تاریخ انتشار: پنجشنبه 1399/12/14 - 14:48
کد خبر: 387844

تجمیع دانشگاه خواجه نصیر به کجا رسید؟

رییس دانشگاه صنعتی خواجه نصیر الدین طوسی گفت: تجمیع مراکز این دانشگاه به صورت مرحله‌ای انجام می شود و اولویت، دانشکده‌های فرسوده دارای مشکلات عمرانی هستند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایرنا، دانشکده‌های دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی در پنج نقطه در سطح شهر تهران پراکنده‌اند. پراکندگی دانشکده های دانشگاه خواجه نصیر چند سالی است که به موضوع مهمی برای دانشجویان تبدیل شده و هر بار اقدام به در بسته خورده است. به گفته دانشجویان،‌ این موضوع مشکلاتی از قبیل هدررفت بودجه و کاهش سطح علمی را به همراه داشته است.

تجمیع دانشگاه خواجه نصیر به کجا رسید؟

پراکندگی مراکز دانشگاه موجب چند برابر شدن هزینه های آن و ایجاد شرایط سخت رفت و آمد برای دانشجویان شده است.

موضوع تجمیع مراکز دانشگاه تقریبا از سال ۹۴ کلید خورد، اما پس از  گذشت چند سال هنوز اقدام موثری صورت نگرفته است.

علی خاکی صدیق رییس پیشین دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی سال ۹۷ در این خصوص گفت: طی مذاکراتی که انجام شده، احتمالاً موضوع تجمیع این دانشگاه در یکی از زمین‌های وزارت دفاع پیگیری خواهد شد.

وی ادامه داد: با وزارت دفاع مذاکراتی انجام شده و قرار است در یکی از زمین‌های این وزارتخانه موضوع پروژه تجمیع دانشگاه آغاز شود. وزارت دفاع آمادگی خود را برای واگذاری این زمین اعلام کرده و فرآیندهای اداری در حال انجام است.

خاکی صدیق خاطرنشان کرد: کل پروژه تجمیع دانشگاه خواجه نصیر نیازمند ۸۰۰ تا ۹۰۰ میلیارد تومان بودجه است که طبق بررسی های صورت گرفته بر اساس منابع و املاکی که دانشگاه به صورت پراکنده در نقاط مختلف شهر دارد می توان این میزان بودجه را پوشش داد، اما برای ابتدای راه نیازمند کمک مالی است تا از طریق فروش ساختمان های این دانشگاه هزینه تجمیع  تامین شود.

در حال حاضر هنوز از تجمیع دانشگاه خبری نیست و دانشکده های دانشگاه صنعتی خواجه نصیر طوسی همچون جزایری دور افتاده هستند که ایجاد ارتباط و مدیریت بین آنها بسیار دشوار است.

خاکی صدیق مرداد ماه ۹۸ جای خود را به فرهاد یکه یزدان دوست داد تا مسئولیت جدید خود را در سمت معاونت آموزشی وزارت علوم دنبال کند.

رییس سابق دانشگاه خواجه نصیر در جلسه معارفه فرهاد یکه یزدان دوست رییس فعلی این دانشگاه تاکید کرد: تصمیم برای اجرای پروژه تجمیع دانشگاه با مسوولان و سرپرست دانشگاه است، اما اکیداً توصیه می کنم برای پیشرفت این دانشگاه این پروژه اجرایی شود.

یزدان دوست در خصوص موضوع تجمیع این دانشگاه در سال های گذشته گفته بود: قرار بود دانشگاه خواجه نصیر در ساختمان سوهانک کمیته امداد امام (ره) تجمیع شود که به دلیل اینکه در آخرین لحظات بودجه مورد نیاز برای پرداخت اولیه تامین نشد، این ساختمان را دانشگاه آزاد گرفت و امید است این دانشگاه در فعالیت های خود موفق باشد.

وی افزود: لغو موضوع تجمیع در ساختمان سوهانک، تجربه تلخی بود. دانشگاه دو سال بر روی پروژه کار کرده بود، اما در دقیقه ۹۰ حمایت لازم از دانشگاه برای تامین بودجه اولیه نشد.

رییس دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا در خصوص پروژه تجمیع مراکز دانشگاه خواجه نصیر گفت: یک پارچه سازی فضای دانشگاه، همچنان در حال پیگیری است، ولی هنوز مکان مشخصی در نظر گرفته نشده است.

رییس دانشگاه خواجه نصیر ادامه داد: در حال حاضر به دلیل مشکلات بودجه ای تصمیم گرفته شده طرح تجمیع مراکز دانشگاه به صورت مرحله ای انجام شود.

وی با بیان اینکه تلاش برای جابجایی دانشکده علوم با توجه به امکانات موجود دانشگاه انجام می شود، تصریح کرد: در ابتدا مقرر شد دانشکده علوم جا به جا شود؛ زیرا ساختمان دانشکده های علوم بسیار فرسوده است. بنابراین تجمیع آنها با سرعت بیشتری به صورت مرحله ای انجام می شود.

رییس دانشگاه خواجه نصیر توضیح داد: تمام گزینه ها برای ما روی میز است و قابل پیگیری، اما اقدامات به صورت مرحله ای انجام می شود.

یزدان دوست تصریح کرد: به احتمال زیاد تا پایان سال ۹۹ یا اوایل ۱۴۰۰ دانشکده علوم به ساختمان جدید منتقل می شود. سپس ادامه پروژه تجمیع به صورت تدریجی انجام خواهد شد.

رییس دانشگاه خواجه نصیر ادامه داد: دانشکده برق واقع در پل سیدخندان نیز به دلیل ساخت ساختمان طویلی در کنار آن با مشکلاتی رو به رو است، اما مشکلات عمرانی ندارد و در اولویت های بعدی است. در حال حاضر سعی شده دانشکده هایی که بسیار فرسوده اند، منتقل شوند.

یزدان دوست عنوان کرد: دانشگاه خواجه نصیر حدود ۱۵ سال است بودجه ای برای پروژه های عمرانی دریافت نکرده است و به احتمال زیاد بودجه لازم برای پروژه تجمیع و انتقال دانشکده ها اختصاص پیدا می کند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اینفوگرافیک/آمار داوطلبان نوبت اول کنکور سراسری ۱۴۰۳
هفدهمین آزمون پذیرش دانشجوی پزشکی از لیسانس تیرماه برگزار می شود
با تخلفات کنکوری و مجازات های آن آشنا شوید +فیلم
پذیرش دانشجوی دکتری به شیوه استادمحور برای اولین بار کلید خورد
جزییات حادثه حریق در انبار دارویی بیمارستان امام حسین (ع) تهران
آخرین تصمیمات درباره افزایش تعطیلات آخر هفته
نبرد بزرگ دو کشتی‌گیر ایرانی با هم در خارج از کشور
خبر خوش آسیایی برای هواداران پرسپولیس
افشاگری خبرنگار بی‌بی‌سی درباره اسرائیل +فیلم
سقف برداشت از حساب‌های بانکی کاهش یافت؟
کارگران به دیدار رهبرانقلاب می‌روند ‌
هشدار جدی امیرعبداللهیان به اتحادیه اروپا
سردار رادان:‌ برخورد با کشف حجاب با قوت ادامه دارد
صادرات گاز به پاکستان از سرگرفته می شود؟
درگیری لفظی تحلیلگران اینترنشنال در آنتن زنده +فیلم
آتش‌سوزی در بیمارستان امام حسین تهران
شکایت فرماندهی فراجا از کاپیتان استقلال
حضور سید ابراهیم رئیسی در دانشگاه جی سی لاهور +فیلم
آیین معارفه رئیس دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در ستاد وزارت بهداشت +عکس
سروده رهبر انقلاب در آستانه عملیات وعده صادق +عکس
فاتحه خوانی رئیسی بر مزار اقبال لاهوری +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top