تاریخ انتشار: یکشنبه 1399/12/17 - 14:06
کد خبر: 388151

رئیس دانشگاه امیرکبیر:

تا سال ۱۴۰۴ جزو ۱۰۰ دانشگاه برتر می‌شویم

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: بنا داریم ارتقای دانشگاه را تا سال 1404 داشته باشیم و بتوانیم جزو 100 دانشگاه برتر شویم و همچنین به سمت دانشگاه نسل سوم برویم که سه محور نوآوری، کارآفرینی و افزایش قراردادهای صنعتی و مهارت افزایی را برایش در نظر گرفته‌ایم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، سید احمد معتمدی رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس درباره مأموریت‌‌های دانشگاه‌های تراز اول کشور، اظهار داشت: آنچه در سیاست‌های کلی نظام آمده و مقام معظم رهبری هم خیلی تأکید داشتند و شورای عالی انقلاب فرهنگی هم بر همان اساس عمل می‌کند دو سیاست مهم وجود دارد که یکی از آنها ارتقای علمی در سطح جهان است.

تا سال 1404 جزو 100 دانشگاه برتر می‌شویم

وی افزود: این موضوع عمدتاً مربوط به تعداد مقالات نسبت به استاد، کیفیت مقالات از نظر اینکه به چه میزان ارجاع داده شده و در دنیا از آن استفاده می‌شود و همچنین بحث‌هایی مانند ارتباطات بین‌الملل است.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر اضافه کرد: دانشگاه صنعتی امیرکبیر از نظر ارجاعات جزو هفدهمین دانشگاه در رتبه‌بندی کیو اس هست که نشان‌ دهنده کیفیت بالای دانشگاه است؛ همچنین این دانشگاه حدود 4 مقاله به ازای هر استاد دارد که می‌توان گفت شاخص بسیار بالایی است.

معتمدی یادآور شد: معروفیت و ارتباطات بین‌المللی باعث شده که رتبه‌های ما جزو ۱۰۰ دانشگاه اول قرار نگیرد؛ یعنی یکی از ایرادات‌ دانشگاه‌هایمان این است که دانشجو و استاد خارجی در کشور کم داریم و این امر سبب شده امتیازات بین‌الملل‌‌‌مان پایین بیاید.

وی افزود: رویکرد مهم دیگری هم که مقام معظم رهبری در فرمایشاتشان خصوصاً در سال‌‌های اخیر بیشتر به آن اشاره می‌کنند این است که تحقیقاتی که در کشور انجام می‌شود باید در جهت رفع نیازهای کشور باشد و به نوعی به درد اقتصاد کشور بخورد و کاربرد داشته باشد؛ رویکرد شورای عالی انقلاب فرهنگی این است که بحث‌ پارک‌های علمی، شرکت‌‌های دانش‌بنیان و مراکز رشد در همین چارچوب بگنجد یا قراردادهای صنعتی و مهارت‌افزایی افزایش یابد.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: بنا داریم ارتقای دانشگاه را تا سال ۱۴۰۴ داشته باشیم و بتوانیم جزو ۱۰۰ دانشگاه برتر شویم و همچنین  به سمت دانشگاه نسل سوم برویم که سه محور نوآوری، کارآفرینی و افزایش قراردادهای صنعتی و مهارت افزایی را برایش در نظر گرفته‌ایم که هر یک از فارغ‌التحصیلان دانشگاه بتوانند یک مهارت عمده داشته باشند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
جهان ۲۴۶ میلیارد دلار زیان، فقط به خاطر لجبازی های اردوغان
ایران از همیشه در منطقه قوی تر است
زمین‌لرزه شدیدی جنوب ژاپن را لرزاند
پیام شبانه سردار قاآنی به اسماعیل هنیه
انتقاد افسران صهیونیست از ناتوانی نیروی هوایی در مقابله با حملات پهپادی حزب‌الله
وزیر امور خارجه ایران عازم نیویورک شد
زمان حمله اسرائیل به ایران فاش شد
وزیر امور خارجه ایران عازم نیویورک شد
قوانین کپی رایت اینستاگرام: سفری در دنیای مالکیت معنوی
دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه تهران تمام الکترونیک برگزار می‌شود
بلیچینگ چیست و چگونه انجام می‌شود؟
قطار ملی ساخت ایران بزودی وارد خطوط مترو می‌شود
سیل بهاری چقدر خسارت داشته است؟
دعوت از وزاری چند کشور برای حضور در نمایشگاه کتاب
۷ پیشنهاد خرید کادو برای دانشجوی حقوق از وکیل استور
مسعود نجابتی تندیس طلای چهره هنر انقلاب را به مردم غزه تقدیم کرد
افزایش ۲۰ درصدی در حقوق فروردین ماه بازنشستگان کشوری اعمال شد
۴ نکته مهم همکاری نکردن کودک برای از پوشک گرفتن + راه‌حل‌های آن!
ارسال ۷۰۰بسته مواد غذایی به مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان
بانوی نماینده مجلس پاکستان: ایران تنها کشور پیشرو در حمایت از مردم غزه است
انتخاب مسعود نجابتی به‌عنوان چهره سال هنر انقلاب اسلامی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top