تاریخ انتشار: سه شنبه 1400/01/03 - 12:17
کد خبر: 389763

تقاضای تاسیس خوابگاه جدید در دانشگاه صنعتی نوشیروانی

معاون دانشجویی دانشگاه صنعتی نوشیروانی گفت: رتبه و رنک دانشگاه صنعتی نوشیروانی در چند سال اخیر یک شده و افراد غیر بومی زیادی برای ادامه تحصیل این دانشگاه را انتخاب می‌کنند و در دو سال اخیر تقاضا برای خوابگاه بیش از پیش شده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از خبرگزاری دانشجو؛ سیدمحمود ربیعی، معاون دانشجویی دانشگاه صنعتی نوشیروانی در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو گفت: دانشگاه صنعتی نوشیروانی دارای چند بلوک برای اسکان دختران و پسران است. مجتمع خوابگاهی امینیان دارای ۳ خوابگاه پسرانه با ظرفیت پذیرش ۸۵۰ دانشجو است که شامل دانشجویان تحصیلات تکمیلی هم می‌شود.

ربیعی ادامه داد: خوابگاه دخترانه کوثر ویژه تحصیلات تکمیلی از دیگر خوابگاه‌های دانشگاه با ظرفیت ۱۵۰ نفر است. همچنین خوابگاه ریحانه نیز طرفیت پذیرش ۲۸۰ نفر را دارد.

معاون دانشجویی دانشگاه صنعتی نوشیروانی گفت: برنامه بازسازی و ارتقا در سال نو فعلا در حد تعمیرات روزمره است. البته خوابگاه‌های ما درجه ۲ و ۳ هستند و بیشتر بودجه برای خوابگاه‌های درجه ۴ است و بودجه‌ای برای افزایش درجه خوابگاه‌های درجه ۲ نداریم. هرچند که به دنبال تاسیس خوابگاه تجاری هستیم و بودجه‌اش را با همکاری بخش خصوصی به صورت وام دریافت می‌کنیم.

وی اظهار کرد: از سوی دانشجویان تقاضا به تاسیس خوابگاه جدید داریم. خیلی از افراد داوطلب، بومی و برای خطه شمال کشور هستند و به دلیل دوری و صعب العبور بودن مسیر خواستار اسکان در دانشگاه هستند، با همه این تفاسیر ما برای آن‌ها خوابگاهی قائل نمی‌شویم.

ربیعی افزود: همچنین رتبه و رنک دانشگاه صنعتی نوشیروانی در چند سال اخیر یک شده و افراد غیر بومی زیادی برای ادامه تحصیل این دانشگاه را انتخاب می‌کنند و در دو سال اخیر تقاضا برای خوابگاه بیش از پیش شده است.

معاون دانشجویی دانشگاه صنعتی نوشیروانی خاطرنشان کرد: خوابگاه متاهلی در این دانشگاه نداریم و برنامه‌ای هم برای تاسیس آن نداریم. نهایتا به دادن وام برای اجاره خوابگاه متاهلی به افراد بسنده کردیم.

وی گفت: در شرایط کنونی خوابگاه‌ها با ۲۵ درصد ظرفیت فعال هستند که بیشتر در اختیار تحصیلات تکمیلی است. دانشجویان کارشناسی هم برای گذراندن دروس عملی به مدت دو روز در هفته به دانشگاه مراجعه می‌کنند و به آن‌ها خوابگاه تعلق می‌گیرد.

ربیعی در پایان گفت: با توجه به اینکه دانشگاه‌ها به صورت حضوری نیست، ولی ما برای دانشجویانی که خوابگاه می‌گیرند، غذا تهیه می‌کنیم. تعطیلی دانشگاه یک فرصتی بود تا در راه صنعتی شدن سلف قدم برداریم و اقدامات خوبی تا کنون در این مورد صورت گرفته است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
آخرین وضعیت سعید آقاخانی و توضیحاتی درباره ادامه «نون‌ خ»
واریز ۲ میلیون تومان به حساب معلمان در آستانه روز معلم
آشنایی با زنان عارفی که مردان دانشمند از محضرشان درس گرفتند
راه‌اندازی سامانه نظارت و شفافیت مدارس غیردولتی تا مهر
حمایت نمایندگان از دانشگاهیان آمریکایی و اروپایی حامی غزه
بیش از ۱۰ هزار نفر زیر آوارهای غزه مفقود هستند
دانش آموختگان ما وعده صادق را رقم زدند
واکنش کنعانی به دستگیری دانشجویان آمریکایی توسط پلیس
طرح انسداد مرزهای شرقی افغانستان آغاز شد
رقم هدیه روز معلم مشخص شد
شکایت خواننده معروف به پلیس فتا
دستگیری ۲۵ داوطلب کنکور
نتانیاهو: با یا بدون توافق به رفح حمله می‌کنیم
آقای اژه‌ای برای رفع هرگونه نگرانی در تضییع حق طلبه خوزستانی دستور به بررسی مجدد دهید
طباطبایی: اظهارات نصیری تکرار یک شوخی بی‌مزه است/ رسولی:حرف‌های نصیری ارتباطی به جریان اصلاحات ندارد
اسکای ویو دبی: تجربه فوق العاده سرسره شیشه ای و سکو تماشای دبی
دیزل ژنراتور؛ راهکاری قدرتمند برای تأمین برق
اصولی که هر دانشجویی باید آن را رعایت کند
تظاهرات دانشجویان دانشگاه راتگرز در نیوجرسی آمریکا +فیلم
وعده صادق ضربه مهلکی به غرب پرستان داخلی بود!
شگرد جدید صهیونیست‌ها برای کودک‌کشی در غزه
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top