تاریخ انتشار: دوشنبه 1400/01/16 - 15:21
کد خبر: 390988

در مناطق محروم شهرستان سرپل ذهاب برگزار شد؛

خدمت‌رسانی جهادی ۳۰ نفره دانشجویان دانشگاه امیرکبیر در مناطق زلزله‌زده +تصاویر

خدمت‌رسانی جهادی ۳۰ نفره دانشجویان دانشگاه امیرکبیر در مناطق زلزله‌زده +تصاویر

۳۰ نفر از دانشجویان عضو گروه جهادی روح‌اللهِ بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر با حضور در روستای چمن گلین شهرستان سرپل ذهاب به مدت یک هفته به محرومان و نیازمندان این منطقه خدمات رسانی کردند.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ گروه جهادی روح‌الله بسیج دانشگاه صنعتی امیرکبیر به مدت یک هفته اقدام به برگزاری اردوی جهادی کرد. این اردو در روستای چمن گلین واقع در شهرستان سرپل ذهاب با ۳۰ جهادگر برگزار شد.

روستای چمن گلین با ۴۲ خانوار سکنه، در زلزله سال ۱۳۹۶ که در غرب کشور رخ داد تقریبا به طور کامل ( بدلیل قرار داشتن این روستا روی دامنه کوه) تخریب شد و قرارگاه جهادی-مهندسی حاج احمد متوسلیان به کمک اهالی روستا و گروه های جهادی اقدام به ساخت این روستا در یک منطقه جدید و ایمن به فاصله ۲ کیلومتری از مکان سابق روستا کردند.

هم اکنون ساخت روستا تقریبا به اتمام رسیده و خوشبختانه همه ۴۲ خانوار ساکن روستا خانه و سرپناه دارند و قدم های نهایی آن در حال طی شدن است.

ساخت مسجد، ساخت پایگاه بسیج و دفتر دهیاری، کاشت ۱۰۰۰ راس نهال در معابر اصلی، ساخت سوله اشتغالزایی و تجهیز آن، ساخت نانوایی و تجهیز آن از پروژه هایی است که هم‌اکنون در این روستا به همت جهادگران در دست انجام است.

بر همین اساس جهادگران گروه جهادی روح‌الله در سه گروه در سه پروژه ساخت مسجد، ساخت پایگاه بسیج و دفتر دهیاری، کاشت ۱۰۰۰ راس نهال در معابر اصلی اقدام به نقش آفرینی کردند.

پروژه اول تکمیل مسجد برای استفاده عموم بود. کارهای اساسی ساخت مسجد از قبل انجام شده بود و این پروژه در مراحل نهایی خود بود. جهادگران در این پروژه اقدام به برق‌کشی، راویز بندی، اقدامات اولیه برای نما دادن به ساختمان، بتون ریزی، تکمیل دیوارهای محوطه مسجد و... کردند.

دو ساختمان در ورودی روستای چمن گلین ساخته شده که یکی از آنها پایگاه بسیج روستا و دیگری ساختمان دهیاری این روستا خواهد بود. این ساختمان ها تکمیل بوده ولی فاقد سرویس بهداشتی بودند. یک دسته از جهادگران در ساخت و اقدامات اولیه (آماده سازی چاه) برای ساخت سرویس بهداشتی مشغول بودند.

سومین پروژه ای که جهادگران گروه جهادی روح‌الله در آن نقش آفرینی کردند، کاشت ۱۰۰۰ راس نهال چنار در معابر روستا بود که این گروه کاشت نهال در خیابان اصلی و دو کوچه این روستا را انجام داد.

البته در کنار این پروژه ها، برخی کارهای ریز و درشت که به سریعتر و بهتر رسیدن به هدف نهایی (تکمیل ساخت روستای چمن گلین) کمک می کرد، صورت گرفت که در قالب پروژه های ذکر شده جای نمی گرفتند.

گروه جهادی روح‌الله در راستای حضور موثر در منطقه و ارتباط گیری با مردم، با اهدای لوح یادبود به همه خانواده های ساکن در روستا آنها را به جشن عید مبعث دعوت نمود و جهادگران با حضور اهالی روستا جشن عید مبعث را برگزار کردند.

همچنین به منظور بزرگداشت یاد و خاطره شهیدان دفاع مقدس و رشادت های آنان و نیز عدم توفیق برگزاری اردوی راهیان نور به علت شیوع ویروس کرونا، اعضای گروه جهادی روح‌الله در یادمان شهدای بازی دراز حضور یافته و پای روایتگری پاسدار مجاهد حاج محمد طالبی نشستند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top