تاریخ انتشار: چهارشنبه 1399/12/13 - 17:56
کد خبر: 387758

۷ هزار کانون فرهنگی در دانشگاه‌های کشور فعالیت می‌کنند

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با بیان اینکه کانون های فرهنگی دانشگاه ها به عنوان دارایی نظام آموزش عالی است، گفت: امروز ۷ هزار کانون فرهنگی در دانشگاه های کشور فعالیت می کنند که نگاه انتقادی آنها باعث پیشرفت علمی می شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ غلامرضا غفاری معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در دوازدهمین نشست سالانه دبیران شورای هماهنگی کانون های فرهنگی دانشگاه های کشور که امروز در سالن ۱۷ شهریور دانشگاه خوارزمی برگزار شد،گفت: جلسات کانون های فرهنگی ارتباط و حس تعامل را بین دانشجویان و دانشگاه ها افزایش می دهد همه ما می دانیم که در عصری قرار داریم که بر مبنای حضوری که از خود نشان می دهند کسب هویت می کنند؛ اگر تعاملی در دانشگاه ها وجود دارد به واسطه کانون های فرهنگی دانشگاهی است.

وی افزود: فعالیت های کانون ها مبتنی بر خرد، دانش و احساس مسؤولیت و تعهد است که به تعامل جمعی کمک می کند اگر دانشگاه را به عنوان نهاد اثرگذار تعریف می کنیم به خاطر اثر در رفتار افراد جامعه است. این کانون ها با توجه به تنوعی که در قالب نگاه های مختلف دارند در فضای دانشگاه در حال نمود است و اگر بخواهیم از بیرون نگاه کنیم شاهد فعالیت‌ها و کنش گری هستیم که آرمان های جمهوری اسلامی بیان می شود.

غفاری تصریح کرد: آنچه به عنوان نگاه ذهنی در کانون ها بیان می شود جامعه را از بی تفاوتی و بی خبری خارج می کند و نهاد دانشگاه را زنده نگه داشته و جان تازه می بخشد. اگر امروز از ظرفیت های دانشگاه‌ها صحبت می شود مربوط به فعالیت های کانون های دانشگاهی است.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم اضافه کرد: دانشگاه برمبنای خرد اندیشه و مطالبه دانشجویان شکل می گیرد و تبدیل به خرد جمعی شده که حاصل آن نگاه انتقادی است که برای دانشگاه حاصل می شود. امروز پیشرفت یک جامعه بستگی به وسعت نظر است که می توان به توانایی ارتباط برقرار کردن و گفتن و شنیدن دانست که از اهمیت زیادی برخوردار است که نتیجه یک خرد جمعی در کانون های فرهنگی است.

وی ادامه داد: وقتی کوشش داوطلبانه و از روی اراده است بدون شک نتایج خوبی حاصل می شود امروز نزدیک به ۷ هزار کانون در دانشگاه های کشور فعالیت دارند و این مجموعه را به عنوان یک دارایی می دانیم و امیدواریم شاهد پیشرفت و گسترش فعالیت های فرهنگی باشیم چرا که کارکرد کانون های فرهنگی در جامعه هم تاثیر گذار است.با توجه به فضای جدیدی که در آموزش آنلاین با آن مواجه هستیم همه کانون ها فعالیت خود را همچون گذشته حفظ کنند. در این مراسم از پوستر جشنواره رویش رونمایی شد.

عزیزاله حبیبی رئیس دانشگاه خوارزمی نیز در این مراسم،گفت: در دوران قرن ۲۱ که در واقع گذران عمر می کنیم سیر تحولات بسیار پر شتاب است زیرا فناوری های نو، سبک زندگی را تغییر داده است انسان به واسطه نوع خلقت دارای بعد روحی بوده که این مسائل نیاز به تغذیه دارد که وظیفه دانشگاه ها و کانون های فرهنگی است.

وی افزود: پاسخگویی به بخشی از نیاز های مردم و کشور از فعالیت های دانشجویان و اساتید دانشگاهی است زیرا کار فکری و فرهنگی یک جهاد اکبر است چرا که ما در روزمره زندگی باید خود را به مبارزه با شرایط مختلف آماده کنیم.امروز در دوازدهمین نشست کانون های فرهنگی دانشگاه ها باید بگویم بخش مهمی از تربیت افراد به مقوله فرهنگ مربوط است.

حبیبی تصریح کرد: امیدواریم با برنامه ریزی بتوانیم فعالیت های فرهنگی مناسبی را برای دانشجویان و قشر دانشگاهی انجام دهیم زیرا در سال جدید برنامه های فرهنگی را با توان و قدرت بیشتر در قالب سیاست های نظام آموزش عالی پیش خواهیم برد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
VAR را از چین می‌آوریم
صلاحیت خریداران استقلال و پرسپولیس تأیید شد
واکنش هیئت مدیره تراکتور به حمله هواداران به خودروی سرخپوشان
سامانه های پدافندی ایران در اصفهان در اثر حمله اسرائیل آسیب دید؟
انتخاب رشته دوره دکتری سال ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد آغاز شد
تایید صلاحیت خریداران استقلال و پرسپولیس
بورس سبز ماند/ افزایش ۷۷ هزار و ۶۴۳ واحدی شاخص کل
کمک نظامی چین به روسیه + جزئیات
مدافع استقلال به تراکتور می‌رسد
جزئیات جدید از افزایش حقوق بازنشستگان
دستگیری شهردار و عضو شورای یک شهر + جزئیات
جریمه سنگین ۴سلبریتی زن در عربستان
روشی دائمی برای خلاصی از ورود حشرات
علائم ایمنی چقدر ضروری است؟
خرید عسل؛ فرق تقلبی و اصلی را به سرعت متوجه شوید!
آیا رای دادگاه تجدید نظر قابل اعتراض است؟ شکستن رای در تجدید نظر امکان دارد؟
آیت‌الله خامنه‌ای: سعدی یکی از پایه‌های بنای استوار ادب پارسی است
اردن: نتانیاهو تنها کسی است که از تنش‌ها در منطقه سود می‌برد
با این وضعیت استقلال قید قهرمانی را بزند
خضریان: نباید فرصت میدان‌داری به افراد لابی‌باز در مجلس دوازدهم داده شود
شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل: ایرانی‌ها، ما را مسخره‌ می‌کنند
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top