تاریخ انتشار: چهارشنبه 1400/01/25 - 12:32
کد خبر: 392149

نامه بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان مرکز شهدای مکه خطاب به رئیس کمیسیون آموزش مجلس

در قسمتی از این نامه آمده است: همان طور که مطلع هستید، در متن قانون برنامه ششم توسعه به صراحت اشاره شده است که، جذب و تربیت نیرو در آموزش و پرورش باید صرفا از مسیر دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی باشد. حال این سوال به وجود می آید که چرا نباید به اسناد بالادستی پایبند شد و چه دلیلی دارد که به هر نحوی که میپسندیم عمل بشود. آیا با این حجم از تغییر در نوع تصمیم گیریها مشکلات نیروی انسانی آموزش و پرورش حل می شود؟

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان مرکز شهدای مکه، نامه ای را خطاب به رئیس کمیسیون آموزش مجلس منتشر کرد.

متن این نامه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای دکتر علیرضا منادی سفیدان

ریاست محترم کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی

سلام علیکم

همان طور که مستحضرید، وزارت خانه آموزش و پرورش یک وزارت خانه با اهمیت و استراتژیک می باشد، که از مشکلات متعددی رنج می برد؛ و به همین دلیل از حرکت به سمت اهداف اصلی باز مانده است. یکی از چالش های اصلی مسئله ی جذب و تربیت نیرو در آموزش و پرورش می باشد. اخیراً خبر جلسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با وزیر آموزش و پرورش رسانه ای شده است؛ با توجه به اینکه شما در آن جلسه، نکاتی را مبنی بر جذب و تربیت نیرو انسانی آموزش و پرورش، از مسیرهایی غیر از دانشگاه فرهنگیان، بیان کرده اید؛ برخود لازم می دانیم به عنوان بخشی از جامعه علمی کشور نکاتی را خدمت شما متذکر شویم.

همان طور که مطلع هستید، در متن قانون برنامه ششم توسعه به صراحت اشاره شده است که، جذب و تربیت نیرو در آموزش و پرورش باید صرفا از مسیر دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی باشد. حال این سوال به وجود می آید که چرا نباید به اسناد بالادستی پایبند شد و چه دلیلی دارد که به هر نحوی که میپسندیم عمل بشود. آیا با این حجم از تغییر در نوع تصمیم گیریها مشکلات نیروی انسانی آموزش و پرورش حل می شود؟

همان طور که مطلع هستید، سیاست‌های کلی ایجاد تحول در نظام آموزش و پرورش کشور، توسط رهبر معظم انقلاب در سال 92 ابلاغ گردیده است. در متن این ابلاغیه نیز اشاره شده است که برای جذب و تربیت نیرو در آموزش و پرورش باید بسترسازی های لازم انجام گیرد و البته رهبری در سال های متمادی به اهمیت و لزوم دانشگاه فرهنگیان اشاره کرده اند و به مسئولین  تذکر داده اند که جذب و تربیت معلم صرفا از طریق دانشگاه فرهنگیان صورت بگیرد. طبیعتا مجلس به عنوان نهاد قانون گذار باید در چهارچوب سیاست های کلی نظام حرکت بکند. با توجه به نکاتی که بیان شد، انتظار می رفت در قامت یک نماینده مجلس، دقت بیشتری در اظهارت خود داشته باشید.

نکته ی حائز اهمیت این است که تربیت معلم یک کالا و یا خدمات بی اهمیتی نمی باشد که در باب صحبت پیرامون این مهم، از الفاظ و کلماتی همچون برون سپاری استفاده کرد، چراکه گفتگو درباره‌ی ضرورت و اهمیت دانشگاه فرهنگیان و تربیت معلم، نیاز به نگاه کارشناسی و علمی دارد. لذا بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان مرکز شهدای مکه تهران از جنابعالی دعوت می‌نماید اگر ناظر به اظهارات خود، بررسی و مطالعات کارشناسی و عملی دارید، در جمع صمیمی دانشجومعلمان حاضر شده و پاسخگوی سوالات و دغدغه های نسل نوین معلمین باشید. 

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
زیباترین بازی سال / خداحافظی پرسپولیس با جام حذفی
دانشگاه‌های آمریکا یکپارچه بر علیه رژیم صهیونیستی +فیلم
دفتر بن‌گویر بیانیه داد
لحظه تصادف و واژگونی خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل +فیلم
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
وضعیت وزیر امنیت داخلی اسرائیل وخیم است +جزئیات
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top