تاریخ انتشار: پنجشنبه 1400/01/12 - 16:29
کد خبر: 390521

افزایش ظرفیت ۲۰۰۰ نفری خوابگاه‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای

معاون دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای از افزایش ظرفیت ۲۰۰۰ نفری به خوابگاه‌های این دانشگاه در سال جدید خبر داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ رضا مهدی، معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه فنی و حرفه‌ای در گفتگو با خبرگزاری دانشجو، با اشاره به ساخت خوابگاه‌های جدید این دانشگاه گفت: دانشگاه فنی و حرفه‌ای برای ساخت خوابگاه یک برنامه کلان تعریف کرده که این برنامه براساس برنامه ششم توسعه است. در سال جدید هم این برنامه توسعه که از سال ۹۶ طراحی شده، ادامه می‌دهیم. احتمالا تا مهرماه ۱۴۰۰، حدود ۱۹۰ خوابگاه را دوباره بهسازی و ارتقا و تجهیز و رسیدگی‌های جزئی و کلی که نیاز است انجام خواهیم داد.

وی افزود: بودجه‌ای که برای بازسازی و تجهیز خوابگاه‌ها برای سال جدید پیش بینی کردیم حدود ۴۰ میلیارد تومان است. این هزینه برآورد شده مورد نیاز است که بعید می‌دانیم که با توجه به شرایط اقتصادی کشور واوضاع و احوال اعتبارات دولت این بودجه تامین شود. ولی انتظار دارم که حداقل نصف این را حدود یعنی بیست میلیارد را به کمک خیرین، صندوق رفاه و بودجه‌های مستقیم تجهیز و تعمیردانشگاه بتوانیم تامین کنیم.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه فنی و حرفه‌ای اضافه کرد: باید بازسازی و تجهیز خوابگاه‌ها را ۶ ماه اول سال انجام دهیم، چون بعد ازآغاز ترم تحصیلی عملا بازسازی امکان پذیر نیست.

وی در خصوص افتتاح خوابگاه در سال جدید گفت: تا مهر سال ۱۴۰۰ نزدیک به ۶، ۷ خوابگاه جدید به بهره برداری خواهد رسید. ظرفیت این خوابگاه‌ها تقریبا هر کدام حدود ۲۰۰ نفر است یعنی ظرفیتی حدود هزار و ۵۰۰ نفرخوابگاه نوساز به ظرفیت دانشگاه اضافه می‌شود.

مهدی یادآور شد: همچنین در این ایام تعطیلات دانشگاه‌ها ساختمان‌هایی که می‌توانست تغییر کاربری داده و به عنوان خوابگاه مورد استفاده قرار بگیرد، انجام شد و حدود ۵۰۰ نفر ظرفیت نیز از این طریق به خوابگاه‌ها اضافه شده که در مجموع مهرماه ۱۴۰۰ بیش از ۲۰۰۰ ظرفیت خوابگاهی اضافه می‌شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: ساخت ۱۰ خوابگاه جدید نیز از سوی هیات امنای دانشگاه به تصویب رسیده که این خوابگاه‌ها در دانشگاه‌هایی احداث می‌شود که خوابگاه ندارند، اما هنوز کار اجرایی آن‌ها آغاز نشده است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
معمار فلسطین نوین
حدیث چشمان یحیی
پروژه تاریخی ۷ اکتبر
اعلام رای انضباطی علیرضا بیرانوند در مورد پرسپولیس
نمایشنامه قهرمان آزادی فلسطین
امضای تفاهم‌نامه دانشگاه علامه‌ و انستیتو ریاست‌جمهوری در روسیه
قهرمانی تیم کاراته بانوان دانشگاه آزاد اسلامی در لیگ کاتای ایران
مدافع پرسپولیس به کمیته اخلاق احضار شد
حمله مجدد رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت
"دانشجومعلمان ۹۱ و ۹۲" در انتظار کارت پایان خدمت
افتتاح مجتمع جدید دانشگاه بین المللی اهل بیت (ع) در قم
آیت‌الله جوادی آملی: صهیونیست با اصل اسلام مخالف است
پزشکیان سه‌شنبه راهی روسیه می‌شود
اسلامی شهادت یحیی السنوار را تسلیت گفت
تاکید اردوغان بر گسترش روابط با ایران
ظریف: نباید منتظر دستور از تهران باشیم ؛ دستور از مردم می‌رسد
پیراهن قرن؛ امضای مسی تاریخی شد
خبری که سنوار به مادرش داد
نخستین زن فرماندار در کردستان منصوب شد
جانور منقرض شده به طبیعت بازگشت!
تهران سرد می شود
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top