تاریخ انتشار: سه شنبه 1400/01/31 - 15:41
کد خبر: 392876

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین پژوهشگاه مواد و انرژی و دانشگاه مالایا

سرپرست امور بین‌الملل پژوهشگاه مواد و انرژی از امضای تفاهم‌نامه همکاری بین‌المللی پژوهشگاه مواد و انرژی با دانشگاه مالایا در کشور مالزی، با هدف گسترش دوسویه همکاری‌های علمی بین‌المللی در زمینه‌های پژوهشی، فناوری و آموزشی خبر داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» نیما نادری با اعلام این خبر افزود: این تفاهم‌نامه با پیگیری رایزن علمی جمهوری اسلامی ایران در کشور مالزی و با پیگیری‌های بعمل آمده از سوی واحد بین‌الملل پژوهشگاه مواد و انرژی به مدت پنج سال، منعقد شد.

وی توضیح داد: این تفاهم‌نامه با محوریت موضوعاتی همچون انجام پروژه‌های بین‌المللی مشترک، تبادل اعضای هیئت علمی و دانشجویان در زمینه فعالیت‌های تحقیقاتی و آموزشی، برگزاری دوره‌های مشترک در مقطع تحصیلات تکمیلی، ایجاد فرصت‌های مطالعاتی، برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه مدت، وبینار، کنفرانس و کارگاه‌های آموزشی در حوزه مواد پیشرفته و انرژی‌های تجدیدپذیر و دیگر فعالیت‌های علمی و تحقیقاتی مورد درخواست طرفین، به امضای دکتر علیرضا خاوندی رئیس پژوهشگاه مواد و انرژی و پروفسور داتو محمد حمدی عبدالشکور رئیس دانشگاه مالایا رسید.

نادری با بیان اینکه در سال‌های گذشته نیز مراودات علمی و پژوهشی زیادی با دانشگاه‌های مالزی از طریق انجام پروژه‌های بین‌المللی مشترک، صورت پذیرفته است، در خصوص اجرایی سازی این تفاهم‌نامه ابراز امیدواری کرد.

طبق اعلام این پژوهشگاه، دانشگاه مالایا، قدیمی‌ترین و بهترین دانشگاه مالزی و یکی از بهترین دانشگاه های آسیا با موقعیتی برجسته در سطح دنیاست. این دانشگاه در سال ۲۰۲۰ در رتبه‌بندی دانشگاه‌های دنیا (QS) در رتبه ۷۰ و در سال ۲۰۲۱ در رتبه ۵۹ قرار گرفت و همچنین نهمین دانشگاه برتر در کشورهای آسیایی شد و از آنجا که مدرک این دانشگاه در تمام کشورهای دنیا ارزشیابی ‌شده و قابل قبول است، یکی از پرطرفدارترین دانشگاه‌ها در مالزی برای دانشجویان خارجی است.

بنابر اعلام اداره کل روابط‌عمومی وزارت علوم به نقل از پژوهشگاه مواد و انرژی؛ دانشگاه مالایا با تکیه بر تحقیقات فشرده درگستره‌ای از علوم گوناگون در سال ۲۰۰۶، از طرف دولت مالزی به‌عنوان یک مرکز تحقیقاتی شناخته شد و همچنان به صورت بسیار فعال در پروژه های گوناگون تحقیقاتی و صنعتی فعالیت می‌کند. درپی این سیاست، چندین مرکز پژوهشی در این دانشگاه به انجام امور تحقیقاتی با کیفیت عالی اختصاص یافته ‌اند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top