تاریخ انتشار: پنجشنبه 1399/12/21 - 11:19
کد خبر: 388592

راه اندازی دوره «پسا دکتری فناوری» در دانشگاه‌ها

رحیمی ادامه داد: مهمترین مأموریت صندوق حمایت از توسعه علمی کشور، حمایت از پایان نامه‌ها و رساله‌های دانشجویی در سطح کشور است که همه نهادهای علمی کشور که در زیر مجموعه وزارت علوم، وزرات بهداشت و دانشگاه آزاد قرار دارد را شامل می‌شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، غلامحسین رحیمی در حاشیه دویستمین جلسه کمیسیون دائمی شورای عالی عتف در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در این جلسه یکی از موضوعاتی که مطرح شد، در خصوص تأسیس صندوق حمایت از توسعه علمی کشور بود که قبلاً در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده و در حال حاضر در مرحله پیگیری برای تأسیس است.

دبیر کل شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری افزود: با توجه به ارتباطی که فعالیت‌های این صندوق با وظایف قانونی شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری دارد، مقرر شده است که شورای عتف از تشکیل این صندوق حمایت کند و اگر پیگیری خاصی لازم است نیز از طریق دبیرخانه شورا انجام شود.

رحیمی ادامه داد: مهمترین مأموریت صندوق حمایت از توسعه علمی کشور، حمایت از پایان نامه‌ها و رساله‌های دانشجویی در سطح کشور است که همه نهادهای علمی کشور که در زیر مجموعه وزارت علوم، وزرات بهداشت و دانشگاه آزاد قرار دارد را شامل می‌شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: رساله‌ها و پایان‌نامه‌هایی که تقاضامحور بوده و در راستای پاسخگویی به نیازهای کشور باشند، مشمول حمایت‌های این صندوق خواهند شد.

دبیر کل شورای عالی عتف دومین موضوع مطروحه در این جلسه را ارائه گزارشی از همکاری وزارت نفت با دانشگاه‌ها عنوان کرد و گفت: وزارت نفت در این جلسه گزارش مفصلی در خصوص پیوند زدن نیازهای این وزارتخانه با توانمندی‌های نهادهای علمی مطرح کرد. وزارت نفت قراردادهایی را با دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها منعقد کرده است و ۱۴ میدان نفتی برای انجام پژوهش در اختیار دانشگاه‌ها قرار گرفته است.

رحیمی با اشاره به راه اندازی دوره پسا دکتری فناوری برای اولین بار در کشور در دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها گفت: در این جلسه همچنین پیشنهاد شد، با همکاری دستگاه‌ها و حمایت مالی آنها، دوره‌های پسا دکتری فناوری در دانشگاه‌ها و پژوهشگاه با موضوعات نیازمندی‌های دستگاه‌ها راه‌اندازی شود تا از توانمندی‌های دانشگاه‌ها در راستای پاسخگویی به نیازهای کشور بهره‌برداری شود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تجاوزات دشمن صهیونیستی به جنوب لبنان مقاومت را نمی‌ترساند/ دوران دفاع مقدس بزرگ‌ترین پشتوانه جبهه مقاومت در مصاف با دشمنان است
همچنان دفاع مقدس
غرب از رقابت در حوزه انرژی می‌ترسد
سرهنگ رحیمی فرمانده انتظامی لاهیجان شد
اعلام ترکیب تیم ملی فوتسال ایران مقابل مراکش
واکنش رسمی وزارت امور خارجه به ادعای تهدید مقامات سابق آمریکا توسط ایران
آخرین خبر از ناپدید شدن دختر وزنه‌بردار ایران در اسپانیا
طرح «من شهردارم» به مدارس می‌رود
دستگیری عاملان قتل یک زن در شب عروسی
رسانه‌ صهیونیستی: حزب‌الله «تله مرگ» برای اسرائیل آماده کرده است
اجرای موفق مانورهای مداری ماهواره چمران ۱
فوری| جواد نکونام استعفا داد
گوگل و مایکروسافت به جان هم افتادند
محسن رضایی: اسرائیل اصلا جرات حمله به ایران را ندارد
اعلام شماره حساب‌های هلال‌احمر برای کمک به غزه، لبنان و یمن
روابط ایران با بانک سرمایه‌گذاری زیر ساخت آسیا تقویت می‌شود
قرارداد ۸۰ میلیاردی مجیدی
صرف سالانه ۱۵ میلیارد دلار واردات محصولات کشاورزی
۳۴۰ نظامی اوکراینی دیگر در یک روز کشته شدند
ساخت۳ بزرگراه در انتهای یادگار، بروجردی و شوشتری
تخفیف در برج میلاد در هفته گردشگری
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top