تاریخ انتشار: شنبه 1400/01/07 - 10:29
کد خبر: 390075

طاهریان:

پیروزی انقلاب برای ورزش زنان یک فرصت بود

نایب رئیس کمیته ملی المپیک به تشریح فعالیت‌های بانوان و کمیسیون‌های ۱۸ گانه در سال ۹۹ پرداخت.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم؛ طاهره طاهریان در خصوص جایگاه ورزش بانوان اظهار داشت: پیروزی انقلاب اسلامی برای زنان یک فرصت بود و شرایط خوبی را برای تربیت مدیر، مربی و ورزشکاران زن فراهم کرد. قطعا گردانندگان ورزش در دنیا بیشتر مردان هستند اما امروز کمیته ‌بین‌المللی المپیک بر برابری جنسیتی تاکید دارد. من معتقدم که بانوان همیشه انگیزه انجام کارهای بزرگ را دارند. این انگیزه را می‌توان در فعالیت‌های بانوان در ادارات کل ورزش و جوانان استان‌ها و نواب رئیس بانوان، مربیان، ورزشکاران و داوران دید.

انقلاب کمک کرد مسیر رشد ورزش بانوان سریع‌تر باشد

وی در ادامه افزود: امروز ورزش زنان در کشور توسط زنان اداره می‌شود و انقلاب کمک کرد تا سرعت رشد در این مسیر برای زنان بیشتر باشد. ما در کشور در بخش زنان در هیچ حوزه‌ای به اندازه ورزش رشد نداشتیم و فعالیت‌های بانوان در این بخش در بازی‌های آسیایی، المپیک و رویدادهای مختلف ورزشی به نمایش گذاشته شده است. همچنین فدراسیون ورزش اسلامی زنان تشکیل شد و ما میزبان بانوان ورزشکار مسلمان بودیم‌حتی کشورهایی که مسلمان نبودند نیز از این موضوع استقبال کردند چرا که برای بانوان مسلمان در این کشورها نیز یک فرصت بود. آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نیز حمایت‌های خوبی از ورزش زنان داشتند.

نایب رئیس کمیته ملی المپیک در پاسخ به این سوال که از نظر شما تلخ‌ترین اتفاق ورزش کشور در سال 99 چه بود، گفت: بدترین اتفاق در سال 99 بخصوص در ورزش شیوع ویروس کرونا بود که امکان برگزاری رویداد‌ها را در سال 2020 از بین برد و اتفاقات ناگواری برای جهان و ورزش پیش آمد و فعالیت‌های همه افرادی که منفعتی در ورزش داشتند، تحت تاثیر این ویروس قرار گرفت و ورزشکارانی که خود را برای حضور در المپیک آماده کردند، از این شرایط متضرر شدند.

اگر کرونا نبود فعالیت ورزش بانوان در سال 99 چند برابر بود

طاهریان در پاسخ به این سوال که فعالیت ورزش بانوان را در سال 99 چگونه ارزیابی می‌کنید، تصریح کرد: در سال 99 علی رغم محدودیت‌های ناشی از کرونا مسابقات و تمرینات ورزشی و همچنین دوره‌های مختلف آموزشی از جمله دو مورد دوره سولیداریتی در بخش بانوان برگزار شد. مطمئنا اگر کرونا نبود فعالیت‌های بانوان چندین برابر بود. هر زمان فعالیت‌های ورزش بانوان به خصوص در 6 ماه دوم سال 99 را رصد کردم شاهد برگزاری مسابقات، جلسات و نشست‌های مختلف در این حوزه بودم. برای مثال به لیگ هندبال بانوان اشاره می‌کنم که سطح بسیار بالایی داشت و به سطح مردان بسیار نزدیک بود.

نگاه کمیته ملی المپیک به قهرمانان زن و مرد یکسان است

وی خاطرنشان کرد: زنان ما در ورزش انگیزه بالایی دارند و چه به عنوان مدیر، مدرس و مربی و چه به عنوان ورزشکار بارها توانایی خود را ثابت کردند و معتقدم که کم تحرکی در ورزش بانوان وجود ندارد. در کمیته ملی المپیک نگاه به نسبت به ورزشکاران و قهرمانان زن و مرد هیچ تفاوتی وجود ندارد. در شاخص‌های تعیین شده توسط کمیته نیز با توجه به نقش مدال‌آوری در تخصیص اعتبارها، کسب عنوان چهارم تا هشتم در بخش زنان در رویدادهای جهانی به عنوان یک شاخص تعیین شد تا شرایط بانوان بهتر و فعالیت فدراسیون‌ها در این حوزه نیز افزایش یابد.

باید فعالیت بانوان در مجامع کمیته ملی المپیک بیشتر باشد

نایب رئیس کمیته ملی المپیک در خصوص افزود: در کمیسیون‌های 18 گانه کمیته ملی المپیک نیز از بین 11 عضو هر کمیسیون بین 4-5 نفر از اعضا از بین بانوان انتخاب می‌شوند. مطمئنا افزایش فعالیت بانوان در این حوزه‌ها موجب دانش‌افزایی آنها خواهد شد. همچنین من معتقدم که باید فعالیت و حضور بانوان و نمایندگان آنها در مجامع کمیته ملی المپیک بیشتر باشد و داوطلب حضور در هیئت اجرایی کمیته و سایر ارکان ورزش باشند.

وی در خصوص فعالیت‌های کمیسیون‌های کمیته ملی المپیک عنوان کرد: یکی از دستاوردهای این دوره کمیته ملی المپیک فعال‌سازی 18 کمیسیون بود که بنا بر اساسنامه آغاز به کار کردند. در دو سال اول فعالیت‌های کمیسیون‌ها نسبت به زمان شیوع کرونا بیشتر بود ولی در سال 99 علی رغم‌محدودیت‌ها فعالیت‌های کمیسیون‌ها اغلب مانند گذشته پیگیری شد.

طاهریان افزود: یکی از اقدامات این دوره کمیته تشکیل شورای راهبردی با حضور اعضای کمیسیو‌ن‌های 18 گانه و برخی کارشناسان و صاحبنظران ورزش بود و 189 ابلاغ از طرف دبیر خانه شورای راهبردی برای اعضا صادر شده است که رئیس کمیته ملی المپیک ابلاغ روسا را صادر و اعضا از طریق معرفی دبیر خانه به دبیر کل معرفی شدند.

امیدوارم نتایج فعالیت کمیسیون‌ها در جانعه ورزش اثربخش باشد

وی یادآوری کرد: 38 وبینار و همایش برگزار شد و 273 مصوبه از طریق کمیسیون‌ها به‌ دبیرخانه ارسال شد. این حاصل تلاش تمام کمیسیون‌ها لست که البته اغلب فعالیت‌ها در 6 ماهه دوم بوده است. در ارزشیابی که داشتم و خروجی که وجود داشت، کمیسیون روانشناسی ورزشی با فعالیت‌های خود نتایج خوبی در بدنه ورزش ایجاد کرد و آموزش گسترده‌ای برای ورزشکاران و مربیان داشت. این کمیسون از فعال‌ترین کمیسیون‌ها بوده و 23  وبینار را برگزار کرد که جنبه آموزشی و دانش افزایی در سطح ورزشکاران، مربیان و دست‌اندرکاران ورزش داشته است. برای مثال کمیسیون‌اخلاق نیز عملکرد خوبی داشت. کمیسیون پزشکی نیز در مدت محدود مسئولیت خود در برپایی وبینار‌ها موثر بود. کمیسیون محیط زیست و ورزش زنان و سایر کمیسیون‌ها نیز فعالیت‌های خود را داشتند.

نایب رئیس کمیته ملی المپیگ‌گفت: فعالیت کمیسیون‌ها یعنی در اختیار داشتن 200 نفر افراد صاحب نظر که در حیطه کار خود کارشناس هستند و کمیته ملی المپیک از نظرات آنها به عنوان مشورت در ورزش استفاده می‌کند. امیدوارم نتیجه فعالیت‌ها در سه سال گذشته و سال 1400 به گونه‌ای باشد که نتایج آن در جامعه ورزش اثربخش و انعکاس خوبی در IOC داشته باشد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اعمال محدودیت های ترافیکی راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه
مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟
هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است
به بهانه اختلال در کار؛ گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد
پلمب ۱۰ مؤسسه پایان نامه فروشی در روزهای آینده
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر در ۸ استان جنوبی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top