت کرده و آماده اقامه نماز جماعت ظهر و عصر شدند.

به گزارش«خبرنامه داشجویان ایران» ، جمع زیادی از دانشجویان ولایی و تعدادی از حامیان موسوی امروز دوشنبه 16 آذر همزمان با روز دانشجو تجمعاتی را در این دانشگاه برگزار کردند.

از ساعت 11:30 امروز دوشنبه 16 آذر برنامه‌های روز دانشجو در دانشگاه تهران به صورت پرشکوه برگزار شد.

پس از حضور دانشجویان ولایی در مسجد دانشگاه عده‌ای از حامیان موسوی در چهارراه دانشگاه تهران بین مسجد و درب 16 آذر تجمعی را تشکیل داده و شعارهایی را به نفع موسوی سر می‌دادند و در این بین تعداد دیگری از دانشجویان ولایی که عازم مسجد بودند، با عبور از مقابل آنها شعار "موسوی دروغگو تاریخ تولدت کو "، "مرگ بر مزدور ماهواره‌ای " و "مرگ بر منافق " سر دادند.

حامیان موسوی سپس با استفاده از خلأ حضور دانشجویان ولایی که در مسجد دانشگاه در حال اقامه نماز بودند، در مقابل درب دانشکده فنی حاضر شده و شعارهای "موسوی زنده باد، کروبی پاینده باد "، و ... را سر دادند. اما پس از اقامه نماز دانشجویان این افراد در حالی که شعارهای "انگلیس حیا کن، کروبی را رها کن "، "سبز هرز بی‌ریشه، مخالف اندیشه "، "مرگ بر مزدور آمریکایی " به سمت درب دانشکده فنی حرکت کردند و پس از رسیدن مقابل درب دانشکده فنی به علت تعداد زیاد خود توانستند حامیان موسوی را با ایجاد یک نیم‌دایره در محاصره قرار دهند.

شعارهای متقابل دو طرف مانند شعارهای "مرگ بر منافق "، "بازیچه حیا کن بادکنک را رها کن " و ... از سوی دانشجویان ولایی و شعارهای "یا حسین میرحسین "، و شعارهای ضد دولت از سوی حامیان موسوی به مدت 15 دقیقه ادامه داشت تا اینکه دانشجویان ولایی با حرکت به سمت درب دانشکده و روی پله‌ها توانستند حامیان موسوی را کنار زده و آنجا را به محل ادامه برنامه خود تبدیل کنند.

این دانشجویان پس از کنار زدن حامیان موسوی از مقابل درب دانشکده فنی شعارهای "با یا حسین اول دانشگاه را گرفتیم " سرمی‌دادند.

در این میان برخی حامیان موسوی نیز به سمت درگیری و اهانت به دانشجویان ولایی رفتند که با شعارهای "توپ تانک اهانت دیگر اثر ندارد " و ... روبرو شدند.

پس از قدرت‌نمایی و حضور دانشجویان ولایی در مقابل دانشکده فنی، حامیان موسوی که با شعارهای "مرگ بر منافق " و "مزدور آمریکایی از شهدا حیا کن " از مقابل درب دانشکده فنی بدرقه می‌شدند، با خواندن سرودی علیه محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور به سمت سردر دانشگاه حرکت کردند و در راه شعارهایی را علیه نهادهای انقلابی مانند بسیج سر دادند.

در پی این اقدام حامیان موسوی، دانشجویان ولایی نیز که تعداد آنها چندین برابر حامیان موسوی بود، با سردادن شعارهای "خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست "، "موسوی، اسرائیل، پیوندتان مبارک "، "الله اکبر "، "مرگ بر ضد ولایت فقیه "، "آمریکا حیا کن سبز ما را رها کن "، "علمدار ولایت دانشجویان فدایت " و ... به سمت سردر اصلی دانشگاه تهران حرکت کردند.

این دانشجویان ولایی در واکنش به استفاده فراوان حامیان موسوی از نقاب‌های سفید و سبز، شعارهای "نقاب‌دار! دانشجویی یا اشرار " و همچنین در واکنش به هو کردن‌های حامیان موسوی شعار "آزادی اندیشه با هو کردن نمی‌شه " سر می‌دادند.

در این بین درگیری‌های محدودی نیز بین دو طرف رخ می‌داد که دانشجویان ولایی با گوشزد این نکته که حامیان موسوی به دنبال درگیری و سوء استفاده از این موضوع برای به التهاب کشاندن دانشگاه و کشور هستند، از درگیری خودداری می‌کردند.

حامیان موسوی همچنین در واکنش به شعار دانشجویان ولایی، شعار "مرگ بر روسیه " را مطرح می‌کردند.

تعدادی از حامیان موسوی عکس‌هایی از فرد زنده‌ای به نام ترانه موسوی که پیش از این ادعاهای موسوی در مورد به قتل رسیدن وی برای این طیف محرز شده بود، نیز در دست داشتند که روی آن عبارت "شهید ترانه موسوی " نقش بسته بود که همین امر موجب می شد که دانشجویان حاضر در این تجمع با حالت تمسخر به آنان یادآوری کنند که این فرد زنده است.

پس از حضور دو گروه در مقابل درب اصلی دانشگاه تهران، کشمکش پرچم‌هایی که در دست دانشجویان ولایی قرار داشت، با پارچه‌های سبز حامیان موسوی برای دقایقی ادامه داشت تا اینکه یکی از دانشجویان ولایی با بالارفتن از یکی از داربست‌های مقابل درب دانشگاه تهران پرچم ایران را به اهتزاز درآورده و آن را به چرخش درآورد که این اقدام با عکس‌العمل یکی از حامیان موسوی روبرو شد که وی نیز با بالارفتن از این داربست قصد داشت دانشجوی حامل پرچم را پایین بیاندازد اما دعوای حدودا 2 دقیقه‌ای این دو در نهایت با پیروزی دانشجوی حامل پرچم به پایان رسید اما حامیان موسوی در این بین پس از شکست فرد همفکر خود شروع به اهانت و سردادن فحش‌های نظیر حرامزاده به دانشجوی حامل پرچم کردند که با واکنش و تذکر دانشجویان ولایی روبرو شد.

پس از این کشمکش‌ها، دانشجویان ولایی با سردادن شعارهایی نظیر "حزب فقط حزب علی رهبر فقط سیدعلی " و "حزب فقط حزب علی سبز فقط سبز نبی " و همچنین شعار "سبز ما را دزدیدن، دارن باهاش پز می‌دن "، "همت اگر زنده بود، منافقو کشته بود "، "هیهات من‌الذله "، "حسین حسین شعار ماست شهادت افتخار ماست "، "منافق نقابدار، دانشجویی یا اشرار "، "نخست‌وزیر امام برگرد به خط امام " و فریاد "ماشاءالله حزب‌الله " به سمت چهارراه داخل دانشگاه تهران واقع در بین مسجد دانشگاه و درب 16 آذر حرکت کردند.

در این بین حامیان موسوی نیز به سمت درب قدس حرکت کرده و آنجا با نشستن روی زمین شعارهایی علیه دولت و رئیس‌جمهور سر دادند.

حامیان موسوی همچنین با هیاهو و سوت و کف شعارهایی علیه دانشجویان ولایی تجمع کننده سرمی‌دادند و دانشجویان ولایی نیز با حضور در مقابل آنها این افراد را احاطه کرده و حامیان موسوی بین درب قدس دانشگاه تهران و این دانشجویان حبس شدند.

پس از دقایقی سردادن شعارهای دو گروه علیه یکدیگر، حامیان موسوی از جای خود بلند شده و با شعارهای تحریک‌آمیز به سمت دانشجویان حرکت کردند و این دانشجویان با تذکر مجدد این نکته که "حامیان موسوی به دنبال درگیری هستند و ما نباید درگیر شویم " راه را برای آنها باز کردند.

در این بین جمعیتی حدود 4 هزار نفر از دانشجویان ولایی به سمت سردر دانشگاه تهران با سردادن شعارهای همیشگی مرگ بر آمریکا،‌مرگ بر اسرائیل و مرگ بر منافق حرکت کردند.

اما حامیان موسوی که پس از بازشدن راه برای آنها از سوی دانشجویان ولایی توانستند به سمت مسجد دانشگاه تهران حرکت کنند در راه شعارهای بسیار تند و اهانت آمیزی را علیه این دانشجویان سر دادند که برای حفظ حرمت قلم از ذکر آن خودداری می‌شود.

در مقابل؛ دانشجویان ولایی نیز شعارهای "دانشجو بیدار است، از آمریکا بیزار است "، "موسوی، اوباما پیوندتان مبارک " و "موسوی، رجوی پیوندتان مبارک " سر دادند.

در این بین حامیان موسوی با استفاده از خلأ‌ حضور دانشجویان ولایی در مقابل درب دانشکده فنی و از آنجا که این دانشجویان ولایی در سر در اصلی دانشگاه تهران حضور داشتند، توانستند مجددا در مقابل درب دانشکده فنی تجمع کنند.
این حامیان موسوی پس از حضور در مقابل دانشکده فنی مجددا شعارهایی علیه نهادهایی همچون بسیج سردادند.

این افراد همچنین پلاکاردهایی در دست داشتند که بر روی آن عبارت "بنا به اعلام انجمن، اعتراض‌ها تا 3 روز ادامه دارد " در دست داشتند. برخی اعضای انجمن اسلامی نیز برای دقایقی در میان جمعیت دیده می‌شدند که از آن جمله می‌توان به محمدحسین صدرایی دبیر انجمن اسلامی دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران اشاره کرد. این انجمن چندی پیش به دیدار هاشمی رفسنجانی رفته بود.

اما دانشجویان ولایی پس از اطلاع از حضور حامیان موسوی در مقابل دانشکده فنی مجددا به سمت این مکان حرکت کردند تا بار دیگر این محل را از آن خود کنند که در پی آن و پس از حضور گسترده دانشجویان ولایی در مقابل دانشکده فنی، حامیان موسوی بطری‌های آب و همچنین سنگ به سمت آنها پرتاب کردند.

حامیان موسوی روبان سبز بزرگی را نیز بر روی دست‌های خود داشتند که آن را از پنجره طبقه دوم دانشکده فنی آویزان و به یکی از درخت‌های مقابل این دانشکده بسته بودند که این روبان توسط یکی از دانشجویان پاره شد.

حدود 20 دقیقه شعارهای دو طرف علیه یکدیگر جریان داشت تا اینکه دانشجویان ولایی که این بار تعدادشان به حدود 10 هزار نفر می‌رسید مجددا به سمت حامیان موسوی که تعدادشان حدود هزار نفر بود حرکت کرده و در مدت زمانی کمتر از یک دقیقه با فریادهای الله اکبر توانستند بار دیگر این مکان را از آن خود کنند. اما حامیان موسوی که تعدادی از آنها در درون دانشکده حضور داشتند پس از حضور دانشجویان ولایی در مقابل دانشکده شیشه‌های این دانشکده را شکستند تا خرده‌شیشه‌ها بر روی سر دانشجویان حاضر در این محل بریزد که همین امر موجب شد 5 نفر از دانشجویان حاضر در محل به طور سطحی مجروح شوند.

حامیان موسوی که پس از حضور دانشجویان ولایی در مقابل دانشکده فنی دوان دوان به سمت ضلع شمالی دانشگاه حرکت می‌کردند، پس از حضور در مقابل دانشکده داروسازی و با بالارفتن از پله‌های مقابل این دانشکده، شعار بسیار زشت، توهین‌آمیز و تحریک‌کننده‌ای را سر دادند که موجب شد دانشجویان حاضر در مقابل دانشکده فنی به سمت آنها یورش ببرند. هر چند حامیان موسوی با مشاهده حرکت گسترده دانشجویان ولایی به سمت خود، پا به فرار گذاشتند اما لیدرهای دانشجویان ولایی تجمع‌کننده نیز با تکرار این نکته که حامیان موسوی چنین شعارهای زشتی را سر می‌دهند تا درگیری رخ دهد، مجددا دانشجویان را به آرامش فرا خواندند. با این حال چیزی شبیه به تعقیب و گریز از سوی این دو گروه در جریان بود تا اینکه حامیان موسوی با فرار از میان دانشکده پزشکی و دور زدن این محل به سمت دانشکده علوم دانشگاه تهران حرکت کرد.

پس از حضور در مقابل دانشکده علوم حامیان موسوی مجددا به سمت دانشجویان کلوخ و سنگ پرتاب می‌کردند که همچنان بدون واکنش متقابل از سوی دانشجویان ولایی روبرو شد.

دانشجویان ولایی سپس در ساعات عصر با سردادن سرود کجائید ای شهیدان خدایی، به سمت مزار شهدای این دانشگاه حرکت کردند و پس از قرائت فاتحه، خواندن دعای سلامتی امام زمان(عج) و مراسم سینه‌زنی تجمع خود را به پایان رساندند.

حامیان موسوی نیز پیش از پایان تجمع دانشجویان ولایی از مقابل دانشکده علوم دانشگاه تهران متفرق شدند.

اما تعدادی از اعضای انجمن اسلامی دانشکده حقوق دانشگاه تهران سعی داشتند تجمعی را نیز در مقابل این دانشکده برپا کنند که موفق به این کار نشدند.

اینگونه اقدامات اعضای انجمن اسلامی دانشکده‌ها و انجمن اسلامی دانشگاه تهران که چندی پیش با هاشمی رفسنجانی دیدار داشتند، در حالی است که این افراد همواره با وجود موجود بودن عکس‌های حضورشان در تجمعات غیرقانونی، بر مبرا بودن خود از هرگونه اقدام تأکید می‌کنند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
دیدار جمعی از معلمان و فرهنگیان با رهبر انقلاب
بازبینی مصوبه افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت پزشکی شورایعالی انقلاب فرهنگی
پیدا شدن دختر فراری در کلانتری
مالیات در انتظار خانه‌های خالی/ ۵۷۰ هزار واحد خالی در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر شناسایی شده است
مرگ عجیب پسر دانش‌آموز با مشت همکلاسی
جزئیات و نحوه پرداخت ارز به زائران حج تمتع
افزایش ۲ برابری حق‌الزحمه ساعت اضافه تدریس معلمان
زمان عرضه خودروهای وارداتی و خودروهای برقی اعلام شد +جزئیات
حسن روحانی دلایل ردصلاحیتش را اعلام کرد
خفّتی که MI۵ و MI۶ کشیدند و سیاه‌بازی‌ای که گردن BBC افتاد!
۱۱ بازیکن نکونام برای فتح تبریز
ستاره سپاهان برای انتقام به آزادی می‌آید
ویژگی جدیدی که به ChatGPT اضافه شد
سخت‌ترین هفته مدعیان/ پرسپولیس می‌شکند یا استقلال؟
شوخی رئیسی با محافظان خود +فیلم
انتقاد زاکانی از شهرداران گذشته تهران +فیلم
مقاومت دانشجویان آمریکایی ثمر داد
بازنشر خاطره‌گویی پربازدید حسن روحانی +فیلم
توئیت توهین آمیز عضو شورای شهر تهران +عکس
۵ راه حل خانگی درمان مسمومیت
ردپای مرد طلبکار در آدم‌ربایی میلیاردی
آموزش و مهارت‌آموزی به ۲۰۰ هزار دانش‌آموز کشور
واریز ۳ مطالبه مالی معلمان تا پایان اردیبهشت
اعلام جزئیات ترمیم معدل داوطلبان کنکور
آزمون مجدد برای این کنکوری‌ها برگزار می‌شود
دانشجویان معترض ساختمان دانشگاه کلمبیا را تسخیر کردند
تجمع دانشگاهیان شریف در حمایت از خیزش دانشجویان در جهان
ایجاد مراکز مشاوره فعال برای حل مشکلات دانشجویان
حمایت نمایندگان از دانشگاهیان آمریکایی و اروپایی حامی غزه
دانش آموختگان ما وعده صادق را رقم زدند
معرفی ۲۵۰ موقعیت شغلی در نمایشگاه کار دانشگاه صنعتی امیرکبیر
مخبر خواستار اجرای سریع سند تحول بنیادین آموزش و پرورش شد
تصویب راه‌اندازی کانون نهج‌ البلاغه در دانشگاه‌ها
جذب ۷۲ هزار معلم از طریق آزمون‌های استخدامی
فراهم شدن امکان تغییر محل آزمون دانشجویان پیام نور
مهلت انتخاب رشته دکتری برای بار سوم تمدید شد
اعتراضات دانشجویی در آمریکا می‌تواند به «مردم عادی» هم منتقل شود
لزوم هدایت درست انتخاب رشته دانش آموزان در دانشگاه‌
پذیرش دانشجوی دکتری تخصصی در دانشگاه جامع انقلاب اسلامی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top