تاریخ انتشار: دوشنبه 1399/12/25 - 11:21
کد خبر: 388989

ارتقاء جایگاه مقالات علمی و پژوهشی دانشگاه آزاد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی از ارتقاء جایگاه مقالات علمی و پژوهشی با اجرای طرح افزایش حق جذب سرآمدان علمی خبر داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ محمدمهدی طهرانچی در ادامه سفر به استان اصفهان، در نوزدهمین جلسه هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان حضور یافت.

طهرانچی در این جلسه با بیان اینکه افزایش حق جذب سرآمدان علمی یکی از مصوبات هیأت امنای مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی است، گفت: این امر منجر به بهبود و ارتقای جایگاه مقالات علمی و پژوهشی با کیفیت خواهد شد. حق جذب سرآمدان علمی در حوزه علوم و مهندسی در مقالات و ثبت اختراعات و در حوزه علوم انسانی مربوط به نظریه پردازی است.

عضو هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: ایجاد طرح هیأت علمی (الف) و (ب) از دیگر برنامه‌های اجرا شده در دانشگاه آزاد اسلامی است که در این طرح، حق مرتبه علمی اعضای هیأت علمی تمام وقت ۵۵ درصد و حق جذب آنان تا ۱۵۰ درصد افزایش داشته است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: رسیدگی به معیشت و حقوق و مزایای کارمندان دانشگاه، جزو اولویت‌های دانشگاه است. از سال گذشته تاکنون حقوق کارمندان حداقل ۵۰ درصد افزایش داشته و این افزایش ادامه خواهد داشت.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن اشاره به اینکه در حال حاضر ۸۵ درصد آموزش عالی شهریه پرداز هستند و نظام قیمت گذاری شهریه دانشجویان نیز در اختیار دولت است، تأکید کرد: دولت افزایش نرخ شهریه را مدیریت و تعیین می‌کند و این در حالی است که دولت با توسعه دانشگاه‌های شهریه پرداز، روند قیمت گذاری شهریه را انجام می‌دهد و صرفاً در بخش خصوصی افزایش حقوق ۲۰ درصدی و در بخش دولتی افزایش ۱۰۰ درصدی را برنامه ریزی کرده است.

وی اظهار داشت: توجه به وضعیت معیشت کارکنان و استادان دانشگاه آزاد اسلامی که ۴۲ درصد آموزش عالی کشور را در بر می‌گیرند و حقوق آنان از محل منابع دولتی تأمین نمی‌شود، بسیار حائز اهمیت بوده و لذا اهتمام مجلس شورای اسلامی در این خصوص بسیار ضروری است.

طهرانچی ادامه داد: ایجاد صندوق پژوهش دانشگاه با انعقاد تفاهم نامه همکاری با صندوق نوآوری و شکوفایی و یک بانک برای اختصاص ۵ هزار میلیارد ریال وام چهار درصد به شرکت‌های دانش بنیان از دیگر اقدامات دانشگاه آزاد اسلامی است.

وی گفت: در سال جاری سامانه سپاری در دستور کار قرار گرفت و علیرغم مشکلات مرتفع شده که در واحدهای دانشگاهی به دلیل پراکندگی داده‌ها به وجود آمد، توانمندی دانشگاه در ارتقای کیفیت تحصیل در کشور انجام شد.

طهرانچی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی در عرصه جذب دانشجویان غیرایرانی و توسعه فعالیت‌های بین المللی، برنامه ریزی منسجمی داشته است، تصریح کرد: دانشجویانی از کشورهای عراق، آذربایجان، ترکیه و افغانستان در دانشگاه آزاد اسلامی جذب شده اند و در حال ادامه تحصیل هستند، به نحوی که تعداد دانشجویان غیرایرانی از ۹ هزار نفر در دو سال گذشته به ۲۰ هزار دانشجو افزایش یافت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان) به دلیل موقعیت خاص کشور عراق، به عنوان هماهنگ کننده دانشجویان عراقی تعیین شد و اقدامات و فعالیت‌های بسیار خوبی در این واحد دانشگاهی در این زمینه انجام شده است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تفاوت چاپ مش و چاپ استیکر در چیست؟
بعد از ژل لب چکار کنیم؟/ تا نخوانده اید تزریق ژل لب انجام ندهید!
ایران برای ایجاد یک پایگاه دائمی در دریای سرخ تلاش می‌کند
چرا مشارکت در دور دوم انتخابات مهم است؟
تحویل مشعل المپیک به فرانسه
جزئیات مشوق‌های مهارت آموزی برای سربازان
زمان تبلیغات داوطلبان مرحله دوم انتخابات
فقط این افراد می‌توانند در دور دوم انتخابات مجلس رأی دهند + جزئیات
کدام ورزشکاران و مربیان در ایران مسلمان شدند؟ +جزئیات
دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه‌ها از امروز آغاز شد
حمایت اساتید دانشگاه در آمریکا از دانشجویان حامی فلسطین
کدام دانشگاه‌های آمریکا صحنه اعتراضات دانشجویی حمایت از غزه است؟
۴ هزار و ۱۹۳ نفر از دانشجویان متاهل وام تحصیلی دریافت کردند
تجمع دانشگاهیان دانشگاه تهران درحمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
محرومیت از تحصیل در انتظار داوطلبان متخلف
دانشگاه‌های آمریکا بوی فلسطین گرفت +عکس
قول عجیب شهید سیدمهدی جلادتی +فیلم
ابهام در اعزام الناز رکابی به مسابقات گزینشی المپیک
زلفی‌گل: کنکور امسال در کمال صحت و امنیت برگزار شد
خبر جدید وزیر صمت درباره واردات خودرو
فرآیند برنامه ریزی طرح محور در چشم انداز امید بخش آموزش و پرورش
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top