به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، بیستم فروردین ماه کلاب هاوس ابتدا از طریق شبکه اپراتور همراه اول از دسترس خارج شد و پس از آن نیز کاربران مخابرات و ایرانسل امکان دسترسی به این شبکه اجتماعی را نداشتند. حالا نزدیک به ۱۰ روز است که کاربران این اپراتورها به دلیل اختلال کلاب هاوس بدون فیلترشکن امکان دسترسی به این شبکه اجتماعی را ندارند.
وزارت ارتباطات در ابتدا اعلام کرد که این شبکه با هیچ فیلترینگی مواجه نیست و اختلال ایجاد شده غیرطبیعی است. همان زمان این وزارتخانه اعلام کرد که این مشکل نیاز به بررسی بیشتری دارد. پس از آن اعلام شد که سه اپراتور با اختلال عمدی روی کلاب هاوس مانع دسترسی کاربرانشان به این شبکه اجتماعی شدهاند.
در نهایت رگولاتوری با ارسال نامهای به دو اپراتور همراه کشور و مخابرات ایران، ۲۴ ساعت به آنها فرصت داد تا اختلال ایجاد شده روی شبکه اجتماعی کلاب هاوس را که مشهود است برطرف کنند. اما بعد از این زمان نیز آنچه اختلال روی این شبکه خوانده میشد برطرف نشد و در گام بعدی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات شکایتی علیه مدیران عامل این سه اپراتور در دادستانی تهران ثبت کرد.