تاریخ انتشار: چهارشنبه 1399/12/13 - 08:37
کد خبر: 387684

مدیرکل امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی:

لزوم بررسی عوامل توجه کمتر به نقش تاثیرگذار زنان در جامعه

دومین نشست ازسلسله نشست‌های اداره کل امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی در راستای توانمندسازی و فعال‌سازی ظرفیت عظیم بانوان دغدغه‌مند کشور در حل مسائل فرهنگی و اجتماعی کشور آغاز شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر؛ اداره کل امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی در راستای مشارکت بانوان انقلابی در زمینه حل مسئله‌های بزرگ فرهنگی اجتماعی کشور سلسله نشست‌هایی در سراسر کشور برگزار کرد و با استفاده از ظرفیت مردمی و بانوانی که در فراخوان مشارکت با سازمان تبلیغات اسلامی اعلام تمایل جهت همکاری کرده‌اند، زمینه پیشبرد اهداف و عرصه‌های این فراخوان را فراهم آورد. در این گردهمایی بانوان فعال و دغدغه‌مند از استان‌های البرز، قم، قزوین، زنجان و تهران حضور دارند.

این گردهمایی مبتنی بر فعالیت‌های جمعی و کارگاه‌های آموزشی با موضوع شناخت الگوهای مشارکت جمعی در حل مسائل بزرگ، آشنایی با روش‌ها و مهارت‌های مهندسی فرهنگی و تمرین کارگاهی حل مسئله‌های فرهنگی است. در ادامه این نشست‌ها ستادهای استانی نهضت پیشرفت در سراسر کشور شکل خواهد گرفت.

عوامل توجه کمتر به نقش تأثیرگذار زنان در جامعه باید بررسی شود

عاطفه سعیدی نژاد مدیرکل امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی در افتتاحیه این گردهمایی بیان کرد: مسئله و موضوعی که در طرح نهضت پیشرفت زنان موردتوجه قرارمی‌گیرد شناسایی مسئله‌های اصلی کشور و تشخیص اولویت آن مسئله در جامعه است؛ مسئله‌ای که باعث انفعال زن مذهبی در درجه اول و انفعال زن ایرانی در درجه دوم شده است.

وی ادامه داد: ما باید کانون این تفرق را جویا شویم که چه عواملی باعث شده زن به‌عنوان عامل مهم و اثرگذار در جامعه کمتر موردتوجه قرار گیرد و چرا در مسائل مهم کشوری از نظرات آن‌ها استفاده کمتری می‌شود، اگر انفعال عامه زن ایرانی و همچنین زنان مذهبی حل شود، بسیاری از مشکلات جامعه حل خواهد شد.

مدیرکل امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی در ادامه مطرح کرد: یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که باید موردتوجه فعالان فرهنگی قرار گیرد موضوع و مبحث طراحی با توجه به ملزومات است. با نگاه ساده نمی‌توان مسائل و اتفاقات فرهنگی را طراحی کرد و نباید برای انجام این موارد در انتظار معجزه باشیم و باید دانست رقم زدن و به سرانجام رساندن این‌گونه رسالت‌ها نیاز به مهندسی فرهنگی و گفتمان مؤثر دارد.

سعیدی نژاد در پایان خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین ابعاد به‌منظور دستیابی مؤثر به نتیجه نهضت پیشرفت اسلامی زنان، شکل‌گیری جریان حلقه‌های میانی است که رهبر معظم انقلاب در خرداد ۹۸ در جمع دانشجویان به آن تأکید داشتند. حلقه‌های میانی به‌منظور هم‌افزایی و هدایت نهادهای مردمی، تشکل‌ها و گروه‌هایی است که دست برآتش دارند طرح‌ریزی‌شده است. شکل‌دهی این حرکت و حمایت و هدایت آن به عهده دستگاه‌هایی چون سازمان تبلیغات اسلامی است که می‌تواند به‌عنوان واسطه، منجر به انفعال زدایی در آحاد مردم مخصوصاً زنان کشور شود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
ترافیک سنگین در جاده چالوس
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد
اعمال محدودیت های ترافیکی راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه
مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟
ارتباطات استان سیستان و بلوچستان پایدار است
هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است
به بهانه اختلال در کار؛ گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد
پلمب ۱۰ مؤسسه پایان نامه فروشی در روزهای آینده
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top