تاریخ انتشار: سه شنبه 1400/01/24 - 13:06
کد خبر: 392015

نقش نرم افزار CRM در برگزاری کمپین‌های بازاریابی چیست؟

همچنین در نرم افزار CRM با وجود قابلیت‌هایی از جمله ارسال محتوای شخصی‌سازی شده، تنظیم ساعت مورد نظر، تنظیم قالب‌های پیش فرض و انتخاب گروه‌های هدف برگزاری کمپین ایمیل مارکتینگ بسیار انعطاف‌پذیر است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، پیش از به‌وجود آمدن بازاریابی دیجیتال، کسب‌وکارها به راه‌های ارتباطی زیادی برای برقراری ارتباط دوباره با مشتریان خود دسترسی نداشتند. در بازاریابی سنتی معمولا مشتریان بعد از بهره‌مندی از خدمات و خرید از یک کسب‌وکار در صورت رضایت‌مندی نام آن کسب‌وکار را به ذهن می‌سپردند و برای خرید دوباره به آن مراجعه می‌کردند.

در بازاریابی سنتی کسب‌وکارها برای تبلیغات و یادآوری برند از چاپ و پخش تراکت‌ها استفاده می‌کردند. از معایب این روش می‌توان به هدر رفتن زمان و هزینه‌ی بسیار اشاره کرد.

نقش نرم افزار CRM در برگزاری کمپین‌های بازاریابی چیست؟

امروزه کسب‌وکارها برای جذب سرنخ‌ها، پرورش آن‌ها و همچنین تبدیل آن‌ها به مشتریان بالفعل از اقدامات بهینه‌تری نسبت به بازاریابی سنتی بهره می‌برند. از نمونه‌ی این روش‌ها می توان به انواع تبلیغ‌ها، تولید محتوا و راه‌اندازی کمپین‌های بازاریابی اشاره کرد. برای اتوماسیون‌سازی و بهبود روند پیشبرد این اقدامات بهتر است از نرم افزارهای کاربردی مانند نرم افزار سی آر ام پیام گستر بهره برد. نرم افزار CRM  با ارائه گزارشات و ویژگی‌های خاص خود سبب پیشرفت یک کسب‌وکار می‌شود و آمارهای چشمگیری را برای آن به دست می‌آورد.

کمپین‌ بازاریابی چیست؟

کمپین‌ بازاریابی یکی از استراتژی‌های پیشبرد اهداف یک کسب‌وکار از جمله جذب و پرورش سرنخ‌ها، افزایش وفاداری، آگاهی مشتریان از محصول جدید و دریافت بازخورد آن‌ها برای دستیابی به فروش بیشتر است. در حقیقت کمپین بازاریابی شامل تمام عملیات‌های بازاریابی نمی‌شود بلکه بر اساس کلمه‌ی کمپین، شامل یک سری اقدامات پی‌در‌پی و طراحی شده برای دستیابی به یک نتیجه‌ی خاص است.

کمپین‌های بازاریابی برای انواع کسب‌و‌کارها کاربردی هستند و با توجه به نوع کسب‌وکار و سلیقه‌ی مشتریان می‌توانند پیچیده یا ساده باشند.

به بیانی ساده‌تر می‌توان گفت کمپین‌های بازاریابی یکی از روش‌های یادآوری برند برای مشتریانی است که در گذشته خریدی داشته‌اند و ممکن است نام برند را به یاد نداشته باشند. همچنین در زمان‌های خاصی مانند زمانی که مشتریان به دنبال راه‌حلی برای مشکلاتشان هستند برگزاری کمپین‌های بازاریابی سبب یادآوری نام برند برای حل مشکلاتشان می‌شود.

راه‌‌اندازی کمپین‌های بازاریابی با استفاده از نرم افزار CRM یک راه‌حل هوشمندانه برای جلوگیری از اتلاف زمان و هزینه‌ها است ‌که هر کسب‌وکاری با توجه به احتمال به‌دست آمدن نتایج درخشان، استفاده از آن را باید در الویت‌های خود قرار دهد.

انواع کمپین های بازاریابی

  • کمپین بازاریابی محصول
  • کمپین بازاریابی توسعه برند
  • کمپین ایمیل مارکتینگ
  • کمپین بازاریابی محتوایی
  • کمپین محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC)
  • کمپین روابط عمومی
  • بازاریابی با پست مستقیم
  • کمپین بازاریابی وابسته
  • کمپین شبکه‌های اجتماعی
  • کمپین بازاریابی اکتسابی
  • کمپین تبلیغاتی پولی

نقش CRM در برگزاری کمپین‌های بازاریابی

نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری CRM یکی از بهترین راه‌کارها و ابزارها برای راه‌اندازی انواع کمپین‌های بازاریابی است. این نرم افزار با یکپارچگی اقدامات بازاریابی و تبلیغاتی سبب رشد بیشتر نام تجاری کسب‌وکارها می‌شود.

نقش نرم افزار CRM در برگزاری کمپین‌های بازاریابی چیست؟

از جمله دلایل و اهمیت نرم افزار CRM در برگزاری کمپین‌های بازاریابی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. متمرکز شدن بر بازار هدف

کارشناسان بازاریابی در کمپین‌های بازاریابی نیاز به اطلاعات مشتریان برای ارسال پیام‌های پرمحتوا که سبب جذب آن‌ها می‌شوند؛ دارند. قطعا بررسی اطلاعات مشتریان بدون استفاده از یک سیستم هوشمند مانند نرم افزار CRM اقدامی وقت‌گیر و غیرممکن است. خوشبختانه سیستم CRM با ثبت اطلاعات و سوابق مشتریان کار کارشناسان بازاریابی را در ارسال پیام‌هایی مطابق با ترجیحات و تمایلات شخصی آن‌ها بسیار راحت کرده است. نرم افزار CRM با ارائه اطلاعات مشتریان سبب آگاهی و جذب مشتریان از برند کسب‌وکارها می‌شود.

  1. بخش‌بندی افراد

یکی از راه‌کارهای بسیار مناسبی که نرم افزار CRM برای راه‌اندازی کمپین‌های بازاریابی ارائه می‌دهد بخش بندی بسیار جزئی مشتریان بر اساس ویژگی‌های آن‌ها است. نرم افزار سی آر ام اطلاعات مشتریان را مانند فعالیت‌های اخیر، پاسخ‌ها، محصولات مورد پسند، سابقه‌ی خرید محصولات، ایمیل باز شده، ایمیل‌های پاسخ‌ داده شده و حتی فعالیت رسانه های اجتماعی در اختیار کارشناسان بازاریابی قرار می دهد. کارشناسان بازاریابی با استفاده از این اطلاعات، مشتریان بالقوه و بالفعل را طبقه‌بندی می‌کنند که از این طریق می‌توانند در کمپین‌های بازاریابی خود پیام‌هایی متناسب با آن‌ها ارسال کنند.

  1. ارسال محتوای شخصی‌سازی شده

درواقع زمانی که کارشناسان بازاریابی در کمپین‌های خود از پیام‌هایی با تحت عنوان "سلام دوست عزیز" یا "مشتری گرامی" استفاده می‌کنند؛ نباید انتظار بازخورد مناسبی از جهت مشتریان داشته باشند. امروزه نرم افزار سی آر ام با ثبت اطلاعات مشتریان و ارسال پیام‌هایی با نام شخصی‌های آن‌ها، نقش بزرگی را در ایجاد صمیمت بین برند و مشتریان ایفا می‌کند.

زمانی که کارشناسان بازاریابی پیامی را با نام شخصی، سمت شغلی و اشاره به زن و مرد بودن مشتریان ارسال می‌کنند، توجه آن‌ها نسبت به کسب‌وکار بسیار جلب و باعث می‌شود نام برند در ذهنشان ماندگار بماند. استفاده از  CRM در کمپین‌های بازاریابی برای ارسال پیام‌های شخصی‌سازی شده سبب بالا رفتن بهبود نرخ پاسخ، درک بیشتر برند و در نتیجه فروش بیشتر برای کسب‌وکار می‌شود.

  1. بهره‌گیری دوباره از کمپین‌های موفق

یکی از کاربردهای استفاده از نرم افزار CRM در برگزاری کمپین‌های بازاریابی، تشخیص کمپین‌های موفق جهت به‌کارگیری دوباره‌ی آن‌ها است. نرم افزار CRM بعد از برگزاری انواع کمپین‌ها گزارش‌هایی را از میزان موفقیت آن‌ها و رفتار مشتریان در اختیار کارشناسان قرار می‌دهد. این آمارها نشان‌دهنده‌ی میزان موفقیت کمپین‌های بازاریابی است که کارشناسان بر اساس این آمارها متوجه خواهند شد این کمپین‌ها برای به‌کارگیری دوباره‌ی آن‌ها چه میزان موفقیتی می‌تواند برای آن‌ها رقم بزند.

قطعا کسب‌وکارها برای برگزاری کمپین‌های بازاریابی هزینه‌ و وقت زیادی را صرف می‌کنند و آگاهی از میزان موفقیت کمپین‌ها به کمک نرم افزار CRM سوددهی زیادی برای آن‌ها دارد.

5.اتوماسیون‌سازی

نرم افزار CRM با اتوماسیون‌سازی کمپین‌های بازاریابی نقش موثری را در ساده‌سازی اجرای کمپین‌ها دارد. برای مثال یک کسب‌وکار قصد اجرای کمپین ایمیل مارکتینگ را دارد که این کمپین شامل ارسال چندین ایمیل پیشت سر هم است. این کسب‌وکار با استفاده از نرم افزار  CRMمی‌تواند پیام‌های مورد نظر را به همراه کال تو اکشن‌های مورد نظر در این سیستم ذخیره کند و حتی در زمان مشخص تنظیم شده به مخاطبان مورد نظر ارسال کند. اتوماسیون‌سازی کمپین‌های بازاریابی با استفاده از سیستم CRM باعث ذخیره‌ی بیشتر وقت و همچنین پویایی کارشناسان در انجام کارهای خود می‌شود.

برگزاری کمپین ایمیل مارکتینگ با استفاده از نرم افزار CRM

نقش نرم افزار CRM در برگزاری کمپین‌های بازاریابی چیست؟

نرم افزار CRM با هوشمندسازی ارسال ایمیل‌ها در کمپین ایمیل مارکتینگ، نقش بهینه‌ای را ایفا می‌کند. این سیستم امکان ارسال ایمیل‌های انبوه و با توجه به اطلاعات مربوط به مشتری را امکان‌پذیر می‌سازد. در اجرای کمپین ایمیل مارکتینگ تضمین ورود ایمیل‌ها به Inbox آن‌ها وجود دارد و هیچ ایمیلی به پوشه‌ی spam منتقل نمی‌شود.

همچنین در نرم افزار CRM با وجود قابلیت‌هایی از جمله ارسال محتوای شخصی‌سازی شده، تنظیم ساعت مورد نظر، تنظیم قالب‌های پیش فرض و انتخاب گروه‌های هدف برگزاری کمپین ایمیل مارکتینگ بسیار انعطاف‌پذیر است.

بعد از برگزاری کمپین ایمیل مارکتینگ مسئولان مربوطه با مراجعه به آمار، تجزیه‌ و تحلیل به دست آمده از تعداد کلیک‌ها بر روی لینک‌ها و ایمیل‌های باز شده، می‌توانند میزان موفقیت کمپین ایمیل مارکتینگ را بسنجند. زمانی که مدیران مربوطه با استفاده از نرم افزار CRM از میزان موفقیت کمپین آگاه می‌شوند؛ می‌توانند از نقاط قوت و ضعف خود آگاه شوند و برای برگزاری کمپین‌های پیش‌رو از این نقاط استفاده کنند.

سیستم قدرتمندCRM  پیام گستر با تسهیل‌سازی امور مربوط به برگزاری کمپین‌های بازاریابی  و ارائه قابلیت‌هایی مانند بخش‌بندی افراد، ارزیابی کمپین‌های اجرا شده، گزارش‌گیری و اتوماسیون‌سازی برخی امور مربوط به کمپین‌های بازاریابی، نقش موثری را در برنامه‌ریزی و اجرای آن‌ها ایفا می‌کند. با خرید نرم افزار CRM پیام گستر، تیم بازاریابی می‌توانند به دسته‌بندی اشخاص، کمپین‌های جاری و اجرا شده دسترسی داشته باشند و با استفاده از اطلاعات موجود کمپین‌های بازاریابی را به صورت حرفه‌ای‌تر برگزار کنند.

محصول تبلیغات و بازاریابی نرم افزار CRM پیام گستر، ابزار کلیدی جهت به ثمر نشاندن تبلیغات را در اختیار کسب و کارها قرار می دهد. این ابزار تبلیغات، مخاطب، بستر و فیلترهای مناسب را برای رساندن پیام اصلی به مشتریان هدف در اختیار سازمان ها قرار می دهد. از طریق لینک زیر می توانید اطلاعات کامل تری از این محصول دریافت نمایید.

https://www.payamgostar.com/fa/products/marketing/overview

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اسکای ویو دبی: تجربه فوق العاده سرسره شیشه ای و سکو تماشای دبی
دیزل ژنراتور؛ راهکاری قدرتمند برای تأمین برق
اصولی که هر دانشجویی باید آن را رعایت کند
تظاهرات دانشجویان دانشگاه راتگرز در نیوجرسی آمریکا +فیلم
وعده صادق ضربه مهلکی به غرب پرستان داخلی بود!
شگرد جدید صهیونیست‌ها برای کودک‌کشی در غزه
محل آخرین بازی استقلال در لیگ برتر
آیا طرفداران امام خمینی خرافاتی بودند؟! +فیلم
پیام حماس به گروه‌های مقاومت درباره مذاکرات
معرفی ۲۵۰ موقعیت شغلی در نمایشگاه کار دانشگاه صنعتی امیرکبیر
اوسمار مدعی شد که سپاهان بلوف زده است
زمان بیست و دومین حراج شمش طلا در مرکز مبادله اعلام شد
کارگران قرارداد موقت دائمی می‌شوند؟
آغاز فروش بلیت قطارهای فوق‌العاده مشهد از امروز
پرتاب به آینده با اینترنت ۵.۵G
سیر تا پیاز جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین در آمریکا
کاهش صادرات تسلیحاتی فرانسه به اسرائیل با فشار افکارعمومی
بورس جذاب شد/ کوچ نقدینگی از بازار طلا و ارز به بازار سرمایه
کمک‌های اهدایی به سیل‌زدگان در کارتخوان عبدالحمید!
اعتراف «آسترازنکا» درباره عوارض جانبی واکسن
برخورد خشن پلیس با دانشجوی دختر +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top